Hej!

Har börjat släppa klinkers i vårat badrum, har tänkt riva ut hela badrummet under hösten.

Men kunde inte hålla mig ikväll och provade att riva lös 3 plattor och kolla under.

Men vad är detta för konstruktion riktig?

Verkar vara klinkers, lim, spackel, plåt??, tätskikt, gips?

Anar att det är tätskiktet eller gips som vi ser under plåten? Men vad gör plåten här? I ett duschrum? Det är vattenburen golvvärme, men dom plåtarna skall ju vara närmast slangarna så jag antar att det ligger gipsskivorna ovanpå slangen och det är väl dom vi ser här antagligen?

• Trasig terrakottaplatta bland intakta blåa och beigea plattor på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet golv med brutna plattor och rester, visar underliggande material och möjlig byggarbetsplats.
    Skapa konto
  • Sliten, skadad golvbeläggning med flisor och sprickor som avslöjar underliggande material. Renoveringsbehov.
    Skapa konto
  • Slitet klinkergolv med trasiga plattor och synlig underlag. Renovering eller skada synbar.
    Skapa konto
T
Väldigt lustig konstruktion, ser ut som dom har dragit fix direkt på plåtarna vilket man naturligtvis inte kan göra och dessutom verkar där inte finnas något tätskikt eftersom man ser en påväxt av svartmögel. Nej, riv skiten så fort som möjligt......

Ska bli väldigt intressant hur de ser ut i resten av badrummet , du måste lägga bilder på denna rivningen , men sommaraktiviteter detta ser inget bra ut , otroligt mycket fukt måste gå ner i golvet ,

T Tebax skrev:
Hej!

Har börjat släppa klinkers i vårat badrum, har tänkt riva ut hela badrummet under hösten.

Men kunde inte hålla mig ikväll och provade att riva lös 3 plattor och kolla under.

Men vad är detta för konstruktion riktig?

Verkar vara klinkers, lim, spackel, plåt??, tätskikt, gips?

Anar att det är tätskiktet eller gips som vi ser under plåten? Men vad gör plåten här? I ett duschrum? Det är vattenburen golvvärme, men dom plåtarna skall ju vara närmast slangarna så jag antar att det ligger gipsskivorna ovanpå slangen och det är väl dom vi ser här antagligen?
Hur har det gått med ditt badrum? Hade varit intressant med en uppdatering. Det ser onekligen ut som rejält byggfusk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.