B Bluenose skrev:
Otur? Helt sjukt vidrigt gjort. Man är inte normal om man gör sådär.
Ja gissar att det mest onormala/ovanliga/unika i denna historia är att det hela råkade filmas och blev känt.

• Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
A
Sluta beskydda hantverkaren. Det kan inte ha varit så illa för honom att han inte hunnit springa över till sitt hotellrum.
Att bete sig som en snorunge och snacka om blöjor och skit hör inte hit.
Hade en hantverkare arbetat i mitt hus och blivit påkommen i aktion hade han fått en hård spark i röven flygandes ut genom dörren.

Gubben hade toalett tillgängligt och ska således använda den. Snacka om buskar och sandlådor utan att ens ha titta på filmen. suck

• Gilla
Pytt och 1 till
  • Laddar…
Tror dom flesta tjejer/kvinnor som hänger här förstår skillnaden mellan män och kvinnor har aldrig varit på en arbetsplats där kvinnor har sämre lön än män under förutsättning att dom utför samma arbete. I min bransch tror jag däremot att det skulle uppskattas med fler tjejer.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
A
P Putte 9497 skrev:
Är det någon som ska titta på filmen är det nog du. Toalett hade de på andra sidan gatan och vem f-n går över gatan för att pissa om man som de här stackars hantverkarna saknar kollektivavtal och förlorar lön. Dessutom kan jag garantera att du gjort detsamma om du varit i samma sits.
Kolla en gång till
PRESSCHEF från peab sa att hotellet ligger över gatan. Gubben hade inget att göra i lägenheten förutom att leverera material.

Nej jag är inte en jävla gris, jag hade sökt upp toalett innan blåsan hade gått sönder, har för fan kört taxi i 6 års tid och jag är en fullvuxen man som kan planera. Inte ens om jag är dyngfull hade jag pissat i en vask om den så vore min eller din.
Men du, materialhanteraren och jag har växt upp på olika vis märker jag.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Rkarlsson skrev:
Sluta beskydda hantverkaren. Det kan inte ha varit så illa för honom att han inte hunnit springa över till s
Ha ha...
Saliga äro de.... Du har uppenbarligen inga prostataproblem. Det hade jag. Från kolungt, till akut nöd -ca: tio sekunder. Då var goda råd dyra. Men det kan mången lycklig kvinna inte förstå. Det finns alltså en fullt möjligt naturlig förklaring till urinerandet i fråga. Sedan har vi frosseriet i superlativ såsom äckligt, vidrigt osv. Det är bara kulturellt betingat, eftersom det har ingenting med hygien och hälsa att göra. Urin från friska människor är ett utmärkt sårtvättningspreparat, eftersom det är sterilt.

• Gilla
civilingenjören och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Kan ju finnas buska, mackar eller så försöker man i det sista att planera att kanske inte dricka så mycket. Kommer inte ihåg alls att vi kissade ens på fungerande toaletter när jag var med farsan på sommarjobb mitt inne i Hbg centrum. Vi tog oss till mackarna eller typ offentliga toaletter.
Jag hade tyckt det varit vidrigt om en okänd som känd snubbe pinkar i mina handfat oavsett toalett eller ej. Hade faktiskt hänvisat dem till trädgården isåfall.
Böter på det dock.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ha ha...
Saliga äro de.... Du har uppenbarligen inga prostataproblem. Det hade jag. Från kolungt, till akut nöd -ca: tio sekunder. Då var goda råd dyra. Men det kan mången lycklig kvinna inte förstå. Det finns alltså en fullt möjligt naturlig förklaring till urinerandet i fråga. Sedan har vi frosseriet i superlativ såsom äckligt, vidrigt osv. Det är bara kulturellt betingat, eftersom det har ingenting med hygien och hälsa att göra. Urin från friska människor är ett utmärkt sårtvättningspreparat, eftersom det är sterilt.
Det spelar ingen roll varför man behöver kissa. Man gör det inte i kundens vask!
Om du har problem med kissningen så får du hantera det med inkontinensskydd, ta med en flaska, se till att chefen fixar en portabel toa eller något annat.
Det blir isåfall en arbetsmiljöfråga som din arbetsgivare behöver lösa

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
A
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Ha ha...
Ja har man det problemet får man som sagt ta med en flaska eller sätta in kateter men man låter bli att urinera i människors vaskar. Det är äckligt om det så är en frisk människa.

G Ganescha skrev:
Böter på det dock.
Möjligtvis på buskar inne i stan ja. Men inte på sitt hotellrum, macken eller offentliga toaletter.
Efter omständigheterna fanns det ingen anledning att göra som i filmen.

P Putte 9497 skrev:
Vilken bubbla lever du i?
Att ha problem med kisseriet kan vara psykiskt jobbigt och något man inte alltid vill snacka öppet om. Gällande hantverkaren som pissa i slasken kom från ett annat land och kanske inte har de överbeskyddande möjligheter som vi har i Sverige.
Jag lever i en värld där vuxna människor tar ansvar.
Om han inte vill prata med chefen om det så ta med en flaska då.

Nu är det bara en massa spekulationer om varför personen gjorde fel och försök att berättiga det. Faktum är att han var äcklig och kissade i vasken istället för att hantera det som en vuxen människa.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000
Bortsett ifrån att hela ämnet är en petitess. Vuxna karlar och dito damer, ojar sig över något som de flesta säkert gjort själva. Urinerat på en icke lämplig plats. Här kunde hela historien slutat, om inte präktighetssverige mobiliserat. Likadant var det när "Dallas" sändes. Ingen hade sett ett enda avsnitt, men alla ville diskutera handlingen. Känner ni igen er?

P.s.
Vi tonårskillar spanade in den framtunga Lucy.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Silver78 Silver78 skrev:
Det låg en mindre byggnad som inrymde en telefonväxel runt hörnet. Det var det enda lilla skydd som fanns mot total exponering i området. Kan säga att det var ingen vacker syn där bakom när jobbet var klart.
:surprised::surprised: så det var alternativet istället för att A. Gå till den toalett som faktiskt fanns några hundra meter bort eller B. Ta ett snack med arbetsgivaren? Vem fick ansvara för rengöring hos telefonväxeln? Eller blev det en "glad överraskning" för den stackare som i framtiden behövde utföra arbete där?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Raderade just ett antal mindre trevliga inlägg av trollkaraktär, inkl svaren på vissa av dem. Medlemmen som stod för trollinläggen är avstängd från tråden.
/Moderator

• Gilla
Pytt och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.