Hei
Onko kukaan käyttänyt tätä rakennusmateriaalia vanhan laatan/kellarilattian lisäeristämiseen (http://www.epscement.com/).
Minulla on ketju lattiakohdassa, mutta en saanut koskaan vastausta.
Materiaali on melko kallista, 100 mm/m2 maksaa 300 ja se täytyy kuitenkin vielä valaa päälle.
Voiko joku suositella tätä menetelmää?

Vai pitäisikö minun tehdä se uudestaan alusta, styroksi150mm+sementti? Ja mitä tämä noin maksaisi materiaaleissa?

Aiomme valaa EPS:llä kylpyhuoneessamme. Maksoimme 150:- /säkki. Mutta 17 kg säkki antaa 50 litraa valmista betonia, joten mielestäni se ei ole kovin kallista. Lisäksi se vähän eristää. EPS:än päälle aiomme levittää Finjan Bemix P3. Päällystettävissä 3 päivän jälkeen ja maksaa meille 80:- 25 kg:n säkiltä. Mielestäni tämä vaikuttaa erinomainen ratkaisu, ottaen huomioon kuivumisajat ym. Mutta jos on aikaa odottaa tavallista sementtiä/betonia, niin se on edullisempi vaihtoehto. Mutta silloin täytyy ottaa huomioon myös esimerkiksi solumuovin kustannukset.

Hei!

Minäkin harkitsin tämän käyttämistä, mutta kun otetaan huomioon, että lattiassani oli todella paljon kaatoa, siitä tulisi hyvin matala katto, kun ajattelee, että täytyy valaa vähintään 5cm. Tämä säästää selkää, koska se ei paina läheskään yhtä paljon kuin tavallinen betoni.

Guran1

50 mm EPS-sementti eristää vähemmän kuin 25 mm styroksi. 30 mm styroksi maksaa noin 25:-/m2, joten eps-sementistä tulee 3 kertaa kalliimpaa.

Guran, ajattele että sinun täytyy lisätä vielä senttimetrejä saadaksesi lattian.

Luulenpa, että minun on piikattava lattia auki, jos ylipäätään aion tehdä jotain :-/

Heippa!

Se oli juuri niin, että piti laittaa toinen kerros päälle eli yhteensä 7 cm. Korkeus olisi silloin 198, mikä voi näyttää vähän vähän. Mietin hetken ja sitten piti vain aloittaa eli porata, kantaa, kaivaa.

Nyt olen eristänyt lattialämmityksellä ja 218 korkeudella. Olen myös käynyt kiropraktikolla......

Guran1

• Tykkään
Platecage
  • Laddar…
Olen myös harkinnut EPS:llä valamista, mutta määrä pelottaa hieman tehdä itse. Pitäisi olla 20 cm EPS 11 m[sup]2[/sup] alalle, ja siitä tulee yli 2 kuutiota...  :P

Olen myös saanut tietää, että jos aiotaan korvata kennolevy, täytyy olla kaksinkertainen määrä EPS:ää.

Olen saanut hinnan noin 26000:- + alv saada se tehtyä.   :o

Joo Butcher kallis kuin F¤%#N siksi mietin, voiko uudelleen valaa styroksia olemassa olevaan levyyn?
Tiedän, että on ihmisiä, jotka tekevät niin, mutta onko tämä yleisesti hyväksytty menetelmä & täysin riskitön?

Joo hurjan kallista. Ja sekoittaminen itse... vaikuttaa siltä, että pitää olla nopea myös.

Ymmärsin, että olisit kaivanut kaiken pois alas saakka. Mutta et ole tehnyt niin? Tarkoitit, että sinulla on rakenne solumuovin päällä ja sitten laatta ja että eristäisit sen päältä? Ei mitään hajua voiko niin tehdä.

Olen paljastanut oman laattani, jonka alla on vain soraa. Sen päällä oli 10 cm solumuovia + 10 cm hienobeton. Päätän rakentaako samalla tavalla uudestaan vai käyttääkö EPSCementtiä.  :-/

Kellarissa, jossa on "aikaa" odottaa (ehkä ei niin kiireellistä kuin kylpyhuoneremontti talossa ilman ylimääräistä suihkua), olisin varmaan myös valinnut "tavallisen" sementin. Mutta jos haluaa valmistua vähän nopeammin, pidän EP:tä mainiona tapana täyttää. Meidän tapauksessamme aion käyttää sitä betonivälipohjan valamiseen, joka on noin 300 mm. Tällainen kerros oikeaa betonia olisi painanut todella paljon. Siksi EPS on myös etu. Se, että se maksaa paljon enemmän kuin tavallinen betoni, no, kaikki maksaa tässä maailmassa. Riippuu, priorisoiko aikaa vai rahaa ;)

Butcher sanoi:
Ymmärsin että olit poistanut kaiken lattiahauteeseen asti. Mutta eikö niin ollutkaan?
Tarkoitatko, että sinulla on rakennelmana solumuovi ja sitten laatta, ja että eristäisit sen päältä? Ei mitään hajua, voiko niin tehdä.
No tällä hetkellä minulla on valettu kellarilattia ilman mitään eristystä. Mietin, voiko laittaa styroksia tämän päälle ja sitten valaa noin 5 cm kerroksen päälle, tulisi kuin "GB Sandwich". Mutta en usko, että se olisi riskitöntä/olennaista tehdä niin.

• Tykkään
Nikolai
  • Laddar…
Sehän on juuri niin kuin minun pitäisi tehdä ja se on täysin OK. Ero on se, että sinun altistuu todennäköisesti enemmän kosteudelle (kellarin vuoksi), mutta sen järjestelmän pitäisi toimia täydellisesti. Ainakin mitä olen ymmärtänyt. Näin kysymyksen ViiVilla:sta siitä (tyypillistä, etten löydä sitä enää), mutta kokeile sinä etsiä.

Riski on kai, että jos asennat solumuovia, saat kosteutta seiniin?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.