Snacka om att gubben gör bort sig ännu en gång.
Jäk**a velpetter!

• Gilla
DIY Maniac och 20 till
  • Laddar…
P
vad är detta för rättssäkerhet?
att någon får kalla sig för jurist och sedan börja häva ur sig överklaganden mm.
Detta sätter hela säkerheten om att domstolar inte skall ens behöva ha med sådant här att göra.. våra domstolar är ned lusade med ärenden av grov karaktär...
Detta är att anse att man är större än lagen och därför tror sig ha rätt att överklaga det man själv skrivit på och avtalat fram..

Detta kostar oss skattebetalare stora summor varje år.. det är dags att sluta med detta och göra klart för gubben och hans anhöriga och förhoppningsfulla bedragare runt honom om att loppet är kört.. Och slutar de inte upp så bör rätten se till att de ställs inför rätta.. de trotsar ju domen...

• Gilla
mikethebik och 18 till
  • Laddar…
Detta styrker ju tesen om att gubben redan från början haft skumma avsikter...

• Gilla
Asbesträdd och 17 till
  • Laddar…
Mats-S
"Gubben" (och nära anhöriga ?) börjar ju likna ett gäng rättshaverister vid det här laget. Finns inte en chans att hovrätten tar upp det här tramset.

• Gilla
Asbesträdd och 15 till
  • Laddar…
F
splinter splinter skrev:
Detta styrker ju tesen om att gubben redan från början haft skumma avsikter...
Jag tror han är starkt påverkad/trängd/hotad av släkting som hade fått för sig att det var denna som skulle ärva fastigheten.

Jag har ytterst svårt att se att ett definitivt ultimatum från den förra juristen, att detta är utsiktslöst och förlikningen är det bästa han kan åstadkomma för sin klient skulle ses som ”tvingad att skriva på”. Juristen har sett till sin klients bästa och den nya juristen ser sin klients plånbok som sin egen. Detta är ett ypperligt sätt för Esbjörn att garantera att han verkligen inte har något ut av affären för det kommer inte finnas några pengar kvar.

• Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
att hon lyckas sitta kvar även om hon har rätt är ju otroligt kan inte ha några rivaler inom partiet

• Wow
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
helhag0 och 6 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
vad är detta för rättssäkerhet?
att någon får kalla sig för jurist och sedan börja häva ur sig överklaganden mm.
Detta sätter hela säkerheten om att domstolar inte skall ens behöva ha med sådant här att göra.. våra domstolar är ned lusade med ärenden av grov karaktär...
Detta är att anse att man är större än lagen och därför tror sig ha rätt att överklaga det man själv skrivit på och avtalat fram..

Detta kostar oss skattebetalare stora summor varje år.. det är dags att sluta med detta och göra klart för gubben och hans anhöriga och förhoppningsfulla bedragare runt honom om att loppet är kört.. Och slutar de inte upp så bör rätten se till att de ställs inför rätta.. de trotsar ju domen...
att domstolarna är fulla av skit är bara kolla på det här forumet som var och varannan rekomenerar ju ta det till domstol

• Gilla
  • Haha
N1xv och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
M maria01 skrev:
att hon lyckas sitta kvar även om hon har rätt är ju otroligt kan inte ha några rivaler inom partiet
Det är väl bra att hon inte böjer sig? Det om något skapar väl förtroende även om hon inte får min röst, möjligen som stödröst då...

Jag får mindre förtroende för politiker som svänger i sina åsikter, bjuder in till att äta sina egna skor osv.

• Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 38 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det är väl bra att hon inte böjer sig? Det om något skapar väl förtroende även om hon inte får min röst, möjligen som stödröst då...

Jag får mindre förtroende för politiker som svänger i sina åsikter, bjuder in till att äta sina egna skor osv.
du är ju inte ensam att inte rösta på henne

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Maskintok skrev:
att någon får kalla sig för jurist
Varför skulle inte vem som helst få göra det? Vem som helst får kalla sig skogshuggare, maskinreparatör, skoterproffs, ekonom eller nästan vad du vill, och däribland även jurist. Undantaget är "skyddade titlar"/"reglerade yrken". Finns inte en titel med på "speciallistan" är den fri att använda. Hur skulle det annars fungera?

En (ej helt komplett om jag förstår rätt) förteckning finns här:
https://www.uhr.se/bedomning-av-utl...nan-ansokan/Arbeta-i-Sverige/Reglerade-yrken/

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Bara ännu ett bevis på vilken "ankdamm" Sverige är.

• Wow
  • Gilla
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Varför skulle inte vem som helst få göra det? Vem som helst får kalla sig skogshuggare, maskinreparatör, skoterproffs, ekonom eller nästan vad du vill, och däribland även jurist. Undantaget är "skyddade titlar"/"reglerade yrken". Finns inte en titel med på "speciallistan" är den fri att använda. Hur skulle det annars fungera?

[länk]
För att det inte är seriöst..
Vill man vara dum i huvudet, varsågod..
Men för att kalla sig mekaniker eller reparatör så bör man kunna något... även om jag vet att så inte är fallet i samhället...

Där gäller titlar och idioti.. Men kunskap är skitsamma..

Jag kan tycka att en jurist är en bra titel.. Men många missbrukar den...

• Gilla
Bllomqvist och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

[länk]
om man har skilt sej kan man då titulera sig som friherre ?

• Gilla
  • Haha
M.Bergman och 5 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
För att det inte är seriöst..
Vill man vara dum i huvudet, varsågod..
Men för att kalla sig mekaniker eller reparatör så bör man kunna något... även om jag vet att så inte är fallet i samhället...

Där gäller titlar och idioti.. Men kunskap är skitsamma..

Jag kan tycka att en jurist är en bra titel.. Men många missbrukar den...
Det där med titlar är ett känsligt ämne.
På ett jobb jag hade för ca 15år sen så satt jag och såg hittade på nya sätt att få ihop ITlösningar i färdiga "paket". Hade ingen titel på anställningskontraktet. Frågade chefen vad jag skulle ha på visit korten.
Hans svar var "Hitta på nått kul"
(en kollega hade it-trollkarl på sitt)

Så jag beställde visitkorten med tittel "Teknisk affärsutvecklare"
Lät snitsigt tyckte jag.
O satan-i-gatan då sälj fick reda på det. Vilket liv det blev.
I slutändan behövde jag inte byta visit kort då varken min chef eller säljavdelningen ville stå för kostnaden för nya.

• Haha
  • Gilla
Alti och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.