Sehra
Sehra: Gissar på Gustavsberg Nautic för duschblandaren.
1 svar · 1,6k läst
·
anders07
anders07: Jag kan inte se att det är några problem... Tätskiktet ligger ju under klinker och listen, så, så länge inte listen är "vass" och riskerar punktera tätskiktet är det itne någon fara.
1 svar · 649 läst
·
janwide
janwide: Du har såklart rätt. Men varför tätningen skulle bli enklare eller bättre om rören sitter 60 istf 40 mm ifrån varandra förstår jag inte. Jag har målat tätskikt. Genomföringen görs i våtzon 2. Vid målat tätskikt behövs inga manschetter kring rören. Man tätar bara med casco Aquaseal eller likvärdig massa. Men jag kanske följer reglerna för sakens skull. Även fast det blir
5 svar · 2,2k läst
·
R
riktigadavid: Kollade lite nu. Det är ju iallafall inte platt så att det inte kommer flöda något vatten i det. Möjligen att ett blivit lite tillplattat och därmed har sämre flöde än annars. Men jag bockade en lös bit jag hade liggandes och klippte sen upp det. Ser inga skador på röret som ser ut att kunna påverka hållfastheten iallafall. Jag orkar verkligen inte byta ut detta rör nu. Det skulle
4 svar · 3,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Nu frågade jag om du visste vad det skulle bli för duschväggar och därmed kunde kolla upp hur de sitter fast. Om det finns alternativa fastsättningsmöjligheter för duschväggen så går det ju att ändra efteråt.
5 svar · 1,2k läst
BirgitS
BirgitS: När det gäller färg på våtrumsmattan så väljer man det man tycker är snyggt. Med tanke på försäljningen möjligen med undantag av extremt ovanliga färger (orange, knallrött, svarta väggar), stormönstrat etc. Du har fått bra förslag när det gäller blandare och sen väljer man det man gillar. Takdusch verkar det vara många som tycker är standard numera. Många i forumet verkar
1 svar · 1,1k läst
C
C.Ö: [citat] Det går utmärkt att gå på med nya flexislangar istället för blandaren. Dessa ansluter sen till kabinens baksida där du kopplar in dess blandare.
6 svar · 2,4k läst
·
A
andersda: Testa det du har hemma. Aceton, tsprit, nagellack borttagning, lacknafta osv. Värme + matolja kan vara bra också.
5 svar · 2,2k läst
J
jonaserik: Kolla om det sitter något i infarten till pumpen. Det blir till lysa med ficklampa inni trumman och kika genom hålen, det finns ett utlopp där med många små hål. En strumpa/näsduk kan täppa till. EDIT I bland finns det en extra lucka i trumman på toppmattade maskiner.
1 svar · 3,9k läst
M
Malinelisabeth: Mitt badkar har gulnat på den delen av plast som är avtagbar o sitter längs utsidan. Tips på bra spraymålning till just våtrum o plast?
0 svar · 1,4k läst
S
Stefan1972: Är ju mest estetiskt så kör på ny grå fog i hörnet och snygga till den värsta spruckna plattan med samma som trycks in i sprickan. De som spruckit längsled lär man ju inte kunna få nå snyggare. Är väl mest biten i hörnet där.
1 svar · 1,8k läst
·
Gabbi79
Gabbi79: Hej, Jag vill måla en glittervägg i mitt badrum. finns inget glitterfärg till våtrum så tänkte måla med våtrumsfärg och sen ett lack med glitter på det. Min fråga är om det finns något lack att använda till badrum? Eller om någon vet om det finns glitterfärg till våtrum? Jag vet att detta är lite ovanligt men vill göra något annorlunda. Tack för hjälpen.
0 svar · 772 läst
stockholmsskärgård
stockholmsskärgård: Tack! Vi pratar ned honom.
2 svar · 990 läst
Olumuyiwa Falade
Olumuyiwa Falade: Så löste vi detta.
4 svar · 11,1k läst
·
M
martin_74: [citat] Tack för tanken! En bra idé om det inte vore för ett hyfsat stort fönster på bakre duschväggen (vilket inte framgår av bilden). Att bygga för fönstret med en kabin blir opraktiskt och kommer nog se konstigt ut utifrån och inifrån. Där finns visserligen annan ventilationskanal med självdrag fast att kunna öppna fönstret efter en dusch är viktigt.
13 svar · 2,5k läst
·
KJD
KJD: Bygghemma, har 12.5m-rullar => halva priset mot dom ovan.
16 svar · 6,4k läst
·
stockholmsskärgård
stockholmsskärgård: Vi har lagt isolering med fuktspärr, glespanel och sedan spontad takpanel som är vaxad. Grannarna säger att det inte ska bli några fuktproblem...och vi hoppas rörmokaren/mattläggaren kommer tycka likadant.
11 svar · 14,3k läst
V
Vector: Det finns takduschar med slanganslutning så man kan koppla mot befintlig duschblandare med utlopp nedåt
3 svar · 3,3k läst
AndersPS
AndersPS: [citat] Det var ju ett tag sedan du funderade, hur har det gått sen? Vilken lösning valde du och hur har det fungerat?
2 svar · 7,3k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Tapwell har, kostar fläsk
2 svar · 1,1k läst
P
Anonymiserad 263386: [citat] Ja, men det blir bara 2x2 cm yta, det är svårt att få fäste.
4 svar · 759 läst
D
Dashio: [citat] Tack för svar! Nu när vi renoverar så har vi bestämt att vi inte ska göra någonting utan låta det vara. Tack för svar alla! :D
7 svar · 2,6k läst
·
O
OkunnigeM: [citat] Jodå, tätskikt finns 👍
17 svar · 2,0k läst
·
W
Wadersss: Okej. Jag förstår. Jag måste nog ha missupfattat dom.
13 svar · 3,0k läst
A
Argastesnickaren: Nyare brunnar i plast brukar ha en liten metall bygel så att man kan lyfta upp hela insatsen och tömma och rengöra. Sitter en gummipackning som tätar så att inte lukt kan komma upp.
2 svar · 1,1k läst
fgo
fgo: Det var det lilla. Bara för att förtydliga, jag är inte röris eller dyl till yrke. Bara en intresserad hemmafixare.
10 svar · 1,6k läst
·
C
Christian 001: Hej, jag har fått ordning på allt.
4 svar · 1,3k läst
·
T
tobabr2: Hej. Jag håller på att färdigställa vårat badrum och vi där kommer vi bla. ha fördelningen av den vatten burna värmen för över våningen. Värmerören är redan dragna då huset för övrigt är i bruk sedan flera år. Det problemet, och frågan, jag nu har är att till- och frånrören till värmepannan kommer ut ur väggen på ett sådant sätt att jag vi inte kommer att få plats med
0 svar · 1,4k läst
·
R
Robris: Hej! Vår kaklare har precis fogat och sen gått på semester. Fogarna blev lite tjocka pga fasning på kaklet som ska se handgjort ut, inte de 2mm som vi ville ha. Frågan är; hur får vi bort en del av ytan på fogen enkelt, går det? Det var väl 2 dagar sen det kom upp, så inte helt härdat än förhoppningsvis. Bilderna visar väggen i sin helhet, och ett exempel där fogen är tunn
0 svar · 907 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.