Hei,
Aiemmissa huoneen remonteissa olen aina käyttänyt puulistoja. Mutta nyt mietin, josko onkin helpompaa käyttää muita materiaaleja ja ne voisivat olla myös tyylikkäämpiä. Huomasin, että on olemassa Gyprocin kipsilistoja, jotka liimataan kiinni kipsilaastilla.

Onko kukaan täällä kokeillut sitä?

Onko kokemuksia styroxlistoista, tuleeko siitä hyvä, vai tuntuuko se muoviselta, vaikka se on maalattu?

Ajattelimme käyttää melko karkeita reikälevylistoja ilman muita koristuksia.

Olemme testanneet styroksia ja puuta, tietenkin puu on kaikkein tyylikkäin. Styroksi on kuitenkin erittäin helppo asentaa ja lisäksi jiirata...helppo leikata veitsellä, jos tarvitsee erikoiskulmia. Jos styroksilistat olisivat olleet saatavilla vinokattoon, olisimme todennäköisesti valinneet sen, mutta päädyimme puuhun.

Valitsimme puun, kun remontoimme. Meillä oli muovina tai jotain sellaista kotona kokeiltavana, mutta se ei sopinut värin (keltainen/valkoinen, ei liituvalkoinen) kanssa, ja kaveri, joka auttoi rakennusprojektissa, arveli, että maali irtoaisi, jos sitä maalattaisiin.

Kyllä, erilaisten maalattujen tai värjättyjen muovista, MDF:stä jne. olevien versioiden lisäksi on myös puuta, styroxia ja kipsiä. Niitä en ole harkinnut käyttää.

Olen käyttänyt kaverin luona kipsistä valmistettuja listoja... Erittäin kätevät verrattuna puuhun... ei huomaa, että se on kipsiä kun se on maalattu. Voin lämpimästi suositella.

olen utelias gipsvariantin suhteen, olen nähnyt sen vain Gyproc'in sivustolla. Tietääkö kukaan, mistä sitä voi ostaa (Tukholmassa)?

Miten se on hinnaltaan? Halvempi tai kalliimpi kuin puu?

Riippuu vähän siitä, mistä puulajista puhumme... mutta muistan, että hän sanoi sen olevan kallis... aion puhua hänen kanssaan huomenna ja katsoa, muistaisiko hän hinnan... mutta kuten sanottu... todella kätevä työskennellä...

Laitettiin styroksilistat kattoon, jotka sitten maalattiin tavallisella kattomaalilla. Erittäin hyvä tulos. Täysin mahdoton erottaa maalatusta puulistasta. Mutta kuten sanottu, edellytys on, että maalaa kattomaalilla, muuten ne näyttävät vain muovisilta.

/Fredrik, Uppsala

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.