Hej,
Jag behöver byta ut armaturen för den verkar vara sönder. Vart tror ni jag kan hitta en ersättare utan att köpa originalet för den finns inte längre. Lampan är kopplad till strömbrytaren på väggen. Själva luckan är frostatglas som ger belysning ut som en ”sminkspegel”

• Hyllplan med personliga vårdprodukter och staplade vita persienner eller rullgardiner med synliga kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en enhet med en etikett som anger teknisk information, bland annat strömstyrka och modell.
    Skapa konto
Du kan ju alltid börja med att byta hf-don och rör.

S0MMER S0MMER skrev:
Du kan ju alltid börja med att byta hf-don och rör.
Rören har jag köpt nya men funkar ändå inte.. Egentligen vill jag bara köpa ny armatur faktiskt, plan b är att byta ut hf-donet :)

Enklast borde vara att köpa 2 eller 3 led spottar.

H hempularen skrev:
Enklast borde vara att köpa 2 eller 3 led spottar.
Det är väl ändå bland de svåraste i mina ögon eller?

F
Ta en bild på hela skåpet så kanske det är lättare att se vad som kan fungera.

• Gilla
Saalve
  • Laddar…
Sen är det frostat glas som sitter där uppe där ljusrören då lyser upp bakom det frostade glaset

• Badrumsskåp med speglar, hylla ovanför, dusch syns i reflektion, toalettartiklar och en väska lagrade.
    Skapa konto
  • Hylla med hårvårdsprodukter, hudvårdsprodukter och hopvikta vita funktionella metallrör eller skenor.
    Skapa konto
Såhär står det på baksidan… vad sjutton kan ersätta denna?

• Etikett på lysrörsarmatur med tekniska specifikationer, oanslutna kablar, badrumsspegel i bakgrunden.
    Skapa konto
Aha.. Den lyser alltså rakt frammåt? Då blir kanske några spottar lite väl riktat. En eller ett par stumpar LED list inne i "lådan" då?

H hempularen skrev:
Aha.. Den lyser alltså rakt frammåt? Då blir kanske några spottar lite väl riktat. En eller ett par stumpar LED list inne i "lådan" då?
Ja precis det är lite det jag tänker på.
Led list som man då kan koppla till strömbrytaren på väggen (blå/brun elkabel) vart hittar jag det tro?

H hempularen skrev:
Några tips?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.