Redaktionen
Redaktionen: Kraftiga höjningar av arrendeavgifter ska fasas in successivt, detta är ett av de förslag som regeringen lagt fram. Du kan läsa artikeln här: Förslag om förändringar för att effektivisera Lantmäteriet
0 svar · 1,1k läst
major_tom
major_tom: artikeln är tre år gammal.....
3 svar · 1,6k läst
Redaktionen
Redaktionen: Bygger du ett nytt hus på tomten blir komplementbostaden värderad ihop med det nya huset, vilket påverkar ROT. Du kan läsa artikeln här: Kammarrätten: Mindre brist i ROT-lagstiftningen
0 svar · 661 läst
P
Peter19627: Det inns även tegelpanneformade solceller som ser okej ut på svarta tak https://www.benders.se/benders/artikelarkiv/2019/varldsunik-solpanel-fran-benders/
40 svar · 7,0k läst
Q
Qunaki: [citat] Nej, Jag behöver inte testa själv, det har de gjort i flera hundra år, sendsågning i kanske 30 år. Det är bara en tillfällig nyck som lät bra ut (och med tillfällig menar jag genom tiderna). Klart det är svårare att verkligen komma till att måla då snedsågningen går inåt (och även se vad man gjort i många fall). Men har man latexfärg som ändå inte tränger in spelar
11 svar · 6,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Reporäntan följer den prognos som Riksbanken stakat ut tidigare, men Coronaviruset gör prognosen framöver mer osäker. Du kan läsa artikeln här: Riksbanken lämnar kvar reporäntan på 0 procent
0 svar · 1,3k läst
Appendix
Appendix: "uppgång". Med tanke på inflation med mera så skulle jag säga att 10% på en 5-årsperiod snarare är stillastående priser.
1 svar · 1,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Skulle stensätta trappa och framsida, men trappan blev aldrig gjord. Du kan läsa artikeln här: Husägare får rätt mot byggföretag
0 svar · 1,2k läst
J
Johan456: Jag är ju en man av ordning. Stör mig lite lätt på felaktiga storheter och diverse särskrivningar. Men framförallt på folk som tror det låter bättre om man byter ut ordet ”dom” mot ”dem”. Jag tycker väl det borde ligga i var persons eget intresse att kunna uttrycka sig korrekt, man framstår helt enkelt som lite mer korkad som om man inte kan skriva ordentligt. Däremot
14 svar · 2,0k läst
S
sinclairhacker: Var intressant och se ännu en Husdröm. Har varit i relativt nybyggt hus i Skottland, i granit ägt och gjort av en stenhuggare och tycker man kunde fått samma eller ännu snyggare fasad med granitsten, personiigen hade jag nog funderat på en sådan lösning som billigare och mer genomtänkt. 2,5 mille över budget är ju lite väl tilltaget. Men vet om att vi är sämre på o bygga sådana
77 svar · 27,0k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Byggföretag satte in nya fönster men får nu betala ersättning till husägaren efter att montaget varit felaktigt. Du kan läsa artikeln här: Bytte fönster med vattenläckage som följd
0 svar · 976 läst
Appendix
Appendix: Jag tycker jag ser att utbudet är relativt lågt. och då är det ju klart att priserna pressas på de objekt som dyker upp. Genom att då måste skatta för ev vinst (eller betala ränta på vinsten) så låser man in en hel del som inte ser det som värt att sälja villan och få ett dyrare boende. Känns inte som att underliggande marknaden är så stark som artikeln vill ge sken av(Byggahus
2 svar · 1,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Husägare är mer positiva än experterna när det kommer till prisuppgångar på bomarknaden. Du kan läsa artikeln här: Bostadsägarna tror på prisuppgångar framöver
0 svar · 695 läst
R
Runnis: Intressant detta och jag läste detta nu efter att jag begärde ut amorteringsunderlaget. Min bank ringde självklart upp vilket jag hade sagt ja till. Nämnde vilken ränta jag kan få hos Avanza som blir 1,42% och vips så var min bank villig att sänka min ränta från dryga 2,1% till 1,5%. Det är väldigt bra men jag överväger ändå att välja Avanza (Stabelo) Skillnaden i kronor på
18 svar · 14,5k läst
S
sawallen: Huset vi köpte i somras (2019) har ett trädäck som förra ägaren valde att måla. Hur sköter man bäst ett sådant, och hur måla om (det är snart dags för det)?
2 svar · 2,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Två advokater stäms på miljonbelopp efter att ha sålt bostadsrätter till underpriser. Du kan läsa artikeln här: Advokater sålde bostadsrätter till underpris
0 svar · 952 läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Kolla in på nätet vad studentbostäder kostar i hyra. AF-Bostäder i Lund t ex. Sedan måste du komma ihåg att de ofta har hyresfritt två eller tre månader på sommaren. Har du läge nära universitet eller högskola är det en jättebra idé!
24 svar · 6,9k läst
·
C
cpalm: [citat] Menar du mäklarna eller tjuvarna? :rofl:
2 svar · 985 läst
Redaktionen
Redaktionen: Många vill köpa svenska möbler, exporten står stark. Du kan läsa artikeln här: Svenska möbler populära utomlands
0 svar · 722 läst
A
AndersS: [citat] Är inte säker, men kan vara det huset som Växjö kommun ska utreda i Kalmar enligt tidningsartikel nu i januari,
10 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: En särskild utredare ska tillsättas för att göra en systematisk översikt av bygglovsreglerna. Du kan läsa artikeln här: Utredning ska tydliggöra vad som är bygglovspliktigt
0 svar · 628 läst
Redaktionen
Redaktionen: Pengar från Statens fastighetsverk misstänks ha använts till ombyggnad av privata fritidshus. Du kan läsa artikeln här: Byggde om privata fritidshus för skattepengar - åtalas
0 svar · 1,7k läst
Kultypjämt
Kultypjämt: [citat] Goder afton! D-cor köpta på Bauhaus. Funka bra och prisvärt. Tycker inte det är värt merkostnaden att köpa polyuretan-lister för 4x pengarna. Men självklart är man nyfiken att testa i ett rum.
5 svar · 2,6k läst
R
Anonymiserad 239657: [citat] Allt beror på hur långt ifrån jobben landsbygden ligger. Många flyttar hellre ut till landet än att betala lika mycket eller mer för en lägenhet inne i smeten. Många väljer hellre att köpa hus i grannorten än i staden här. För kostnaden för en lägenhet i stan går allt från 7000 och upp. Medans en villa ligger från allt mellan 4000 och upp i byarna. Man får betydligt
39 svar · 5,5k läst
P
Peterez: [citat] Hade ert epoq kök s k clickstommar? Hur känns kvalitén/stabiliteten på det?
2 svar · 3,7k läst
Biffen87
Biffen87: Har aldrig tvättat en målad vägg i hela mitt för en ommålning hemma hos familjen Svensson om de inte behövts, så fall har det varit punkt tvättning. man tvättar om de finns behov dvs matrester, nikotin. fettfläckar å olja. //Målarn
5 svar · 4,3k läst
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] Det är ENBART för att "någon" krånglat till det så förbenat. "Någon" borde hjälpa till istället med bygget, då jävlar skulle det bli drag på byggandet och klirr i kassan för "någon".
28 svar · 4,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Vi listar prisutvecklingen på småhus under senaste tremånadersperioden. Du kan läsa artikeln här: Så har huspriserna förändrats i din kommun
0 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.