Lissy
Lissy: [citat] Okej, tack så hemskt mycket för all hjälp!
7 svar · 3,7k läst
·
I
ilcretzzo: Ja, det var väldigt enkel att montera dem faktiskt. Köpte ungefär samma storlek på duschhörnan som tidigare. Iställetf ör att göra nya hål i väggar använde jag mig av de befintliga (jag gjorde nya hål i den dolda metatllisten på duschhörnan så att de passar hålen i väggarna). Allt blev fint på ett par timmar.
18 svar · 6,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det vanligaste är nog att man mäter från vägghörnet till utsidan av profilen för att avgöra vilket mått det är på duschdörrarna. Sen kan ju någon vid monteringen ha satt upp dem på fel avstånd också. Några bilder på duschväggar (dörrar?) och den skada som katten har gjort underlättar nog för de som kan svara. Välkommen till forumet också!
3 svar · 2,1k läst
D
Dynamobonka: [citat] Förstår jag det rätt att detta är när cisternen sätts bakom tätskiktet? Det går ju men är väl en lite mer ovanlig lösning.
24 svar · 8,1k läst
·
Jättefranskan
Jättefranskan: [citat] Tack!
11 svar · 5,8k läst
·
L
lordi: Det ska ligga en packning under ringen mot porslinet. Om den saknades i paketet så skickar tillverkaren säkert en till dig kostndsfritt om du kontaktar dem
4 svar · 4,4k läst
·
F
Farbrorfred: [citat] Tack för input! Jag kollade hur många olika dagar som han debiterat tid enligt dagbok,....12 olika dagar! Han känner sedan tidigare hela elcentralen och har kunnat förbereda väldigt mycket inför badrumsrenoveringen (vet dock ej hur han gjort) eftersom han även stått för de tidigare renoveringen. Jag får det till att det totalt varit 13st olika elektriska inkopplingar (5 spot,
5 svar · 1,8k läst
E
erkka: [citat] smart, bra ide!
14 svar · 2,4k läst
·
D
Dynamobonka: [citat] Hej! Det slutade faktiskt med att vi inte valde en vägghängd blandare. Men det var mer för att vi hade valt en låg WC cistern. Det hade varit helt ok att använda blandaren utan box då den är innanför tätskiktet,
2 svar · 1,1k läst
nino
nino: Är det inte solen som gått hårt åt mattan
2 svar · 862 läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Precis
5 svar · 3,4k läst
·
A
astolf: Hörnen i duschen är väl täcka av matta? Kan du ta en bild så är det kanske enklare att förstå?
3 svar · 1,4k läst
P
Prosit: Väcker en gammal tråd då jag precis fått liknande problem på min Ifö 6775 som installerades 2016. Nu har silikonfogen spruckit på ena sidan och båda pinnarna som sticker ner bara snurrar när jag vrider på dem. Jag har en till likadan i ett annat badrum och där är pinnarna stumma/åtdragna. Hur gick det med åtgärden Davsva?
3 svar · 3,5k läst
F
fribygg: bristande rengöring
2 svar · 890 läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Tätskiktet lär hålla längre än t ex golvbrunnen i plast (som ju så småningom kommer att spricka eller vars manschett kommer att göra det) eller kaklet och dess fogar som kommer att blå tråkigare och tråkigare. Så att renovera p g a tätskiktet kan inte vara en utgångspunkt.
6 svar · 1,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Funkar en U-dusch? Då kan båda dörrarna sitta på långväggen och fönstret hamnar på utsidan av duschdörrarna.
3 svar · 1,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: Vi har gamla duschblandaren monterad i garaget med gardenakoppling. Där har jag oftast högtryckstvätten inkopplad på. [bild]
4 svar · 1,6k läst
·
R
Radhussemlan: Verkar blivit tätt än så länge alla fall. :)
2 svar · 1,5k läst
·
T
tord00: Det här är mina mått. Har försökt leta runt men kan inte hitta några universal som har dom här måtten. Ska vara en rak kant baktill oxå eftersom den är vägghängd.
7 svar · 2,5k läst
·
J
Japlin: [citat] Nu är det gjort, Håller tätt vad jag kan se. Bra forum detta. Man får bra svar på saker man inte har koll på. Bosse
13 svar · 2,8k läst
·
N
nallepu: https://engineerx.decorexpro.com/sv/kanaliz/truby/vakuumnyj-klapan-dlya-kanalizacii.html
6 svar · 3,5k läst
T
Tigermilk: Toastolsproblemet löste sig, då springer jag in i nästa nit… [bild] Tänkte förborra med 4,5, sedan 9, för att avsluta med 16mm, men såg att det är ämne i vägen. Bara att borra? Flyttar jag röret så det går igenom den nedre delen av profilen funkar ju inte rörfästet… spelar kanske ingen roll?
0 svar · 781 läst
·
Dave Alexander
Dave Alexander: Nu har jag tröttnat på våra två Ifö taletstolar - speciellt spolknapparna. Sedan vi byggde villan 2007 har vi bytt ut de tre gånger. Anledningen är att efter att ha tryckt ner spolknappan så vägrar den, ibland, gå tillbaka till utgång läget och därmed fortsätter den att spola. Frun och jag har vant sig men barn, barnbarn, släkt och vänner har inte det. Jag skrev till Ifös
0 svar · 854 läst
T
Tigermilk: [citat] Köpte en 22 graders stos och det funkade efter att ha kapat den en bit. Ska mäta upp och kolla om det funkar med den du länkade till. Gör inte så mycket om stolsryggen inte livar med väggen.
2 svar · 1,3k läst
·
T
Träpanel123: skär bort och lägg en ny sträng silikon
1 svar · 1,2k läst
·
D
docboy: Jobbar inom vs själv och de håller inte i duschplatsen. De släpper tillslut. Utanför dusch hyfsat iaf.
11 svar · 2,7k läst
·
H
hempularen: Det är mycket möjligt att det i praktiken fungerar. Men det bryter mot monteringsanvisningen för brunnen. Och det visar att hantverkaren inte kan sitt jobb. OM han nu verkligen använder skärmallen korrekt, så blir det så vitt jag vet "alltid" rätt. Och skulle det då trots mall bli fel vid ett enstaka tillfälle, så är det lätt att åtgärda när man precis har misslycktas (ta en ny
4 svar · 4,8k läst
·
M
Måke: [citat] [/QUOTE] Tack! Ska riva väggen in till kattvinden först. Lägger upp lite bilder efter det :)
6 svar · 1,4k läst
M
Maison41: [citat] Vi lade golvet som vanligt bräda för bräda med utsågning för toan, avloppsröret från handfatet. Sedan tog vi vanliga brädor, målade de i samma färg som golvet och satte de som socklar ovanpå den uppvikt badrumsmattan. Vi tog skruvar till det så där rök våtrumsmattan men det var inte viktigt för oss. Uppvikningen syns inte alls (minns inte om brädorna var en aning högre
40 svar · 9,7k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Om du har tur så kan en mattläggare laga mattan. Men om mattan är kring 20 år eller mer är det bättre att byta ut den innan den spricker på fler ställen. [citat] Jag tror att det bästa är att skära och skrapa bort så mycket som möjligt och sen tvätta med ättika för att få bort de sista resterna. I badrum ska man ha sanitets/våtrumssilikon eftersom det är vattentätt och
2 svar · 1,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.