K
Klacken: [citat] Samma här, pengar kvar till jan/feb. Då är även nätkostnader inräknade, både fasta o rörliga. Hade jag haft pengarna kvar på börsen o räknar på index så hade jag förlorat 33350:- Jodåsåatt, det går bra nu.
291 svar · 34,1k läst
·
E
EB2: [citat] Det har jag inte gjort. Lär dig läsa vad jag skriver eller håll tyst.
155 svar · 24,6k läst
·
S
Skakon: Som andra påpekat är denna konstruktionen inte stabil. För att få en stabil konstruktion behöver man ha tre stabiliseringslinjer som inte sammanfaller i samma punkt. Har man bara två, som i detta fallet, kommer konstruktionen att vrida sig runt denna punkten. I detta fallet krävs det att pelaranslutningarna längs en av sidorna som saknar väggar är momentstyvt infäst i botten eller i
9 svar · 7,9k läst
Unikt namn
Unikt namn: Jag läste pervo skit celler 3ggr innan det blev rätt. Dags att sova. :sleep:
18 svar · 6,4k läst
AndersPS
AndersPS: [citat] snarare 3-4 timmar med en modern snål maskin.
33 svar · 12,2k läst
S
Staffan Michelson: Tack för trevlig kommentar. Roligt såklart
47 svar · 9,5k läst
·
Appendix
Appendix: Väldigt fint hus. Och ett hus som ändå kom in på relativt bra budget trots krig och pest. Väldigt många som inte gillar arkitektur och vill gnälla här :D Det finns tillräckligt många röda stugor i sverige om man vill titta på sånna Landet lagom behöver fler arkitekter som vågar. Appropå pratet om tomter. Innan pesten fick man en tomt i området för drygt 2-3 miljoner. Med en
26 svar · 5,8k läst
T
TWX: [citat] Nja blind behöver man väl inte vara man kanske har glömt linser el. glasögonen, och kanske man var på fest så man har andra problem.
79 svar · 24,9k läst
Appendix
Appendix: Jag brukar ju gilla att klaga på GD men det här var ett väldigt fint projekt! Jag är bara orolig för ekonomin men det verkar ju Jonas med vara :rofl: Hoppas övervåningen blir klar i ssamma fina stil och att man kan flytta in snart Och vad gäller pengar. Tja. Ibland får man våga lite med. Det är inte den med mest pengar som dör lycklig utan den med ett fullt hjärta. Och att fått bo i
58 svar · 13,4k läst
·
GlennB
GlennB: [citat] favoriter som alltid kommer upp är ju.. "Vaddå, ska vi inte få tjäna pengar va ? buääää buääää buäää" "Vaddå, frågar ni vad inköpspriserna är på ica också ????!!!!" ..I 99 fall av hundra för helt irrlevanta saker också, där hantverkaren misslyckas att förstå vad den som skrev inlägget faktiskt är upprörd över.
7 svar · 3,5k läst
Appendix
Appendix: Och all heder åt de trådskapare som kommer i mål inte bsra med projektet utan även uppdaterar oss Ja, alla trådskapare som inte lämnar är de vi gillar mest. Samt de som glatt står ut med slla kondtiga frågor och sidospår. Looking at you @tommib
1 svar · 837 läst
D
Doug Macfie: Blir nog bra om murgröna får klänga på nätet..
66 svar · 26,5k läst
·
Workingclasshero
Workingclasshero: [citat] När jag byggde mitt hus hade jag problem med det hårda norrlandsvirket som sprack och var svårspikat.
48 svar · 16,6k läst
·
G
gaidin: [citat] Kag har en inverter som jag använder för att ladda laptop och eltandborste. 230v. Jag har även ett 2Kw elverk. Ja, jag skall montera fler paneler. Dock behöver jag byta ställningen först vilket jag skall göra i vår I samband med en massa andra jobb jag skall göra på båten. I Senegal... Jag är i Kap Verde nu och här finns inte så mycket möjligheter för ett vettigt pris.
40 svar · 13,5k läst
S
Stuff: "Supertrådarna alla måste läsa 2022" Synd på ett så fint och informativt forum att börja fiska med rubriker alá Aftonbladet.
2 svar · 1,2k läst
F
fribygg: [citat] ASPEN bränsle kommer ju oftast i plastduk, både 'bensin' och diesel och säljs som lagringsbeständigare än vanligt mackbränsle.
138 svar · 13,3k läst
·
P
Putte 9497: [citat] Sveriges, men inte till landets bästa utan till sämsta
388 svar · 44,5k läst
·
Fairlane
Fairlane: Skönt att dessa fågelskådare skött sig bra. Svärmor har en tomt i ett område med mycket fåglar. Kommunen har byggt fågelskådartorn och parkeringar, men ändå händer det då och då att det står en bil på hennes uppfart när hon kommer hem. "Vi skulle bara ..."
4 svar · 2,0k läst
nino
nino: [citat] I sågen är det inga problem, vet inte hur det är på hyvelsidan
15 svar · 3,8k läst
É
ÉlPon: [citat] Hörde de av sig innan? Jag fick mail i fredags angående modulen, de frågade vem installatören var. Jag svarade och frågade samtidigt om de kommer skicka den snart men fick inget svar på det.
14 svar · 6,1k läst
elpaco
elpaco: [citat] Det är en mer rimlig åsikt jag ställer mig bakom. Skall det väsnas mycket tar jag på mina peltor.
36 svar · 14,7k läst
H
Half-Leif: [citat] Rätt speciellt use case dom testat. För den som tycker det är fint med en fågelmatare men stör sig på fåglarna.
2 svar · 2,0k läst
N
Nyikåk: Lägg till fördröjningen vid streaming av direktsänd sport så kan man få spännande moment förstörda, t.ex. vid straffar i finalen i fotbolls-VM...
24 svar · 3,5k läst
M
maria01: man får ju känslan av att arn sätter låga ersätningar för att företagen ska betala nåt och arn statistik ska se bra ut med att många företag följer dom själv tycker jag att arn är en meningslös myndighet så länge dom har händerna låsta finns betyligt bättre reklamations mydigheter i andra länder som man skulle kunna kopiera men sverige har inte bra konsumenträttigheter som
3 svar · 3,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Här är inläggen som fick flest personer att klicka på ”Älska” under året som gick. Du kan läsa artikeln här: De 8 mest älskade inläggen i forumet 2022
0 svar · 1,0k läst
Fairlane
Fairlane: [citat] Jaha, ja så går det kanske att tolka
233 svar · 30,2k läst
·
A
Ants: [citat] Vad är det jag säger att jag vet? Som du menar att du ingen håller med om. Jag har inte nämnt styrränta. Den är dessutom helt utan mekanisk funktion, har ingen koppling till bankens ränta. Se Handelsbanken som sänkte efter riks höjning. Insnöat på samma spår, varför blicken måste lyftas... Bemöt något sakligt istället... och konstruktivt.
210 svar · 26,2k läst
H
HappySleep: Liknande förekommer säkert i många andra kommuner. Jag är inte förvånad då byggnadsnämnden i vår gamla kommun påvisade många tecken på ”konstigheter”. Många avsteg från den egna detaljplanen.
1 svar · 1,4k läst
Stefan N
Stefan N: Stod 13e december men kanalerna är tillbaks redan nu.
27 svar · 5,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.