R
Linnshlacdon: Men hur i fan byter jag sockerbit från en gammal modell till den nya
40 svar · 13,3k läst
thomas33
thomas33: Det blir väl så att Postnord får mer pengar, istället för som danskarna som börjar diskutera om Postnord skall få fortsätta dela ut post, om det finns någon annan som kan göra det billigare.
1 svar · 715 läst
R
Fundersam säljare: Ja jag är i början av en försäljning och nu ska huset visas till folk som mäklaren har i "pajpen" utan att det skrivs ut till allmän försäljning och inga prospect är gjorda men provision vill hon ha för ett gediget arbete . Nä fy fantomen för dem. Lurendriare hela högen. [citat]
5 svar · 1,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Arbetsmiljöverket ska kontrollera hur arbetsgivarna ser till att deras målare inte slits ut i förtid. Du kan läsa artikeln här: Målares arbetsmiljö ska granskas
0 svar · 533 läst
Anna_H
Anna_H: [citat] Nu har de ju genomfört undersökningen flera gånger, och man får väl förutsätta att folk är ungefär lika ärliga eller oärliga över tid? Så exakta siffror får man kanske inte, men förändringen torde vara korrekt.
4 svar · 1,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Inbrotten minskar sakta men säkert, men vissa orter har det värre än andra och vilken ort det blir varierar år för år. Du kan läsa artikeln här: Bostadsinbrotten minskar - men inte i huvudstaden
0 svar · 674 läst
Dizzy84
Dizzy84: [MEDIA=youtube]S8SF3XmLQps[/MEDIA]
25 svar · 3,2k läst
Anna_H
Anna_H: [citat] Det beror väl på planlösningen, det finns troligen ingenstans att sätta ett hisschakt som går till alla plan.
19 svar · 3,5k läst
Papphammar666
Papphammar666: OT. Tv4 :love:reklam =sant
102 svar · 10,2k läst
·
B
billy_baver: [citat] https://www.svanen.se/nyheter/2019/juni/dalarnas-Villa/ Har inte läst trådens alla inlägg - ursäkta tjatet om länken redan är levererad
52 svar · 9,1k läst
O
Oxymoron: [citat] Haha .. tänkte faktiskt inte ens på hunden i det här fallet.
26 svar · 5,1k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Jag tycker containerhuset var lite kul. Ingen fara på taket om ett sådant småhus uppförs. Vad gäller kalkonpriset för byggnader: Tycka om byggnaders estetik kan vi alla göra och det blir i slutändan helt subjektivt. Om någon vill betala för ett hus som i någon annans ögon är fult så är det väl inte hela världen. Om det inte fförorenar hela sin omgivning d v s. Jag tycker deras
5 svar · 2,1k läst
E
erkka: Som vanligt, storföretagen skiter i regler o moral för vinstens skull. Byt bank!
1 svar · 835 läst
B
byggarätt: [citat] Rent vansinne och tom på detta forum finns dårarna representerade! Håll ut och rösta bort dessa sjuka byråkrater som förstör livet och byggena för oss som vill leva och bo
10 svar · 4,4k läst
Anna_H
Anna_H: [citat] Det ser ut att gå att lösa det på högra sidan av huset.
64 svar · 11,6k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Nya ekodesignkrav ger förändringar på belysningsmarknaden. Du kan läsa artikeln här: Energimärkning på armaturer tas bort
0 svar · 559 läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Fin projektor, jag har efterföljaren :D Det enda som irriterar mig är att den är så seg på att handskaka samt att bilden blir lte orolig med C.M.D avslaget i rörliga scener.
11 svar · 9,6k läst
·
lopec
lopec: [citat] Svårt att säga, det kom inte med någon bild?
6 svar · 5,4k läst
R
RealElwood: Har gjort som artikeln när jag gjort hemmajobb själv. Det har blivit bra, men sist så orkade vi inte med tapetsering så en målare kom och gjorde jobbet. Resultatet blev otroligt bra, men det var många fler steg. Dag 1, rev ner lös tapet slipade lätt och grundmålade väggen för att spacklet skulle få samma sugande yta överallt. Dag 2, spackling Dag 3, slipning och spackling varv 2 Dag
2 svar · 4,7k läst
R
Hej angående ditt svar: [citat] Har kontrakt samt sms bevis som tyder på att vi har rätt. Då vi skrev under kontraktet ändrade de sig med vissa saker som de inte ville renovera då jag redan var hemma oss dom med färdiga kontrakt Så bestämde vi att stryka över vissa dela på båda kontrakten samt ändra priset till det lägre. Alla var införstådda med detta då jag skulle ändra detta när ja kom hem och
15 svar · 5,0k läst
Redaktionen
Redaktionen: Husägaren som stridit för solceller i Bromma fick nyligen domstolen med sig. Du kan läsa artikeln här: Ja till solceller i kulturhistoriskt viktigt område
0 svar · 714 läst
Redaktionen
Redaktionen: Allt fler söker sig till ARN vid tvistemål med företag, och många som klagar på byggbranschen får också rätt. Du kan läsa artikeln här: Kraftig ökning av anmälningar till ARN
0 svar · 749 läst
B
beerfueled: [citat] Efter lite ytterligare diskussioner över köksbordet och vägande av för- och nackdelar så blev det så att vi ändå köpte oss säkerheten i ett bundet lån. Vi hann precis få in ett femårslån till 1.24 hos Skandiabanken innan de höjde ytterligare 19 punkter häromdagen.
89 svar · 18,4k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Fjolåret dominerades av en stabil men försiktig prisuppgång på både hus och bostadsrätter, så här blev slutresultatet. Du kan läsa artikeln här: Så mycket steg huspriserna 2019
0 svar · 703 läst
K
kest: [citat] Kan även nämnas att att fisktrappan är så dåligt utförd att fisk knappt vandrar där!
18 svar · 2,8k läst
·
Isakare
Isakare: [citat] Björn Borg bodde i min by för många år sen, han åkte helikopter. Det var mycket klagomål i trakten, för han for fram o tillbaka hela tiden, tex ner till macken (där det gick att landa) för att köpa en påse chips o Coca cola.
8 svar · 2,4k läst
N
northernlight65: Väldigt många konstiga inlägg om spikpistolers funktioner och ”tekniska förmåga”.
24 svar · 6,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Måttbeställde kök och fick för liten bänkskiva, men blev tvungen att gå till ARN för att företaget inte ville åtgärda felet. Du kan läsa artikeln här: Företag får bakläxa efter tvist om måttbeställd bänkskiva
0 svar · 1,1k läst
R
anders H_Ystad: [citat] Vi har använt scalestop (scalestop.se) i vårt hus här i Ystad senaste 4 åren, funkat perfekt, disken blev perfekt och kaffekokaren har funkat perfekt o allt annat osså. fattar inte hur det funkar men funkar gör det syn att det företaget inte var med på testet
3 svar · 4,5k läst
L
larka742: Ett till hus med liknande förutsättningar, dock mer ansvar på byggaren som chansade med att bygga. Nån som vet hur det gick här? https://www.hn.se/nyheter/falkenberg/villa%C3%A4gare-m%C3%A5ste-riva-nybyggt-hus-1.3180358
4 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.