Redaktionen
Redaktionen: Arbetsutskott får inte fatta beslut, skriver länsstyrelsen och upphäver ett bygglov. Du kan läsa artikeln här: Fick bygglov fattat på felaktiga grunder
0 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Mäklarpanel får bedöma hur de tror att prisutvecklingen kommer att vara under 2020. Du kan läsa artikeln här: Mäklarna tror på en lugn och stabil bostadsmarknad 2020
0 svar · 783 läst
R
robert_m: [citat] Jag tänker mig att du har en enhet i bilen som loggar var du kör och när, sedan räknar den ut skatten som du ska betala. Skulle det bli knussel kring vad den har räknat ut, finns loggen kvar på enheten så att man kan granska den, men ingen myndighet har tillgång till datan om inte du som ägare vill granska den. En fråga är hur länge ska loggen sparas, och hur hanteras en
39 svar · 4,8k läst
L
Låset: [citat] Hehe. Såg nu att tråden var från i mars :rolleyes: Vettetusan varför det kom upp på "förstasidan"
21 svar · 6,5k läst
F
Finndjävel: [citat] Det finns ett klipp på Youtube av en som gör just det. Han kombinerar solceller och solfångare för att ta vara på spillvärmen från solcellerna. Han bygger också in en luftvärmepump som hämtar tillluften ifrån spillvärmen. Det där med luftvärmepumpen är intressant och höjer säkert COP värdet rejält, men att effekten på solcellerna blir högre i ett sånt system tror jag
20 svar · 5,4k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Söta katter är det bästa som finns. :) (Fina hus spelar i nästan samma liga)
3 svar · 1,6k läst
A
Autodidak1: [citat] Det är möjligt att stycka av. Men det är absolut ingen självklar rätt, styrs av planerna för området (kommunens tyckande) och lantmäteriet i slutändan.
57 svar · 13,6k läst
·
K
kest: Det blir vara värre å värre Jun 187,3 mm Härnösand Ångermanland 18 juni 1908 Större mängder nederbörd under 24 timmar har uppmätts utanför SMHIs stationer; 237 mm i Karlaby i Skåne den 6 augusti 1960 1870 millimeter på 24 timmar föll vid Cilaos på ön Réunion den 15–16 mars 1952. Och det värsta har inte kommit ännu...
2 svar · 1,2k läst
hsd
hsd: Det är ju Comhem/tele2 som försöker tvinga sig till en gräddfil " följd av Telias köp av TV4 ska vi enligt åtaganden till EU-kommissionen erbjuda OTT-rättigheter till minst en aktör på marknaden. De förhandlingarna kommer inledas under första kvartalet 2020 med alla aktörer på marknaden på lika villkor. Com Hem använder nu sin storlek och dominanta position på marknaden som ett
1 svar · 1,4k läst
Redaktionen
Redaktionen: Bostadsbyggandet ligger fortsatt under önskvärd nivå men tappet bromsar in. Du kan läsa artikeln här: Fortsatt tapp för bostadsbyggandet
0 svar · 636 läst
Redaktionen
Redaktionen: Det är många som engagerar sig och skriver och berättar om sina projekt här på Byggahus.se, något som är väldigt uppskattat, lärorikt och trevligt. Vilka projekt har varit populärast på Byggahus.se under 2019? Här kommer 20 av de mest lästa projekten. Du kan läsa artikeln här: 20 populära projekt på Byggahus.se 2019
0 svar · 870 läst
Huddingebo
Huddingebo: Lägg ovanpå det, Inga kontroller och löjliga böter. "Alla vet" att i Sverige drabbas man aldrig någonsin av någon större del av kostnaderna om man är vållande.
15 svar · 4,3k läst
·
Villa Alrutz
Villa Alrutz: [citat] Följ på Instagram villa_alrutz
23 svar · 4,5k läst
·
K
kest: Hager 10 december kl. 15:42 · Elektriker arbetar i en olycksdrabbad bransch. Dels är det vanligt med byggolyckor, som fallskador, men det förekommer även rena elolyckor där någon fått ström genom kroppen. Den dominerande gruppen bland olycksdrabbade är män mellan 20 och 50 år. Enligt den senaste statistiken som gäller 2018 anmäldes 456 elolyckor till Elsäkerhetsverket, och en person
68 svar · 8,5k läst
·
S
Svampe: Jag har Byggmax 3-stav ekparkett i större delen av huset (kök, hall, vardagsrum, matplats samt gångstråken) och efter mer än 10 år så ser det i princip ut som nytt, borträknat några skador från vassa saker som har ramlat. Har till och med en skada mitt på golvet från att något ramlade precis på kanten av en av "skivorna/brädorna" så det lossnade en flisa på ca 7-10 mm och trots
24 svar · 12,6k läst
E
Erik Salhammar: [citat] Ah. I stand korrigerad. Såg tyvärr inte din ironiska emotikon. Den kanske ramlade längst ner i datorn. Mvh etik
22 svar · 7,5k läst
ymmij12
ymmij12: Jag gjorde en stjärnhimmel på ena av barnens rum. Tog fört och hittade vår Vintergatan fotograferad från ett observatorium i Sverige. Sen gjorde jag om bilden i Photoshop så att varje stjärna blev en svart prick. Trodde jag skrev ut 100sidor men det var runt 50 A3 sidor för att få ena stjärnhimmeln. Stjärnhimmeln köpte jag från Aliexpress. Samt köpte jag 1km 0,7mm tråd med där
10 svar · 6,5k läst
·
useless
useless: Ja, läser man hela pressmeddelandet så har dom tänkt att alla väggbrickor ska göras om så att det ryms en uppkrängd mattkant bakom. "Arbetsgruppen har också utrett problematiken kring dagens väggbrickor – som är för låga för att klara bygghöjden av en krängd plastmatta som tät- och ytskikt – samt diskuterat tätningsmetoder för rörgenomföringar vid plastmatta. Lösningen
3 svar · 1,8k läst
Redaktionen
Redaktionen: November präglas av små små förändringar på bostadsmarknaden. Du kan läsa artikeln här: Mäklarstatistik: Försiktig utveckling på bostadsmarknaden
0 svar · 803 läst
S
Stingray468: Böt ifrån SBAB till Hypoteket, då jag var missnöjd med SBABs räntesättning. Ett statligt bolag ska föregå med gott exempel och inte premiera höga lån, som SBAB gör genom att de kunder med höga lånebelopp får lägre räntesats. Räntesatsen ska åtminstone vara lika för alla och inte förmånligare för de med stora lån, vilket också innebär större risk för långivaren. Hos
1 svar · 1,6k läst
K
kest: Det senast hundra åren har dränerad mark blivit allt vanligare i takt med mekaniseringen. utdikningen av skog och framför allt åkermark är dramatisk i takt med av vårt behov av produkter därav. Hårdgjorda ytor såsom tak asfalt och gräsplaner med avlopp skapar problem nedströms. Alla vill skydda sin mark och avleder vatten från sin mark efter bästa förmåga och skapar problem
4 svar · 1,4k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Ingen fara, vi begriper i alla fall inte vad de där underliga normaliserade energideklarationerna betyder.
1 svar · 820 läst
Huddingebo
Huddingebo: Men snart kommer Big Bang! Jättekraschen på bokmarknaden....
3 svar · 1,4k läst
P
Prodigys: [citat] Som sagt, ska man göra så får man bättra på reningsprocessen samt se till att det finns goda marginaler på avståndet så att det verkligen hinner filtreras i marken. Sen renas det på vattenverket med.
3 svar · 939 läst
Tjoloho
Tjoloho: [citat] Jo... nu vill man helst bara ligga på soffan och sova några månader...
31 svar · 25,3k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Raderade just ett antal mindre trevliga inlägg av trollkaraktär, inkl svaren på vissa av dem. Medlemmen som stod för trollinläggen är avstängd från tråden. /Moderator
102 svar · 20,1k läst
·
D
DanielPers: [citat] Precis! Men de håller varandra om ryggen så de har försörjning... något år till...
42 svar · 9,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Bostadsägare är mer positiva än snittet till bostadsprisernas utveckling. Du kan läsa artikeln här: De som äger sin bostad tror på prisökningar på sikt
0 svar · 586 läst
Redaktionen
Redaktionen: De flesta branscher hade en ganska positiv utveckling under november månad, men för byggbranschen ser det mörkare ut. Du kan läsa artikeln här: Konkurserna inom bygg ökar
0 svar · 742 läst
V
Vildparti: Göra rent filtret till spis fläkten ochså så fettet/oset inte börjar brinna nu när spisen används mer
2 svar · 729 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.