BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Nej, det finns inget BKR-krav på att fixturen ska stå på en klack. Det är ett sätt att lösa att skvallerröret dels ska vara på bakomliggande ytas lägsta punkt och dels ska vara minst 6 cm över golvnivån (kravet som gäller alla genomföringar). Det går även att lösa genom att inte ha ett skvallerrör utan en springa längs underkanten av "väggen" som täcker fixturen.
Tänk på att höjden på avloppsröret i fixturen ska överensstämma med den höjd som toaletten kräver.
Tänk på att höjden på avloppsröret i fixturen ska överensstämma med den höjd som toaletten kräver.
Tack för svar!
Ja toans avloppsrör kommer gå ut i väggen bakåt, inte ner i golvet, för att minimera antalet golvgenomföringar.
Var det detta du syftade på?
Ja toans avloppsrör kommer gå ut i väggen bakåt, inte ner i golvet, för att minimera antalet golvgenomföringar.
Var det detta du syftade på?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Jag känner till väldigt lite om fixturer så jag funderade på om avloppsröret är på en bestämd höjd på fixturen så måste fixturens höjd över golvet vara sådan att toaletten får rätt sitthöjd. Vart det lättare att förstå?
Klicka här för att svara
