Hej!

Efter en rejäl källarrenovering har vi nu kommit så långt att vi har släpet ner ett begagnat bubbelbad i det nya badrummet. Karet är av märket GAT som verkar ha försvunnit men jag misstänker att det har stora likheter med andra bubbelbad.

När vi har badat tycker jag att det har varit lite dålig fart på på utblåsen men eftersom det nästan var gratis så var vi väl ändå rätt nöjda.

Sista gången vi använde badet låg vi av någon anledning kvar i badet när vi började tömma det. Då hände något och det blev riktigt bra tryck. Detta oavsett om vi öppnade med "ratten" till bottenventilen eller om vi lyfte upp den för hand. Jag misstänker att det har med den inringade slangen som jag inte tänkt på tidigare som går från avloppsfästet till slangen som sitter på pumpens sugsida.

Jag hittar så klart inte rätt bruksanvisning men Westerberg har ett liknande badkar och i deras beskring talas det om att det utöver
Sugventilem på sidan även sitter en i bottenventilen. Bottenventilen ser för mig dock ut som en vanlig "Plopp" som man har i handfat och vanliga badkar och jag förstår inte hur den skulle kunna släppa förbi vatten till pumpen...

Bild 1) Vit smal slang från avloppet.
Bild 2) Samma smala slang som ansluter till sugsidan

• Inringad vit slang synlig under ett bubbelbadkar, som ansluter till avloppet och går till pumpens sugsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit smal slang markerad med röd cirkel, ansluten till avlopp och sugsidan av en pump, under ett bubbelbadkar.
    Skapa konto
Och en bild på hela badkaret

• Badkar med skummande vatten framför en tegelvägg i ett badrum med mönstrat golv.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.