I dagsläget har vi ett badrum från 2002 när lägenheten byggdes och börjar bli dags att ta tag i att fräscha till lite. Problemet är att vi har ett fönster som ligger till väldigt knasigt (se bild). Vill nu har en snygg spegel så man iallafall se sig själv när man piffar upp sig. Har någon en smart lösning för detta? Vill gärna ha en spegel med led-belysning.
Själv tänker jag så här kring lösningen: jag sätter en snygg träskiva i valnöt eller ek över fönstret och på denna skiva kan jag montera vilken spegel som helst. Vet någon hur det ligger till med att täcka fönster i BRF-er? Jag tänker ifall jag bara sätter skivan på ett sätt som gör den enkel att plocka ner - typ med två skruvar på vardera sida så går det ju att återställa fönstret ganska enkelt?
Själv tänker jag så här kring lösningen: jag sätter en snygg träskiva i valnöt eller ek över fönstret och på denna skiva kan jag montera vilken spegel som helst. Vet någon hur det ligger till med att täcka fönster i BRF-er? Jag tänker ifall jag bara sätter skivan på ett sätt som gör den enkel att plocka ner - typ med två skruvar på vardera sida så går det ju att återställa fönstret ganska enkelt?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 191 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 191 inlägg
Du har inte funderat på att sätta en spegel med hylla ovanför tvättkorgen (?) till vänster så kan man stå där när man piffar till sig. Det är ju lite synd att göra rummet mörkare genom att dölja fönstren.
Det som skulle kunna vara ett problem med en skiva framför fönstren är att det då just inte blir någon ventilation av utrymmet bakom skivan, vilket skulle kunna leda till kondens och att fönstret tar skada av att bli blött.
Tillägg: Det kan bli knepigt att dra el till en skiva som kan tas bort för hur gör man då med kabeln.
Det som skulle kunna vara ett problem med en skiva framför fönstren är att det då just inte blir någon ventilation av utrymmet bakom skivan, vilket skulle kunna leda till kondens och att fönstret tar skada av att bli blött.
Tillägg: Det kan bli knepigt att dra el till en skiva som kan tas bort för hur gör man då med kabeln.
Så har vi just nu men det funkar inte om man t.ex. rakar sig och vill använda spegeln samtidigt. Tyvärr inte optimaltBirgitS skrev:
Du har inte funderat på att sätta en spegel med hylla ovanför tvättkorgen (?) till vänster så kan man stå där när man piffar till sig. Det är ju lite synd att göra rummet mörkare genom att dölja fönstren.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 191 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 191 inlägg
Nej, optimalt är det ju inte och det är ju först när man renoverar badrummet helt och hållet som man kan flytta på kommoden. Kan det räcka med bara en liten spegel mellan kommoden och fönstret just för rakning etc. då man behöver vatten?
Exempel: https://www.smedbo.se/sortiment/sminkspeglar-rakspeglar/
Exempel: https://www.smedbo.se/sortiment/sminkspeglar-rakspeglar/
Klicka här för att svara