Paul-Staffanstorp
byggare henke skrev:
får hoppas du dammsuger fogarna innan du fogar då
Det gör man väl alltid innan man fogar... ;)

STENEN:
Personligen hade jag rivit alltihopa...
Inte för att vara otrevlig men det ser mycket tråkigt ut och det är inte lätta att fixa till det snyggt.

B
alla är inte kloka ;.-)

Paul-Staffanstorp skrev:
STENEN:
Personligen hade jag rivit alltihopa...
Inte för att vara otrevlig men det ser mycket tråkigt ut och det är inte lätta att fixa till det snyggt.
En liten förbättring kan göras om man knackar ca 6 plattor på golvet längs väggen, och ökar på lutningen med ytterligare 1 cm. Samtidigt kan man försöka skära in remsor av golvplattan närmast väggen.
Då kan man minska vägglipan från 25 till 15 mm och golvglipan (10 mm) försvinner helt.
Har reservplattor till golvet, men ej till väggen. Men frågan är om förbättringen är värt besväret.

Paul-Staffanstorp skrev:
Naturligtvis är detta det enklaste förfaringssättet men är man en hejare på att sätta plattor i hängfix så kan man ju sätta den nedersta i samband med allt annat för då behöver man ju ingen stödbräda nertill...
Bara en fråga då jag läste att du nämde stödbräda.. hur fäster man stödbrädan på väggen?.. såg en kompis som skruva fast denna.. men det är ju idioti och göra hål i våtrumsfolien:(

Paul-Staffanstorp
stenen skrev:
En liten förbättring kan göras om man knackar ca 6 plattor på golvet längs väggen, och ökar på lutningen med ytterligare 1 cm. Samtidigt kan man försöka skära in remsor av golvplattan närmast väggen.
Då kan man minska vägglipan från 25 till 15 mm och golvglipan (10 mm) försvinner helt.
Har reservplattor till golvet, men ej till väggen. Men frågan är om förbättringen är värt besväret.
Det är ju jättesvårt att bedömma om det är värt besväret eftersom det är plånboken som styr i slutänden...och ifall man kan göra det själv eller inte...

kimmo_thn skrev:
Bara en fråga då jag läste att du nämde stödbräda.. hur fäster man stödbrädan på väggen?.. såg en kompis som skruva fast denna.. men det är ju idioti och göra hål i våtrumsfolien:(
Nej nej nej... inte fästa den genom tätskiktet... !!

Det finns speciella sättstöd som man kan använda och lägga en rätbräda mellan och väga in och sen sätter man första skiftet mot denna.

http://www.kgcverktyg.se/sv/oevrigt/saettstoed-80x80x200,-start.php

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.