34 791 läst · 215 svar
35k läst
215 svar
SVD lyfter hantverkares ockerpriser på material
Tack. Efter att ha läst igenom tråden så skiljer det sig mycket mellan veteranföretag på olika orter. Det verkar som om när veteranföretagen kom var det lite vilda västern över det hela men med tiden har det blivit mycket bättre. Det bästa är nog att börja med en enkel tjänst för att se om det fungerar bra på min ort. En gissning är att om man använder sig av veteranföretag kan man jobba på uppdraget utan att det tas illa upp vilket är bra om man har timdebitering. För att knyta an till tråden så har jag eget elmateriel och behöver bara elektrikern. Som det konstaterats tidigare i tråden är de inte intresserade av småjobb och speciellt inte om de inte får sälja materialet.BirgitS skrev:
a.o.f skrev:
Tack. Efter att ha läst igenom tråden så skiljer det sig mycket mellan veteranföretag på olika orter. Det verkar som om när veteranföretagen kom var det lite vilda västern över det hela men med tiden har det blivit mycket bättre. Det bästa är nog att börja med en enkel tjänst för att se om det fungerar bra på min ort. En gissning är att om man använder sig av veteranföretag kan man jobba på uppdraget utan att det tas illa upp vilket är bra om man har timdebitering. För att knyta an till tråden så har jag eget elmateriel och behöver bara elektrikern. Som det konstaterats tidigare i tråden är de inte intresserade av småjobb och speciellt inte om de inte får sälja materialet.
Bor du i Vänersborg ska du vara försiktig. En bekant anlitade en sådan pool och det blev katastrof. Elektrikern kunde inte ens koppla en trappomkopplare. Dom får gå upp i trappan för att tända ljuset. Dom fick tillbaks alla pengar men har problem att få någon annan elektriker att göra om jobbet.
Byggveteran
· Filipstad
· 45 inlägg
Hobbysnickare
· Östergötland
· 3 481 inlägg
Eh, Jo.M Morgan Jacobsson skrev:
T.ex. Elbutik.se kan enligt min erfarenhet sälja vilken produkt som helst som finns på ovanstående grossister. Har du ett E-nummer kan de ta in produkten i sortimentet. Detta förutom det ganska omfattande sortimentet de redan har.
Det roliga är att elbutik själva verkar handla från grossisterna då jag flera gånger fått paket direkt från Ahlsell/Elektroskandia när jag beställt därifrån. Skillnaden är dock att priset är "rätt" från börjar, d.v.s. de lägger inte större delen av "rabatten" i egen ficka.
Hornbach har också ok priser på SE Exxact…. Som exempelS Styrman_jansson skrev:Eh, Jo.
T.ex. Elbutik.se kan enligt min erfarenhet sälja vilken produkt som helst som finns på ovanstående grossister. Har du ett E-nummer kan de ta in produkten i sortimentet. Detta förutom det ganska omfattande sortimentet de redan har.
Det roliga är att elbutik själva verkar handla från grossisterna då jag flera gånger fått paket direkt från Ahlsell/Elektroskandia när jag beställt därifrån. Skillnaden är dock att priset är "rätt" från börjar, d.v.s. de lägger inte större delen av "rabatten" i egen ficka.
Liknande trådar
-
Varför rinner inte vattnet undan i handfatet men gör det när jag lyfter ut slangen från avloppsröret?
Vatten & Avlopp -
Hur lyfter man ur skjutdörrsbladet ur karmen på ett hajomfönster?
Fönster & Dörrar -
Rimlighet i hantverkares användning av ytavjämning
Golv -
Målat plåttak - färgen ”lyfter” och faller av
Färg, Måla & Tapetsera -
Hantverkares underentreprenör i konkurs
Juridik