5 067 läst ·
36 svar
5k läst
36 svar
Skadat kakel - lagning eller utbyte?
Förresten vad gör jag med propparna som är redan inne? Jag försöker ta ut med pincett men inget vidare däremot är det lätt att trycka in dem.
Hade några liknande hål efter lite ommöblering i mitt förra badrum - rörmokarna fyllde up hålen med mjukfog och såg till att det var jämt. Funkade bra med vit mjukfog, dock vid ett hål använde dom genomskinlig och den fick jag måla över lite - fanns små saker med vit emalj färg på byggvaruhusen
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 874 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 874 inlägg
Men vad vill du egentligen göra om du får välja själv?
Vill du laga hålen så snyggt som möjligt eller vill du hänga något där, eventuellt med skruv?
"Propparna" är plugg. Om de sitter så löst borde det gå att dra ut dem. Om du vill sätta något i hålen så kan du ta ut pluggen och ersätta med en lite större plugg, gärna en kvalitetsvariant, och silikon.
Det känns ju inte riktigt som att något "råkat" hända, utan mer att någon faktiskt avsiktligt borrat där och sen inte lyckats få pluggen att fästa.
Vill du laga hålen så snyggt som möjligt eller vill du hänga något där, eventuellt med skruv?
"Propparna" är plugg. Om de sitter så löst borde det gå att dra ut dem. Om du vill sätta något i hålen så kan du ta ut pluggen och ersätta med en lite större plugg, gärna en kvalitetsvariant, och silikon.
Det känns ju inte riktigt som att något "råkat" hända, utan mer att någon faktiskt avsiktligt borrat där och sen inte lyckats få pluggen att fästa.
Nejnej det är inte råkat utan att mer att den personen som är bekant till bekant var tydligen inte smart nog med hur man ska fixa det och då körde på sitt sätt och blev som det blev. Mitt mål är bara att laga den så att den ser ut som inget har hänt. Kan jag använda mjukfog även om pluggar är inne?Fairlane skrev:
Men vad vill du egentligen göra om du får välja själv?
Redigerat:
Den övre pluggen verkar ha försvunnit när jag försöker dra men då gick den bara in och försvann.RoTe skrev:
Den som syns försöker jag dra men vart super svårt att dra in och när jag försöker dra med en spetsig tång och få grepp på ena sidan så gick den bara in mer och nu verkar den vara helt fast där inne. Nu är det i princip att både har fallit in istället. Är det ändå OK att då lägga mjukfog över det?
Klicka här för att svara