Hej allesammans!
jag håller på med en badrumsrenovering och undrar om jag ska ha ångspärr? satt plast innan men har tagit bort den för jag skulle in bakom panelen på insidan.

Huset är byggt såhär utifrån och in!
"Ytterpanel -stående
"vindpapp
"läkt med 45 mm isolering mellan
"asfaltsboard
"stående och liggande 95 mm reglar med isolering
*panel
*Föredetta plast! som nu är borttagen

vad sägs egentligen angående detta?

MvH Nicklas!
 
Excel
Svar ja, men ej mot yttervägg.
 
Från GVK:

Dagens moderna tätskikt av plastmatta eller tätskiktsfolie har oftast tillräckligt högt ånggenomgångsmotstånd så att ångspärren, plastfolien som ska skydda byggnadsstomme och isolering, utan nackdel kan/ska vara kvar. Notera även att detta inte anses enligt GVKs branschregler som att ha dubbla tätskikt då ångspärren inte räknas som ett tätskikt.
 
BirgitS
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.