Artikelkommentarer
Redaktionen: En vacker och väl utformad trädgård är inte bara en en fröjd att vistas i och får hela huset att framstå som mer attraktivt, den höjer också husets värde. Läser du på ordentligt kan du designa den själv. Du kan läsa artikeln här: Bli din egen trädgårdsarkitekt – få grannarna att häpna
Snailman: [citat] Jag har nyligen börjat använda min neff häll, än så länge bara för att koka vatten, men börjar med att sätta på spisen och sedan välja platta med vredet och ställa in 9 med vredet och sist trycker jag på timern och väljer 4 minuter med timern. Timern stänger sedan av värmen och piper en stund varefter hällen stängs av och det slutar pipa. Gillar att det är lätt att
Redaktionen: Det kommer att påbörjas betydligt färre småhus 2023 än vad man trodde för ett halvår sedan. Du kan läsa artikeln här: Rejält tapp för antalet nybyggda småhus
Jonasdzm: [citat] Man får väl dra en killgissning. Du ska köpa en bostad, du betalar in 10% till mäklarens konto som handpenning men ångrar dig och får tillbaka 10% tvättad valuta.
Redaktionen: I del två av Fönsterskolan går vi igenom hur du väljer fönster som passar till huset med rätt utseende och energivärde. Vi diskuterar fönsterbågarnas tjocklek, instickskarmar och att måttbeställa fönster. Du kan läsa artikeln här: Byta fönster - tänk på utseendet
Redaktionen: I tredje delen av vår Fönsterskola går vi igenom grundläggande fakta om fönster; hur olika typer av fönster är uppbyggda, konstruktioner, glastyper, energivärde med mera. Du kan läsa artikeln här: Fönster – fakta, konstruktion, mått med mera
Bjor: [citat] Ja det. Det är inte för dom som vill laga mycket mat, finns lite ändringar att önska. Men mattetalvalen å sådant var fint.
ToRy: Kanske kunde varit lite tydligare... Mitt inlägg ovan var inte en reaktion på inlägget innan, utan kom till efter att jag läst rätt många inlägg i tråden (och andra trådar) som kan sammanfattas med "det funkar så här, det går absolut inte att ändra på". Ja, visst har vi lagar och regler som talar om hur saker och ting funkar NU, men det hindrar ju inte att man uttrycker sin önskan
Promiscuos Monkey: [citat] Jag uppfattade det som att det var ironiskt skrivet eftersom det finns så mycket uppfattningar om hur programmet bör vara? Eller har jag missförstått totalt?
Sewen: Så irriterande att vi i princip aldrig får se ett färdigställt projekt! Mycket snack om att det är detaljerna som gör hela skillnaden men att det entréer har provisoriska lastpallar vid ytterdörren, att utemiljön består av fyllnadsmassor eller att det hänger ut sladdar från väggarna för att armaturerna inte är på plats är mer regel än undantag. Spara programmet till nästa
SideshowBobBuilder: [citat] billigaste renoveringen är den som inte görs! Spara till resan istället!
pacman42: [citat] Ja, så gör de idag och kanske framöver också, gissningsvis så tar de bort påslaget på sikt. Det vi i huvudsak i denna tråden diskuterar är hur nätägaren kommer att göra. Jag och många andra tror nämligen att de kommer att börja ta betalt för den el du skickar över deras nät, istället för som en del bolag gör idag betala dig för detta.
Johannes Hultman: Jag trodde gatuhuset som revs var en senare tillbyggnad? Den delen av huset var aldrig q-märkt.
Redaktionen: Utegymmet Glänta tar hem Sveriges Arkitekters inredningspris Guldstolen. Du kan läsa artikeln här: Utegym vinner årets bästa produkt
fsn: [citat] perfekt underlag för gips.
Piaist: [citat] Gillar björk-målningen jättemycket! :love: Har du några tips hur man kan få till formen snyggt och enkelt (för en nybörjare…)?
erikjakan: Kul att dem bygger själva! Jag hade dock ökat på till minst 80m2. Säkerhetstänket var helt okej tycker jag, man får vara försiktig om man inte orkar med ställningar överallt, det har funkat i några hundra år. Även om en zipup hade hjälpt rätt mycket här
Nicke Nyfiken: [citat] Kändis eller inte... Men för mig är han den mest betydelsefulla artisten någonsin. En fredagkväll på tidigt 90-tal gick jag ut med några vänner på klubb/diskotek, och det visade sig att han skulle spela live senare under kvällen vilket vi inte hade en aning om när vi gick dit. Ganska snart efter han börjat sin spelning blev jag tvungen att gå ut i restaurangavdelningen för
Claes Sörmland: [citat] Livsstilen har nog redan ändrats. Man skjuter på köks- och badrumsrenoveringar samt nya tralldäck. Man köper ingen elbil. Man bokar ingen semesterresa o s v.
Bananskalare: [citat] Suck.... Det är väl du som påstår att det pågår en icke laglig handling. Då borde det vara du som måste komma med beviset? Förresten, var kunde man kastrera en hund för 200:-
hyggabus: [citat] Den var inte fullt så dyr då jag köpte den men det var den första i "prisskalan" som innehöll mina krav på funktioner. - Jag köpte en 3,5 m slang till min Kärcher, originalslangen till tex wd 6 är för kort för att slippa svordomar om man vill använda den kopplat till verktyg , men med det tillägget är vi nära priset på min nilfisk där 3,5 m slang ingår.
Dilato: Mitt hus utgångsbud var 975 kkr och köptes för 1995 kkr efter prisreducering pga el upptäckta vid besiktning. Det var runt 30 budgivare:surprised: [bild]
polaris78: [citat] Ja skäliga hyreshöjningar är ju lagliga , sen kan man alltid dra kränkt kortet och tyck synd om mig kortet som har låg inkomst och höga utgifter men i slutändan så kommer hyrorna även om man kämpar emot att stiga och passar det inte Elisabeth så får hon flytta till nåt billigare.. likväl som att alla andra verksamheter oavsett om man säljer matvaror , tjänster eller nå
13th Marine: IVT verkar ha fått priser i listan nu, men stämmer inte alls med priserna som finns i länkarna ovan.
Lilllen: [citat] Så sant, detta blev ett sidospår. Nej, så billigt är det ju inte ens energimässigt. Det som dock både är nyttigt och billigt, samt bra ur beredskaps synpunkt är linser. Har ett antal kilo i skafferiet, som vi tar av och använder som tillbehör till mer och mer mat. Då det är rätt proteinrikt kan man då dra ner lite på köttet och det blir då även mer miljövänligt. Rätt
Huddingebo: [citat] Står iaf utbyggnad i bygglovet, två ursprungliga ytterväggar inkl alla bjälklag är kvar ;) Men vi behöver inte bråka om det. Jag uttryckte bara min åsikt om att jag inte gillar utbyggnader som går i en avvikande stil. Man kan ju tycka olika.
maria01: Kostar säkert det dubbla då nåt som jag tycker är lite konstigt av SVT att dom visar märken på maskinerna och företagsnamn på hantverkaren det var man strikt med förut sudda eller tejpa över