Hej,
Har börjat så smått att renovera ett badrum (dusch/golvbrunn, WC, handfat) och behöver dra el till primärt till spegelskåp och handdukstork.
* Hur ska man göra när det gäller el genom tätskikt?
Är det gamla hederliga VP rör genom tätskikt för att få mer stabilitet än flexrör eller annat?
* För handdukstork så antar jag en dosa och sköljtät utanpåliggande låg kopplingsdosa, eller finns det andra bättre alternativ?
Tacksam för idéer och tankar
Har börjat så smått att renovera ett badrum (dusch/golvbrunn, WC, handfat) och behöver dra el till primärt till spegelskåp och handdukstork.
* Hur ska man göra när det gäller el genom tätskikt?
Är det gamla hederliga VP rör genom tätskikt för att få mer stabilitet än flexrör eller annat?
* För handdukstork så antar jag en dosa och sköljtät utanpåliggande låg kopplingsdosa, eller finns det andra bättre alternativ?
Tacksam för idéer och tankar
ElektroSkutt Blocks, 90°-böj,
https://www.e-nummersok.se/lista/fo...at/rorboj-90-blocks-16mm-2-pack-1401616-34878
https://www.e-nummersok.se/lista/fo...at/rorboj-90-blocks-16mm-2-pack-1401616-34878
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Ett tight hål för flex slaaangen sen kommer en rörmanschette ändå, så några dyra 90 graders börjar behöver du inte köpa till
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Har ett vagt minne att jag snappat upp en nyhet i någon revision av branschstandarder att det har blivit striktare krav på fixering av elrör samt att det ska vara ett slätt rör, alltså inte slang. Men minns inte vilken standard eller så minns jag till och med fel.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Vilka branschregler är det? Bara GVK? Gillar inte när man bara säger ”inte godkänt”.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Klicka här för att svara


