Artikelkommentarer
Fairlane: [citat] Så kan det absolut vara, men jag tror helt enkelt att du kan väldigt mycket mer el än den genomsnittlige svensken.
Kallens: Än så länge har nog inte lånelöften, alltså hur mycket man får låna, påverkats. Det finns helt enkelt en viss eftersläpning. När det händer (gissar i höst) kommer nog priserna sjunka tillbaka, iaf i reala termer. Nominellt har vi ju en inflation som jobbar åt andra hållet.. Men å andra sidan, i höst kanske räntorna är på väg ned igen, så nedgången kanske blir högst
Jocce81: [citat] Ja, det är en idé, men klart nyfiken på att ha en för framtida bruk också. Beroende på vad man "måste" lägga så att säga. /Jocce
Bananskalare: [citat] om nån skulle finna glädje i att sen nakna skulle jag ringa psykakuten... ;):D ingen frisk varelse skulle hitta någon glädje:crysmile:
pmd: Så om inflation ska kunna minska statens skulder måste statens inkomster öka i nominella tal (men inte nödvändigtvis i reella förstås).
patkris: Är själv delaktig i projektet som representant för Talkpool. Idag så har nyheten med den smarta golvbrunnen kommit ut och ni kan läsa mer via länkarna: https://talkpool.com/purus-and-talkpool-release-lorawan-smart-floor-drain-on-the-nordbygg-trade-show/ https://www.purus.se/connect Delreparationer har diskuterats länge och via olika forskningar visat sig fungera bra för badrum inte äldre
pmd: Mycket 1960-tal och Jetsons över det här huset. Rätt fint, men lite röriga fasader. Trevligt med svaga gränser mellan ute och inne. En sak som jag definitivt skulle ha gjort annorlunda är placeringen av matrummet. Lite opraktiskt att behöva bära saker från köket genom vardagsrummet på väg till matbordet. Det tycks inte finnas bostadsutrymme åt tjänstefolk så ägarna får nog
Capainoats: [citat] De flesta pooler av detta slag brukar inte kunna fyllas mot kanten sådär med massor. Då trycket blir för stort. Men kanske dom har koll på
roli: Hade artikeln kommit ut i morgon så hade jag varit med på detta men nu. Vad vinner man på att kunna spåra en bräda om 100-år??? Bara ett sätt att mjölka ut ännu mer pengar från köparen...
BirgitS: [citat] Rapporten för 2020 omfattade tydligen 32 000 vattenskador och den nya för 2021 40 665 st, men det är antalet inrapporterade skador till Vattenskadecentrum och långt ifrån alla som försäkringsbolagen har hanterat. [citat] https://www.in.se/aktuellt/nyheter/2021/05/vattenskaderapporten-2020-flest-skador-i-koket/
cpalm: [citat] Förmodligen inte i alla fall, men när ett objekt marknadsförs på "vanligt" vis av en mäklare har jag förstått att fastighetsmäklarinspektionen lutar sig mot marknadsföringslagen när man bedömer lockpriser.
Frallan88: Var är resten av listorna, var ligger Ljusdal på 5-årslistan? Tänker att vi lär ju ligga på tok för högt även där.
pmd: Fint hus, men "tornet" borde ha (minst) en våning till så att det blev ett riktigt torn och inte bara en rund del av huskroppen.
senap: [citat] Det finns alltid folk som har noll teknisk insikt. Exempelvis så var min mormor fullständigt övertygad om att bilen gick mycket bättre när tanken var full än halvtom. Hon menade att motorn blev mycket piggare och man kände riktigt hur bilden drog iväg snabbare när bensintanken var full. Om en hemförsäljare skulle besöka henne när hon levde så skulle hon direkt köpt en
Workingclasshero: [citat] Nu vet jag att du inte förstår.
Plätt Fia: [citat] Visst är de så. Här finns mer info. http://blog.zaramis.se/search/fakhro/
Emil Boman: Hur kan dom säga att man måste sänka taket för att montera spottar, fanns inte isoleringsgodkända spottar 2020? Finns då idag, jävligt enkelt att installera spottar, borra hål där man vill ha dom och dra elkabel till vanliga takdosan så har du spottar istället för taklampa, bökigare än så är det inte, iallafall om man har ett vanligt hus med tillgänglig vind
Lennonice: Sjuuuukt snyggt! Nu ska man bara sälja sina organ så att man har råd med det också
maria01: man får inte mycket för pengarna fyfan vad dyrt Älvsbyhus.måste anlita nån svart för att kunna ha det fraktpriset
pmd: Varför blev du irriterad? Att ge citatet rätt upphovsman är inte att förminska dess effekt. Det är korrekt historieskrivning. Upphovsmannen var också nazist, vilket jag påpekade. Han var även en av NSDAP uppburen konstnär. Göring sågs ibland som en lite lustig figur (vilket det förstås visade sig att han inte var), så det var väl opportunt att tillskriva honom tillspetsade
lars_stefan_axelsson: [citat] Precis. Det är bara den yttersta toppen inom organiserad brottslighet som kan ha någon nämnbar påverkan utanför fängelset. Och även det är begränsat och svårt. (Jmf. t ex att vi satt dit några advokater i närtid, så det är inte riskfritt på något sätt.) De här gynnarna lär ha mycket svårt att fortsätta sin brottslighet bakom galler. Om de nu hamnar där.
Redaktionen: Många vill bygga hus i år, men byggprognosen är oförändrad på grund av omvärldsläget och bristen på tomtmark. Du kan läsa artikeln här: Ökat intresse för att bygga småhus
Television_Set: [citat] [citat] sorry fanns visst huvud- och underkategorier. Punkt 4.3 i artikeln som denna tråd utgår från
Redaktionen: Funderar du på att bygga attefallshus eller friggebod? Här har du 11 lärorika projekt från våra medlemmar som har byggt själva i lösvirke. Där får du inte bara inspiration utan också allt du behöver veta om att bygga attefallshus och friggebod själv. Du kan läsa artikeln här: 11 projekt attefallshus och friggebodar på Byggahus.se
Boende45: [citat] Jag fick fiber utan kostnad. Skattebetalarna betalade min anslutning i en välmående Stockholmskommun. Tack Open Infra för ett bra arbete vad gäller installationen!
Troberg: [citat] Det är väl det som valrörelserna går ut på nu för tiden?
Uffe A: [citat] Gääler ju också att man skriver ett avtal med kunden där det klargörs att om avdraget inte blir godkänt så får kunden betala in det avdragna rotbeloppet