3 404 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Hur högt ovan golv måste rör fästas i badrum
Ja, ja
Men då kommer det ju rinna vatten. mellan badkaret och duschväggen varje gång du duschar. Med lödder från shampo tvål osv. Hade det inte varit bättre med en kortare som slutat precis i ovankant och lite innanför badkaret?
Men då kommer det ju rinna vatten. mellan badkaret och duschväggen varje gång du duschar. Med lödder från shampo tvål osv. Hade det inte varit bättre med en kortare som slutat precis i ovankant och lite innanför badkaret?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 419 inlägg
Jag tror det är för att man ska kunna byta golvet utan att ta bort vattnet vilket är fånigt.A Ajoken skrev:
Det är ganska vanligt att kommoder eller duschväggar får bestämma vars rören hamnar och då blir det lätt ganska lågt, för lågt ser dock lite konstigt ut.
Okej en utvärdering - det fungerar fint. Skönt.
Nu väntar vi på att äntligen få den (rätt långt) framskjutna slutbesiktningen. Jag har varit militantisk i att ej nyttja badrummet tills dess men entreprenör rekommenderar att vi använder grejerna för att eventuellt upptäcka fel. Vet inte om det är ok?
Nu väntar vi på att äntligen få den (rätt långt) framskjutna slutbesiktningen. Jag har varit militantisk i att ej nyttja badrummet tills dess men entreprenör rekommenderar att vi använder grejerna för att eventuellt upptäcka fel. Vet inte om det är ok?
Klicka här för att svara