M
maria01: [citat] hade vart värre ombyggt om det fortfarande var pensionat på insidan var med en vän och kolla på ett hotel för några år sen om han hade köpt det så skulle hela insidan behövas rivas på grund av krav på brandklasser hela vitsen för han var ju att bevara det gamla så det vart inget av det handikapp anpassning och så vidare
55 svar · 12,3k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: Jag gillar också plint! Tänker på skogsvilla_1 på Instagram som var med tidigare var ett bra exempel på hur bra det kan bli :)
52 svar · 14,6k läst
·
K
karlmb: [citat] Hehe. Visst var felen dolda, men en riktig fuktundersökning hade dock avslöjat dem.
17 svar · 6,7k läst
Appendix
Appendix: [citat] Januari 23 då? Den naive tror nått område inte går ner i denns ränteuppgång
65 svar · 19,2k läst
·
Bananskalare
Bananskalare: [citat] Det brukar höra till det korrekta att om man klankar ner på någons teorier eller länkar att man själv presenterar någon länk. Jag nämnde just teoretisk livslängd eftersom den varierar stort. Visst bidrar glödlampan till att värma upp rummet.. Dock är det i förhållande försumbar värmekälla. Det är ingen som sagt att du måste byta ut dina glödlampor till led. Tycker det
53 svar · 7,0k läst
·
ElFredde
ElFredde: [citat] Så sant, så sant! Min pappas elcentral brann, typ hälften av modulerna var helt smälta och kopparen i huvudledningarna hade smält till små runda pärlor som låg överallt. Den elektriker som kopplat in huvudledningarna i huvudbrytaren hade inte dragit åt skruvarna i brytarens plint tillräckligt hårt. Det fungerade väl i säkert 10 år, men när pappa flyttade in så drog han
15 svar · 9,1k läst
·
SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: Hur är svaren redovisade, och hur ska de tolkas? Det är alltså en flervalsfråga, eftersom summan är högre än 100%. Min tolkning är att en majoritet svarar att bostäder (oavsett typ) i det lägre prissegmentet är mest efterfrågade. Tillägg: påståendet att billiga bostäder trumfar hus kan jag inte riktigt få ut ur svaren i tabellen. Snarare ser det ut som om billiga (60% av svaren)
1 svar · 996 läst
Gavialen
Gavialen: Magnitudskalan är logaritmisk så en jordbävning mätt till 6 är typ 1000 gånger starkare än en 4:a (Kan påverka att så många hus föll i Turkiet jämfört med de som nämns i tråden då den som var nyss där nere låg på nära 8)
16 svar · 3,6k läst
E
El-Löken66: [citat] Så länge det finns ett överskott och tekniken inte går att kopiera och tillverka billiga kopior av finns det inga problem med export. Men varje område måste förse sig själva först. El område, nation, EU, övriga Europa utanför EU och först därefter till andra planeter.
54 svar · 5,3k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Vi shoppade lite mindre på nätet i fjol än året före, och detta stämmer även för bygghandeln som minskade med tre procent. Du kan läsa artikeln här: Försiktig minskning för bygghandeln på nätet
0 svar · 790 läst
kisumisu
kisumisu: [citat] Ok. En försäkringsrådgivare hävdade att Polen skulle ha väldigt dyra bilar. Vilket i mina öron låter konstigt. Kan förstå att Danmark dyrare där är det väl också som du nämner lyxskatter och sockerskatt precis som Finland. Sedan har vi ju såklart Norge ;) Fast dem är ju inte med i EU och i de landet beskattas inte bilismen lika hårt som i Sverige. Även om bränslepriser
12 svar · 3,4k läst
M
mlaf: [citat] Det är väl ok att hylla huset för de värden det har i sig. För övrigt håller jag med dig :)
13 svar · 2,8k läst
G
Guzzen1: [citat] Det lär nog inte spela någon roll med nya riktlinjer. EU håller på och tröskar ett förslag om tvångsrenovering av kommersiella och privata fastigheter för att sänka energiåtgången. Dessa ska vara klara 2030 för privatbostäder, om det blir verklighet. Våra politiker säger inte ett pip, vare sig den förra regeringen eller den nuvarande. Så fastighetsmarknaden lär väl åka
2 svar · 1,3k läst
N
nezze: Det som slår mig när jag läser sånt här är okunskapen om sin egen ekonomi. Hon jobbar med fastigheter, borde kunna detta på sina 5 fingrar. Men väntar till värsta elkrisen sen 70 talet med att byta till bvp. Att byta från elpannna till bvp har varit lönsamt de senaste 20 åren, oavsett när du gjort det. Hade en diskussion med en annan person som jobbade som ekonom på ett relativt
53 svar · 9,6k läst
·
Snailman
Snailman: [citat] Nya problem där offentlighetsprincipen underlättar för brottslingar https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ny-inbrottstrend-tjuvarna-passar-pa-nar-du-storhandlar De kollar bilnummer och tar med hjälp av det reda på adressen när man storhandlar och gör inbrott utan att bli störda.
98 svar · 9,6k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Branschorganisation har presenterat de nominerade till Kasper Salin-priset. Du kan läsa artikeln här: Här är de nominerade till Årets Bästa Byggnad
0 svar · 688 läst
T
tobiast: Så bra med en objektiv analys från mäklarna. :crysmile:
21 svar · 3,4k läst
Putten
Putten: [citat] Nah... du får en transmissionsförlust vid växlingen så man tappar ett par grader. Man får aldrig 1 in/1 ut vid en växling.
15 svar · 5,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Styrräntan är uppe på 3 procent i och med Riksbankens senaste höjning. Du kan läsa artikeln här: Riksbanken höjer styrräntan
0 svar · 1,1k läst
K
Kane: [citat] Riket kanske betyder något också.
2 svar · 1,2k läst
M
maria01: [citat] med höga bräsnlepriser så blir båtarna mer sommar stugor man åker till en plats och stannar där
32 svar · 6,9k läst
VLJ
VLJ: [citat] Den aktuella datan är avgiftsbelagd redan i dagsläget. Det finns i dagsläget återförsäljare av denna data som såklart kommer förlora när datan görs gratis. Det handlar inte om att kunna se den på Lantmäteriets webbkartor, utan att få tillgång till data i nedladdningsbara format för underlag till bygglov mm. Men visst, de stora vinnarna är säkert företag som nyttjar den
15 svar · 5,1k läst
·
pacman42
pacman42: Det är ju så enkelt att spara el för de som inte har skaffat sig en värmepump (och här räknar jag inte in FLVP, för det hade jag redan). Jag sparar in runt 1000 kWh per månad nu när det är kallt ute iom att jag köpte en LLVP som komplement till min FLVP förra året. Besparingarna i januari låg på ca 2000 kr, december ca 4500 kr, november ca 3000 kr, oktober ca 800kr. Jag har bara
242 svar · 19,4k läst
·
pacman42
pacman42: En enkel roterande laser hade nog räckt.
30 svar · 14,3k läst
hsd
hsd: Elnätets funktion behöver optimeras så att risken för störningar och elnätsförluster minimeras samtidigt som kapaciteten i nätet byggs ut inför den kraftiga ökningen av elenergianvändning som väntas i samhället. Förutom utvecklingsbehovet och ökade kostnader för material tillkommer kostnader för elnätsförluster.
99 svar · 10,8k läst
DennisCA
DennisCA: [citat] Om jag inte behöde jobba skulle jag verkligen få mera arbete uträttat;)
24 svar · 4,3k läst
Niklasloow
Niklasloow: Förr: Ha! Kul för er att ni byter er in i vedförrådet. Inte ens värt jobbet att bär bort det. Idag: FAN! Dom stal det mest värdefulla jag äger, den jävla veden.
2 svar · 1,2k läst
Redaktionen
Redaktionen: Två fåtöljer, en serie träningsprodukter, en armatur och ett glasbord tävlar om prestigefyllt designpris. Du kan läsa artikeln här: Här är alla som nominerats till Guldstolen Produkt
0 svar · 496 läst
Jojx81
Jojx81: Hur är det med täcksidor?
3 svar · 4,5k läst
Ulltand
Ulltand: [citat] Tack!
84 svar · 10,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.