Badrum
Paul-Staffanstorp: Handspackla upp hörnan med trögare spackel bara.
Paul-Staffanstorp: Det finns ju typ lättviktselement /skivor man kan använda men ska du hänga en duschdörr i den så är det ju inte optimalt så då hade jag nog valt att regla upp väggen. Att måla på dessa skivor är inte heller en optimal lösning. Hur är planlösningen ? Går det inte att använda en fast glasvägg och en dörr som hänger på andra väggen och går mot glasväggens framkant ?
Mjärn: [citat] Fy fan. Mardrömmen att göra det där. Tack för svaret!
drömmenomlandet: Jag vet inte hur de funkar men i de fall jag bytt termostat så har jag kollat på givaren och ställt in efter vad som står på kabeln. Har dock inte mätt mot vad som är på golvet, det var på något speciellt sätt man skulle mäta. Jag ställer in efter vad som är skönt.
Derbyboy: Nej ingen direkt misstanke men jag måste pallra mig över och kika lite.
InsidersUnited: Om du lyser med en ficklampa så bör du väl se om dropparna hamnar rakt ner i cisternen. Då kan du bara sätta tillbaka knapparna och somna om. )
BirgitS: Om ni ska göra renoveringen själva är det viktigt att noga läsa branschreglerna från BKR och MVK samt alla instruktioner för ingående produkter för att göra rätt där kaklet och den målade ytan möts så att det verkligen blir tätt.
etompau: [citat] Nej, en bra gummiskrapa funkar lika bra. Jag har ett badkar och där går det då inte att skrapa ner vattnet mot brunnen, där funkar den sugande skrapan bra tycker jag.
spikplanka: Plast + hett vatten = mikroplaster Särskilt mjuka plaster.
Emma96: [citat] tack! Jag har kontaktat dem! Dock har jag redan klickat hem tyvärr. Jättebra tips! [/QUOTE]
Olf Oggler: Det är inte åtgärdat. Jag har fortfarande ett litet fågelbad där som jag får lova att raka/torka efter varje dusch.
Globetrot: Ett tips om ni är oroade är att ni installerar en snygg duschkabin. Då håller det sig länge!
Maliholm: [citat] Ändå lite gulligt om den också skulle ha en liten minidammsugare och städa bort allt färgskrap 🙃
Bo.Siltberg: Vad visar bilderna? Är det en koppling du gjort på chans och vill verifiera? Drivs din TM med 230 V eller 400 V? Har TM en nolla? Gammal eller ny TM? Vill du bryta nollan till TM? Du säger att den tidigare var kopplad förbi strömbrytaren? Du säger att du har tre faser och eventuellt nolla från centralen? Vet du det? Du räknar upp två svarta, och eventuellt en vit? Är den blå ledaren en
SnällKyckling: [citat] Sent svar men du hade rätt toaletten var inte fastspänd i fixturen och rörde sig, nu har man spänt till den ordentligt - tråkigt med plattorna går inte rädda men bra lärdom för mig :)!
Globetrot: Om det är en bostadsrätt bör du kolla med styrelsen innan du börjar. Det är inte säkert att du får göra det själv.
Niklas***J: Gammal tråd men hittade denna när jag sökte runt. Till mina hafa dörrar så satt där en ett plastbleck isatt vid leverans. Detta trillade ut när vi installerade dörrarna så att nedersta läget hamnade 45 grader från stängt läge. Satte in blecket igen och flyttade dörren till stängt läge och sen så var det rätt igen. Så mina gick att justera. Detta var inte helt tydligt i
Cruzze: De där detektorerna brukar jag inte lita på. När jag sist skulle sätta upp en bokhylla letade jag upp gipsskruvarna (som sitter i reglarna) med en magnet på ett snöre och märka upp med en liten bit maskeringstejp. Funkade suveränt. Det tidsödande är att hitta första skruven. [bild] Borde gå att göra motsvarande i taket genom att hålla en magnet lite löst i handen istället så man
MultiMan: Det bästa är att skruva loss allt, plocka ut låskistan, öppna den, rengöra och fetta/smörja in. Då får man medlet på rätt plats och kan kontrollera att allt är helt.
Globetrot: Vi bytte våra nyligen. Bytte hela armaturen och i vårt fall fanns en typ sockerbit där elen kunde skarvas.
s97danl: Och se till att ha rätt regelavstånd också enligt dagens regler
Bästerortarn: [citat] Skönt att det löste sig och att dom i.a.f. tog så pass mycket ansvar så att dom håller er skadeslösa. Kanske läge att nämna vilken firma det rör sig om för att hindra någon annan medlem att råka ut för dessa gökar?
SuperGnu: Hej Jag gör i ordning ett litet badrum med dusch på landet. Vanlig 6mm gips har jag limmat på spånskiva. Jag ska prima gipsen, men hur ska primern blandas, 1:3 eller 1:10 vatten? Sedan tänker jag sätta dit LIP folien med tillhörande lim. Sedan kommer jag till frågan jag undrade mest över, ska jag även prima folien innan kakelfixet sätts dit? Vilket blandningsförhållande isåfall?
DREJAR2020: [citat] Jag har ett cabinet badrumsskåp med lysramp som ena gångjärnet gått av på har du eller någon koll på detta. Var jag hittar ett nytt . Evigt tacksam för svar på denna svåra fråga.. mvh julle
Globetrot: Vad händer om man applicerar tätskikt för snabbt? Bubblor? Är fukthalt i plattan någon egenkontroll som görs? Oj ja @Rejäl jag kommer såklart fråga entreprenör i veckan. Men jag gillar att bilda mig en uppfattning själv först.
Johny Hultin: Jag får inte bort kommodlådorna för att komma åt avloppet från tvättstället. Finns det någon spärr på geidrarna som ska lossas. På undersidan av geidrarna sitter ett bleck fastsatt med två skruvar. Ska dessa tas loss för att få ut lådan från geidern?
Dan_Johansson: [citat] Jag har en vanlig rörelsesensor sitter över dörren, som styr ett vanligt vägguttag på väggen innanför lådorna.... Sen är det en vanlig led-list från Philips... [bild]