H
hapazard: [citat] Nä, för det första duschar man faktiskt ganska sällan under en utpumpning, men även om man gör det är vattnet mycket lägre i temperatur än inställd tvätttememperatur när det pumpas ut och sen rinner det i längs det kalla golvet. Så, varmt ja. Hett nej.
11 svar · 4,6k läst
Demmpa
Demmpa: Det bör gå genom att skruva bort "muttern" för höjdjustering av takduschen och på så sätt få bort väggfästet till takduschen.
1 svar · 2,1k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Du missar ett ord i meningen, det står; "Kopplingsbricka: handåtdragning + 2 varv". Alltså dra åt så hårt du kan med bara fingrar/hand, sen drar du åt med hjälp av verktyg två (2) varv
1 svar · 2,1k läst
K
_KirderF_: Du byter hela armaturen med 1202 vilket är att rekommendera. Ska du bara byta själva lampan till led måste du hitta någon som verkligen funkar för drivdonet gillar inte dessa skit lampor man bara trycker i. Som det skrevs innan
7 svar · 4,7k läst
·
M
mojjen: Jag köpte min duschhörna från https://bernstein-badshop.com/se/?gclid=EAIaIQobChMI7Oew4rmbgQMVlsPVCh0l2AjSEAAYASAAEgL-zfD_BwE Jag ärmalergisk mot vikväggar och ville ha en lite större duschhörns 120x100 med skjutdörrar. Var väldigt svårt att hitta lverhuvudtaget. Och de etablerade tog lver 20K. Tror jag landade på 7-8000:- och då fick jag 8mm glas som de flesta tog ett par tusen extra
3 svar · 1,7k läst
U
Uffemannen: Det var fint att höra
2 svar · 890 läst
Azhar Nawaz
Azhar Nawaz: [citat] Allt fungerar som det ska! Tack för hjälpen 🙂
4 svar · 2,4k läst
·
C
Cosmo89: [citat] Duschen är väldigt nära dörren, så min tanke är att det runnit vatten från duschen som sen fått "stå" mot tröskeln och därigenom orsakat skadan. Eftersom golvvärmen inte fick sättas på första veckorna så kan jag tänka mig att eventuellt vatten på golv inte har torkat upp så snabbt som man har velat. Skadan ser mer eller mindre ut som innan den slipades ner. Dvs, ingen
5 svar · 4,0k läst
·
A
athena: [citat] Jo så sant som du skriver men var som att det gick göra så många tillval i själva spegeln, aldrig sett något liknanade. Att man kan välja en del med förstoring för smink och led runt den förstorade delen och i sammanhanget vad prylar till badrum kostar inte dyr.
31 svar · 6,8k läst
·
B
Blueeye: Om det fortfarande är ett problem: Om ratten går att hålla löst mot spindeln så att splinsen tar i, så kan du i det läget vrida ratten så att vattenflödet ökar till max. Då tar du knytnäven och smäcker till ratten så den hoppar in. Och sedan sitter den. Så har det funkat på den jag bytt. Men jag vet inte om det är exakt samma modell du har.
3 svar · 1,6k läst
·
F
felbjo: Ikeas bänkskivor är ju 635mm så det vore väl ett alternativ
4 svar · 2,3k läst
·
BirgitS
BirgitS: Om golvet rör sig nedåt och därmed "drar" i kakelplattan så är det inte så konstigt att det spricker. Det låter lite oroväckande när golvet rör sig för då är det risk för att även tätskiktet spricker bakom den spruckna kakelplattan.
10 svar · 4,6k läst
·
K
Kirre2021: [citat] Skulle säga att bara det är torrt där du lägger silikonen så att den fäster. Är det fuktigt bakom torkar det ut ändå. Men sedan bör du nog vänta ca 24h innan du duschar nästa gång, brukar stå på hur lång torktid det har.
17 svar · 3,3k läst
·
M
Måke: Hej. Håller på och bygger om badrummet, och har gipsat hela rummet med våtrumsgips. Funderar dock på om jag gjort rätt nu i två vinklar som jag har i snedtaket: Istället för att möta med två olika gipsskivor i takvinkeln, och spackla mellan dessa, så har jag snittat gipsskiva på baksidan, och knäckt denna, så att denna följer takvinkeln, se bifogad bild. Taket ska sedan målas med
0 svar · 1,5k läst
·
M
Miroslaw Greeko: [citat] Skulle den sitta kvar? :)
12 svar · 5,1k läst
·
J
Jenslundell: [citat] Hur monterar man tvättmaskinen där då? Ser inte ut som någon koppling jag har sätt förut.
15 svar · 6,4k läst
·
H
hanand94: Det är en Rain takdusch från Hafa, från 2013 eller 2014
2 svar · 1,4k läst
·
T
Tjaderva: Antagligen gjort av elektriker i efterhand och inte av kakelfirman då badrummet i övrigt är fackmässigt utfört. Vad kan vara lämplig åtgärd om man vill undvika att ta bort kaklet med risk för att skada tätskiktet?
3 svar · 2,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Ser ut som 60 x 120 cm.
6 svar · 1,5k läst
·
Manganbangan
Manganbangan: [citat] Stämmer bra det✌️
3 svar · 2,1k läst
Anna-B
Anna-B: [citat] Guld! Stort tack Claes för utförligt svar! Det där borde nog jag (och någon kreativt lagd kompis) lyckas hyfsat med. 🎨
2 svar · 2,3k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Om det inte finns någon märkning så är det nog inte någon välkänd leverantör utan en billighetsprodukt och då brukar det inte finns några reservdelar i mer än några enstaka år.
4 svar · 3,6k läst
·
I
Inge Juliusson: Tack för svar. Det finns samma fyrkantshål med flärp på insidan men den är inte möjligt att komma åt. Finns det ngt specialverktyg för detta moment kanske.
2 svar · 1,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Absolut, men inte just "för ett tag sedan" som mäklaren verkar ha sagt för det låter ju som för bara några år sen. [citat]
19 svar · 3,0k läst
hansulainen
hansulainen: Jag hittade faktiskt duschvägg med höjd 180 cm här på denna sida: https://www.comforthuset.se/ Beställde en sån och hämtade i Norrtälje. Mycket trevligt och fantastiskt kvalitet på väggen.
2 svar · 1,7k läst
BirgitS
BirgitS: Kolla om någon av alla väggmonterade handduschhållarna går att limma på duschkabinens vägg. T.ex. här: https://rorfokus.se/produkt-kategori/blandare/duschset-tillbehor/handduschhallare/
5 svar · 2,3k läst
·
I
Ingvar Johansson2: Hur byter man bottenventil?
0 svar · 643 läst
DE73
DE73: Se till att vattenlåset alltid är rent så vattnet rinner undan snabbt och inte stiger över skadan. Om du badar så släpp ut vattnet sakta.
2 svar · 1,9k läst
·
E
el_palpo: jag vill minnas att jag satte VVS skruv (typ 60mm lpnga) genom tätskikt, våtrumsgips och i 15mm plywood till fixturen (GBG triomont XS). Den har inte trillat ner än efter ca 1år, och jag förväntar mig att den sitter uppe ett bra tag till, trots användande av vårdslös tonåring...
4 svar · 1,9k läst
fredrikchail
fredrikchail: [citat] 😂
12 svar · 2,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.