R
rolfino: [citat] Gammal tråd men slänger in min fråga som gäller problem med dålig spolning i vägghängd Ifö Sign i låga Geberitmodulen. Vad har ni hittat för möjliga lösningar på dålig spolkraft? Vattnet når inte längst ut, se filmsnuttarna. Lokala VVS-firman visste inget o ville skicka en servicekille. Monterad 2009.
23 svar · 80,8k läst
·
K
Karin..: Gångjärnet längst ner på min duschvägg har gått sönder. Det är alltså själva plastbiten som har spruckit. Är det någon som möjligtvis kan hjälpa till att identifiera vad det är för tillverkare? Det är dubbeldörrar.
0 svar · 1,5k läst
·
P
pbeng70: [citat] IFÖ bahamas
4 svar · 1,1k läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Aktuellt avsnitt sändes på TV6 igår. Låg och slötittade igår på dagens linjära "TV"...
16 svar · 8,5k läst
·
Krilleman
Krilleman: Rinner det ut vatten där "baklänges", när du spolar så har du stopp i avloppet. Då gör inte någon extra klinkerfog någon skillnad alls.
2 svar · 1,3k läst
·
Tualöf
Tualöf: [citat] Hejsan så nyfiken letar duschkar…
3 svar · 3,3k läst
Tualöf
Tualöf: [citat] Undrar ja med
4 svar · 14,4k läst
Tualöf
4 svar · 14,4k läst
G
Gladhobbysnickare: Tack så mycket, tyckte jag letade överallt just efter det där 🙄
2 svar · 1,2k läst
J
Josth: Elektrikerjobb. Kabeln ska mätas upp först. Måste vara vissa avstånd till golvbrunn och toalettstol etc.
1 svar · 608 läst
R
riktigadavid: Hej Håller på och gör ett badrum och har precis satt upp all våtrumsgips. Nu behöver jag skydda ett ytterhörn och insåg att hörnskydd av den typen jag känner till sedan innan endast är avsedd för kartonggips och inte fibergips. Jag gjorde ett litet test och limmet på hörnskyddet verkar inte fästa alls på våtrumsgipsen. Så vad för hörnskydd ska jag använda här? Övriga
0 svar · 631 läst
R
Rickard.lj: Bara å köra på , primer behöver du bara ändå på betonggolvet eller råprimer På träbjälklaget innan flytspacklet , sen används det inte mera om du skall köra kilto tätskikt folie system
2 svar · 723 läst
H
hempularen: Tätskiktet ligger under klinkers. Själva plattorna och fogarna är aldrig täta. Vatten kommer att hamna under plattorna och ta sig till brunnen. Så detta är inget problem ur täthetssynpunkt. Jag är osäker på om detta möjligen är lite klantigt av plattsättaren att inte ha full täckning där.
1 svar · 3,7k läst
·
S
Stefan1972: Frågan är om man vinner nåt ändå om man inte letar efter en speciellt kort wc då. Vi bytte från 70tals toa till en ny av vanlig modell från bauhaus. Den kom väldigt nära väggen . Foten står bara ett par cm från väggen och bakom tanken är det inte mycket utrymme heller. Men framåt sett är den ändå längre ut än den gamla.
8 svar · 3,6k läst
·
D
DorisDoris: [citat] Provade skura där nu..får se. Idioten som la dit toaletten har inte gjort lim/ siliconkanten snyggt.. inte slätt.
4 svar · 1,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Innan man målar får man målartvätta för att få en ren yta. Om väggen har någon skada/grop någonstans kan det vara bra att fylla i med spackel. Det bör ju vara en färg som tål rengöring ordentligt, vanlig väggfärg är ju mer gjord för att dammtorkas eller lätt rengöring för att ta bort en enstaka fläck, medan vid en toalett behöver man kunna vara lite mer hårdhänt.
2 svar · 1,5k läst
·
O
olle1993: Tack för svar. Jag tog loss och mätte den och det verkar vara 24mm. Tack så mycket för all hjälp!
5 svar · 5,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Normalt har de bara ansvar i 2 år för besiktningen.
5 svar · 1,3k läst
·
A
Aliceoo: [citat] Bra tips! Tack
9 svar · 1,2k läst
·
C
CasperGreen: [citat] [/QUOTE] [citat] Hej, Du tolkade rätt, det är en sträcka på ca 5-
4 svar · 1,1k läst
·
raveper
raveper: Så noga brukar det inte behöva tvättas när man lägger på ett nytt lager.
4 svar · 2,2k läst
·
L
largab: [citat] Onödigt tycker jag. Det ska vara helst cc300 på bjälklaget, men cc60 + 22spån + flytspackel m armering ska räcka vad jag förstår. Jag har inte sett någonstans att man ska förstärka med golvgips. Öka hellre flytspackeltjockleken.
9 svar · 2,7k läst
G
grollen: Hej! Jag vill lägga mikrocement på vårat badrumsgolv och undrar hur man gör detta på bästa sätt. Alla tips mottages tacksamt! Och mer specifikt har jag två frågor: 1) Hur bibehåller jag existerande fall på bästa sätt? 2) Hur gör jag bäst kring golvbrunnen så att det inte blir en kant? Allt gott!
0 svar · 2,0k läst
·
H
HEM2121: [citat] Låt dem göra rätt! Acceptera det inte det kommer inte att ta längre tid. Ta ett samtal med dem och skriv ett avtal när det ska vara färdigställt!
17 svar · 2,7k läst
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Om ni röker så sluta omedelbart eftersom det dels är farligare än att utsätta sig för asbest ett fåtal gånger och dels gör asbest mycket farligare. Det går både att anlita folk för att ta hand om asbest och göra det själv. Man kan läsa vad arbetsmiljöverket skriver om hur man går till väga med luftsluss, engångsoverall, ansiktsmask etc.
1 svar · 1,4k läst
T
tank77: Faktiskt sämre att använda våtrumsgips istället för vanlig pappgips när man ska ha plastmatta då limmet har svårt för att torka ut på grund av avsaknaden av papp. Det är därför GVK aldrig gick över till våtrumsgips när BKR gjorde det under några år mellan 2011-2015.
10 svar · 3,7k läst
·
samlarpådetmesta
samlarpådetmesta: Visste inte att detta var ett problem men så här gör jag(tror jag, eftersom jag aldrig reflekterat över detta): En fuktig trasa med rengöringsmedel och sen en torr trasa. Ev. rester tas bort med toapapper.
8 svar · 1,3k läst
Krilleman
Krilleman: Och efter lite letande så tror jag du har liknande denna fixturen i väggen: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiSnseagbSAAxW5QvEDHRzEA4UQFnoECA0QAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.rskdatabasen.se%2Finfodocs%2FMONT%2FMONT_4_8002514.pdf&usg=AOvVaw3KeS_9t6ii09mcYpumQPnM&opi=89978449
2 svar · 1,5k läst
·
H
HannaAnonym: [citat] Tack! Vet du vad skillnaden på dom är?
2 svar · 2,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Du vill alltså inte renovera utan göra en uppfräschning, bara så att termerna blir rätt. [citat] Nej, försäkringsbolaget kommer fortfarande att anse att det är ett badrum från 2021, eller tidigare om inte det är helt komplett tätskikt från 2021 eller om inte alla branschregler som gällde 2021 är uppfyllda. Badrummet var definitivt inte modernt 2021. [citat] Alla
5 svar · 5,5k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Lukten av simhall är väl en fördel? Vem gillar inte den? Stark tvåa, efter såpan, på min "Städlukter jag uppskattar"-lista.
30 svar · 14,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.