V
Viktorbyggahus: [citat] Börja med klorinspray och skrubba med tandborste och låt stå ett par dagar utan nytt vatten.
2 svar · 992 läst
BirgitS
BirgitS: Du behöver följa instruktionerna för våtrumsmattan inklusive övergång till målat. Om det inte står att den får sättas upp på tapet så får den inte det. Är väggen konstruerad för att vara tillräckligt stabil för kakel t.ex. när det gäller regelavstånd? Med tanke på att du skrev om att senare byta ut mattan mot kakel.
5 svar · 1,6k läst
Nyfniken
Nyfniken: Inte förstör man en cykelpump för en sån här sak! :crysmile:
31 svar · 23,7k läst
·
E
Edda: [citat] Tack! [citat] Haha men tack ska du ha!
267 svar · 38,6k läst
·
T
TheGame: Känner en son gjorde sitt badrum för 10år seb med fibo trespo. Allt fortfarande bra (y)
6 svar · 5,3k läst
·
E
eppeee: Jag har satt tätskikt i hela badrummet och vill, där inte dusch och bad är, sätta träpanel från brösthöjd, nedre delen är kaklad. Bör jag limma detta? Går det då att ersätta vid tillfälle utan att bryta tätskiktet om man använder något speciellt lim? Eller spelar det ingen roll då det inte är våtzon 1?
0 svar · 1,9k läst
E
empla: Det blev till att slå sönder slutligen då alla trådar var för grova, lossnade då relativt enkelt i mindre delar.
5 svar · 4,5k läst
·
tommib
tommib: Kjelle säljer isopropanol. Du kan säkert hitta det i färgbutiker också. https://www.kjell.com/se/produkter/hem-fritid/stadning-rengoring/isopropanol/luxorparts-ipaclean-isopropanol-1000-ml-p18356 Men som sagt, aceton (ren, inte den med olja i), bensin eller T-röd går också bra. De två första luktar rätt illa bara men det går över. Poängen är att lösa upp ev fett som kan försämra
5 svar · 1,5k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Lösningen hos grannen var att en stump 110 mm rör (eller om det var en WC-anslutning i plast?) var limmad med silikon i gjutjärnsmuffen. Jag skulle limma med Tec7 istället för silikon.
19 svar · 13,0k läst
·
arnaxh
arnaxh: Hej Vi har en liten spricka i en klinker i badrummet på sommarstugan. Jag har tidigare känt att den var liten och inte så farlig. Men nu noterade jag lite påväxt av något på fogarna kring det. Är det relaterat med sprickan och betyder det att man måste åtgärda sprickan? Eller räcker det med att jag gör rent med mögel/svamp medel? Jag tidigare år installerat en fläkt som reagerar
0 svar · 1,3k läst
MultiMan
MultiMan: Är artikeln borttagen men fanns tidigare är den antagligen utgången med tanke på hur gammal produkten är. Du behöver inte fråga oss om lov för att ringa; jag tycker det låter som en bra idé.
15 svar · 6,2k läst
·
Cheesen
Cheesen: [citat] Dom jag känner till vill mäta själv.
3 svar · 3,7k läst
I
ImTheBeast: Brunnen är placerad i mitten av duschhörnan.
11 svar · 2,0k läst
·
EddieHansson
EddieHansson: Kan ju alltid fylla hålrummen med lämplig fogmassa. En del tätskiktsystem har tillhörande fogmassa.
6 svar · 1,8k läst
·
T
tank77: 4mm är för mycket och kommer att synas så se till att spackla ut dessa innan tätskiktar.
6 svar · 1,3k läst
·
T
torktumlare: Stort tack för utmärkt svar!
2 svar · 1,1k läst
·
N
nybyggarn3: [citat] Ojdå. Då får jag be om ursäkt för dåligt svar. Så där är det inte gjort i mina badrum.
7 svar · 2,1k läst
·
4
4092: [citat] Om någon undrar så fick jag svar från Vatette. Våtrumsskiva och ytbeklädnad får inte överstiga 54 mm.
1 svar · 1,5k läst
·
A
AlmaH: [citat] Efter 1,5 år har vi kommit fram till genom duktigt fuktsökningsbolag att det var just detta! Ville uppdatera tråden om någon mer får liknande problem.
18 svar · 6,2k läst
·
K
kentyts: [citat] ja det får nog bli så! tack för svar.
4 svar · 866 läst
insubrf
insubrf: [citat] Nu sa jag ju inte att jag jobbar på Folksam utan att jag jobbar med deras villkor dagligen. Du borde överväga det. Marknadens generösaste villkor skulle jag säga. Trevlig kväll.
15 svar · 1,9k läst
·
S
Sebastianz: Jag kan inte se om det finns en gummiring inuti gummimuffen, men det bör det göra. Husen är byggda av kolfast.se, känns som en seriös aktör men man vet ju aldrig. Jag har nu korrigerat (tryckt i gummimuffen, då den var sne och vädrat badrummet. Får se om lukten kommer tillbaka. Husen har två års besiktning inom kort, ska notera detta, men om det inte försvinner så tar jag hit röris
5 svar · 1,7k läst
·
T
tank77: Om man nu använder nivåskruvar varför gör man det inte överallt då, väldigt lustigt! Ska ju sitta nivåskruvar på dom lodräta fogarna också för dom som undrar.......
6 svar · 2,9k läst
·
Centano
Centano: [citat] Vattenläcka?
15 svar · 4,3k läst
·
A
AnnaKatherine: Tack då vet jag!
16 svar · 4,2k läst
·
M
makiki: Hej , har en duschblandare (okänt märk) som har en knapp på höger sidan för att växla mellan takdusch och handdusch. På sistone går det ej att vrida bakåt för att sätta igång takduschen. Blandaren installerades för ett år sedan när duschen renoverades. Vad är det som händer? Bor ej på ett område där vatten har mycket kalk. Tack för all hjälp! [bild] [bild]
0 svar · 1,3k läst
·
A
Antikvarien: [citat] Det verkar inte helt omöjligt. Men jag ser nu till min förskräckelse att det finns olika varianter av varje "nummer" av gustavsbergare, så att 325:an t o m finns med spolknapp istället för spolknopp (som i mina bilder). Det innebär att även om man lyckas identifiera modellen, det kan finnas olika årgångar med olika mått. Det som betyder något för mig är främst djupet, då
8 svar · 3,4k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: Tack för alla svar då det börjar närma sig inköp. Återkopplar med funderingar senare då jag måste läsa på mer.
8 svar · 6,8k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Vinylmattan är ju tätskiktet. Något annat tätskikt får du inte ha för då blir det dubbla tätskikt och vatten kan fasta emellan dessa.
4 svar · 2,5k läst
F
FörstaKöpare: [citat] Exakt, vi ska dit och kolla hur stora rummen känns. Finns två kattvindar i ena sovrummet som vi tänkt göra om till säng krypin för tvilling barnen, ena sovrummet till äldre barnet och eventuellt att vi skulle sova i källaren. Eller så får äldre barnet sova i en bit av vardagsrummet och vi andra på övervåningen - beror på hur det känns på plats. Vi har inte råd för en
17 svar · 3,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.