Artikelkommentarer
Redaktionen: Intresset för att bygga större komplementbyggnader som inte kräver bygglov ökar. Du kan läsa artikeln här: Bygglovsbefriade byggen allt mer populära
Oldboy: FTX demonstrerar perfekt vad som händer när inomhusluft kyls ner till utomhustemperatur, och varför ångspärr används. :)
Redaktionen: Svenskt Trä dimensioneringsprogram uppdateras med nya gratis byggbeskrivningar. Du kan läsa artikeln här: Populärt dimensioneringsprogram uppdateras med fler konstruktioner
steve5432: Häftiga hus. Just denna typ av hus, 1 1/2 plan från 80-talet var väldigt rymliga sett till dagens modulhus från t.ex. Älvsbyhus och Smålandsvillan. Lägg därtill 45 graders taklutning så har du ett jättehus som ofta hade bra planlösning också, vilket gör det enkelt att förbättra. /S
fridde: [citat] Hur kan man tycka att inflation är bra? Ja lånen minskar i reala termer, men det gör även dina tillgång t.ex pensionsavsättningar etc. Det kommer bli en intressant avtalsperiod i år, men jag skulle inte bli förvånad om de generella löneökningarna är strax över 2% vilket ger att vi får reallönesänkningar. Det kommer vara stor press på parterna att inte öka
Redaktionen: En doktorand i ett pågående forskningsprojekt har tittat på snittkostnader för vattenskador. Du kan läsa artikeln här: Så mycket kostar en genomsnittlig vattenskada
TypRätt: Lite beroende på hur man räknar kan det ju bli lite skevt då en gata kan vara rätt få eller många hus. Om det inte har sålts något alls på en väg på länge och det ligger massa skrutthus så när som att det finns två kåkar som är mindre palats då just dessa ensamma har sjötomter med bryggor och båthus mm så kan det ju ge en väldigt konstig bild om de säljs, respektive om
oscarwww: [citat] Kunde binda till 50öre förra sommaren på 5år. Bra deal.
stefancrs: För vår del blev det en Steel Cucine Enfasi 100/2 till slut: [bild]
billy_baver: Har faktiskt suttit och räknat ut minst ETT vettigt syfte för en sådan här mojäng, nämligen stora skyltfönster i utsatt miljö och med krav på daglig putsning. Man skulle då för varje glasyta kunna ha en robot ständigt parkerad längst uppe i ett hörn. Automatiskt skulle roboten starta och göra jobbet nattetid. Simsalabim! Kristallklart ansikte mot kunderna när butiken öppnar.
Bananskalare: [citat] Tack för återkoppling
b8q: Intressant att de inledande bilderna i artikeln visar många tvågreppsblandare, medan listan tvärtom bara innehåller engreppsblandare eller beröringsfria (fast då ändå med temperaturreglering med ett enda reglage). Det kan vara värt att påpeka att ur ett tillgänglighets- och säkerhetsperspektiv så rekommenderas inte tvågreppsblandare. De är svårare att hantera för personer med
Redaktionen: Glappet mellan säljare och köpare minskar enligt färsk rapport från Fastighetsbyrån. Du kan läsa artikeln här: Ränteoro dämpar husmarknaden
Carl Johansson: [citat] Storsäljaren från sector alarm kunde man ju lätt ta sig förbi genom att krypa på golvet som ett husdjur
igelkotten82: Med 6% inflation som vi har nu så sjunker det reella värdet på husen om priserna står still. Med fortsatt inflation så brukar fast egendom vara saker som inte förlorar i värde.
maria01: hade vart intressant att veta om företaget har gått med på det eller inte
maria01: [citat] Så fult har man dränering som behövs inte det
LolloErik: [citat] Hej! Jag är ny på detta forum. Kan jag spara inlägg som jag är intresserad av och i så fall hur gör jag då?
Rickard.: [citat] Inget av det jag skrev handlade om att byta bort pappen utan bara att göra den lite snyggare. [bild]
Promiscuos Monkey: Här är en bild på en sänkt "spång" som ger full ståhöjd på loftet [bild] [bild]
elpaco: Vad roligt @Marlen Eskilsson att ni har råd att anställa! Det bådar gott för sajten.
Anders_Nilsson: [citat] Detta handlar om new age och liknande övernaturliga fenomen så vänta dig ingen logik baserad på universitetetskurser i fysik.
Daniel 109: Ja, utgå från standarden och justera efter egna behov. Det är en bra grund. Sedan är ett vettigt tips att dra mer rör än man tror att man behöver. Tänka på alternativa möbleringar mm.
JohanLun: Själv har jag bara väntat på när detta ska hända. Bopriserna har ökat jämfört med lönerna i många år. Nya pengar har tryckts i många år. Räntan har varit låg i många år, vilket lett till att bostadskostnaderna inte skenat. Billiga varor har kunnat köpas från låglöneländer. Inhemskt producerade varor har antingen flyttat utomlands eller blivit "lyxvaror". Under Covid trycktes
Oldboy: Suck. Nu blev jag så där trött igen. Ännu en artikel som lovar så mkt mer än vad den håller. Tom och innehållslös. Om man talar om byggnader som vunnit arkitekturpris så är väl det minsta man kan förvänta sig att det finns bilder på sagda byggnader? Eller åtminstone länkar. Artiklar som denna är inget annat än en trottoarropare. Lovar runt men håller tunt. Det blir ytterligare
Redaktionen: Många vill bygga eget hus, detta visar färska siffror från branschorganisation. Du kan läsa artikeln här: Stabilt uppåt för småhusbyggandet
DiscoDuck: Skaffade lillebror AVA GO P40 förra sommaren - nöjd så här långt. Har mest använt den till biltvätt. På pappret är den lite klenare än P55 men helt tillräckligt just för biltvätt, trätrallar mm. Ca en tusenlapp billigare. Det som känns lite tveksamt är den transparenta adaptern för trädgårdsslangen med inbyggt filter. Känns som att den skulle kunna knäckas/skadas om man exvis
annav-: Nån som vet var köksluckorna kommer ifrån?
KRSB1: Är det någon som vet ifall han har fått påbassning än från kommunen eller är det för tidigt? Vore tråkigt i så fall då huset är så väl utfört!