Artikelkommentarer
CalleSilvia: En byggnadsingenjör borde känna till att man kan lägga markiser både ovan och under ett glastak. Då kan man styra ljus/skugga precis som man vill. Helt klart det bästa alternativet enligt mig
elpaco: [citat] Ja fullt medveten om att man vill att det skall vara nedskakat. Jag skulle dock igen visa ett hur kallt.
martin68372: Prova detta några år i en slänt mot grannen. Blir tyvärr inget bra och man förlorar tomtyta och det är svårt att underhålla. Slutar med att vi tog bort slänten och byggde en stödmur istället, mycket nöjda med denna lösning - mer tomt och lättare att underhåll.
FGLIN: Om jag fattade saken rätt har husföretaget gjort fyra rättelseförsök utan att lyckas. Har de inte då med råge förbrukat de rättelseförsök de har rätt till?
mattoys: [citat] Hur skall du kunna avgöra de är behövande?
Redaktionen: Att hoppa på studsmatta är en jättekul lek för barnen. Här är nio åtgärder du kan vidta för att minimera risken för att de skadar sig när de hoppar. Du kan läsa artikeln här: 9 regler för säkrare lek på studsmattan
Runaljod: [citat] Utan att vara expert så tror jag att det viktigaste är att ha en luftspalt för att förhindra kondens överhuvudtaget. Även om jag kan hålla med om att det skulle vara tryggare, med överlapp åt rätt håll. Paret har sagt att kommunen de bor i, bryr sig inte om att man håller sig till byggregler eller inte. Men att de själva försöker följa byggnormer och tillverkares
Redaktionen: Husägare begär ersättning från Ikea efter sju månaders försening på köksrenovering. Du kan läsa artikeln här: Köksrenovering försenades 7 månader efter utgångna varor hos Ikea
Nalleman64: [citat] Det är givetvis olika från person till person vad som är förmånligast. När det gäller telefoner man kan välja med ett abonnemang i botten har de aldrig de märken och modeller jag gillar bäst. Tidigare Nokia och just nu OnePlus. Men som sagt vad som passar bäst är ju väldigt subjektivt.
Bengt Numelin: Jag trodde att det var den sista för han ser ut som en tuffing. Han har växt upp i Järva-området, Stockholm och gick på Tensta gymnasium 1990-1993. Född cirka 1974. Han har gjort reklam även i Gävleborg, Kristinehamn, Västervik, Västerås, Värmdö, Umeå, Östergötland vilket jag fick fram då jag sökte på hans namn och sedan inlägg. Ni som har blivit lurade kanske kan gillra en
parsen: Är det någon som vet vilken spis de har? Har letat efter hällspis med vred. Blir galen på touch spisarna.
Redaktionen: Trots att det är allt fler som hyr ut sin bostad är det många som missar den i deklarationen. Du kan läsa artikeln här: Många missar att deklarera uthyrning av bostad
Peter787: [citat] Om man lejer bort arbetet, är en bärlina fäst i huset mycket bra att ha, för då får man helt säkert ROT avdrag, det får man inte för fristående / friliggande altaner.
Edvuld: En liten bump... Är det dumt att sätta fönsterbräda av marmor om man har diskhon framför fönstret? Hur står sig eterntbrädorna mot övriga materialval, om man bortser från att de kanske inte är så populära p.g.a. innehållet?
A-Man_08: Folksamhuset å skatteskrapan är väl inte så vackra dom heller. Men bra att det byggs på höjden.
Fairlane: [citat] Det tror inte jag, det är inte min bild av byggahus. Jag ser mer att det är ytterligare ett bevis för hur lätt det är att missuppfatta vad andra menar, vare sig det rör sig om att man missförstår att man ska köpa ett nytt hus eller att man missförstår avsikten med en artikel. Det förra är väldigt mycket dyrare, men det visar bara ännu tydligare att man som den starkare och
Appendix: Nu säger Danske Bankski att det ska ner 15% till Hej vad det går :D Boolis värderingar var en sänkning i mars igen Men mäklarna kommer aldrig säga att priserna ska ner. Då blir ju deras jobb svårare.
Unikt namn: [citat] Jag med. Är fan mätt på snöelände nu!
DennisCA: Ja min reaktion var detta är för bra att vara sant, måste vara ett skämt.
TypRätt: Ok så om jag tolkar lagen rätt så gäller detta alltså om man tex omvandlar kontorslokaler till bostäder kan man temporärt få ett bygglov för detta som då sträcker sig i max 10 år (med viss möjlighet till förläggning), där efter måste fastigheten återställas till tidigare användningsområde. Den förlängda lagen gäller alltså nybyggnation på motsvarande sätt, tex
BobbyMel: Känns ibland som att det skulle finnas rum för en revisions-gren, fast i bygg och renoverings världen. Tänk vad skönt om en 3:e part skulle kunna granska jobbet som hantverkare gör istället för jag som kund som kanske har orimliga förväntningar alternativt för låga förväntningar. Och detta är kanske vad kontrollansvarige delvis gör men där känns det mer som att checka av boxar i
Petter Forsen: [citat] Ser det dagligen och gör mig ledsen.
Ganescha: Hoppas mer på att dessa bolag kan sätta lite mer press på dom svenska byggarna. Hantverkare idag lattjar bäst dom vill med sina påslag och hittepå summor på fakturorna (nej inte alla)
Simonalmen: Visst är det lite dubbelmoral att nätägaren inte har några problem att sälja sin el till andra länder när det går bra. Men så fort konsumenten börjar tjäna bra och det börjar bli lite dyrt för nätägaren, då är det inte lika kul
PNI: Jag håller inte med rådet citat: Det går att måla med annan färg på en yta som tidigare är målad med slamfärg, men aldrig tvärtom, slut citat. Det går enligt mig alldeles utmärkt att måla slamfärg och få det till att hålla på brädor tidigare strukna med linoljefärg, oljefärg plastfärg. Det går dock inte måla ÖVER tidigare linoljefärg oljefärg plastfärg med slamfärg.
Stampa: Deras nya metoder verkar vara att säga nej till allt, iallafall det mesta. Klart det går lätt och fort då. Kollar man på ärendena så är alla formuleringar nästintill identiska och generella motiveringarna. Sägs att kungsbacka kommun har flest överklagan till länsstyrelsen i landet. Kön hos länsstyrelsen ligger på ett år som resultat. Så nåväll har det blivit bättre men bättre
koolla: [citat] Helt rätt. Även somrarna är snöfattiga.
AndersMalmgren: [citat] Hade du glömt du redan varit inne I tråden och skrivit? :crysmile:
Comfort Thomas: Extremt sällan någon jämför p-design ( dimensionerad effekt ) när dom kikar på olika modeller , oftast är det bara plustecken och SCOP och SEER som jämförs för att hitta den ”bästa” värmepumpen så kul att se detta inlägg