7 522 lukukertaa ·
29 vastausta
8k lukukertaa
29 vastausta
Rakentaa uutta vai pitäytyä vuosisadan vaihteen viehätyksessä?
Jäsen
· Västmanland
· 2 229 viestiä
Älä ymmärrä minua väärin nyt Leif, mutta "mistä puhut"?Leif... sanoi:Näyttää mukavalta. Mutta ilman, että tiedän mitään, haluaisin korkeammat ikkunat itse taloon, suunnilleen kuten laajennuksessa sivulla. Toisaalta mielestäni (melkein) kaikki talot pitäisi olla korkeampia ikkunoita, joten mitäpä minä tiedän. (Tarvitseeko minun mainita, että pidän korkeista ruutuikkunoista?)
Torni ei tarvitse olla jättikallis, jos olet erittäin kätevä 
Itse tornin voit luultavasti rakentaa itse pienellä avustuksella, mutta kaikki ällöttävän työläät peltityöt joudut ehkä palkkaamaan? Työmäärä ei välttämättä ole valtavan suuri, mutta se riippuu siitä, kuinka hienoksi haluat sen. Itse arvostan paljon kaikkia hienoja peltitöitä. Tornin katto voi kyllä maksaa melkoisesti, koska sen voi tehdä kaikkea yksinkertaisesta hyvin monimutkaiseen.
Muuten ei liene suurempia kustannuksia. On myös muistettava, että on todella vaikeaa saada täysin tiivistä talon ja tornin väliin.
Itse tornin voit luultavasti rakentaa itse pienellä avustuksella, mutta kaikki ällöttävän työläät peltityöt joudut ehkä palkkaamaan? Työmäärä ei välttämättä ole valtavan suuri, mutta se riippuu siitä, kuinka hienoksi haluat sen. Itse arvostan paljon kaikkia hienoja peltitöitä. Tornin katto voi kyllä maksaa melkoisesti, koska sen voi tehdä kaikkea yksinkertaisesta hyvin monimutkaiseen.
Muuten ei liene suurempia kustannuksia. On myös muistettava, että on todella vaikeaa saada täysin tiivistä talon ja tornin väliin.
Jäsen
· Västmanland
· 2 229 viestiä
Oikeastaan hintavaihtelu korkeiden kapeiden ja standardien välillä ei ole niin suuri. Lisätäksesi pienruutuja on myös vain kysymys vajaista satasista per ikkuna.
Leifille voin kertoa, että etuosan ikkunat, se jota näytät, ovat jo 11*13, eli 1,1 metriä leveitä ja 1,3 korkeita. TOISIN SANOEN, ne ovat huomattavasti korkeampia kuin standardi-ikkunat. Tämä sopii sisäpuolelle, koska kattokorkeus on 2,7 m. Vastaus kysymykseen, joka ehkä kysytään, on KYLLÄ, ovi on 2,3 metriä korkea.
Yksi kysymys sinulle Leif, on "Mitä olet tehnyt osalle julkisivuani?".
Leifille voin kertoa, että etuosan ikkunat, se jota näytät, ovat jo 11*13, eli 1,1 metriä leveitä ja 1,3 korkeita. TOISIN SANOEN, ne ovat huomattavasti korkeampia kuin standardi-ikkunat. Tämä sopii sisäpuolelle, koska kattokorkeus on 2,7 m. Vastaus kysymykseen, joka ehkä kysytään, on KYLLÄ, ovi on 2,3 metriä korkea.
Yksi kysymys sinulle Leif, on "Mitä olet tehnyt osalle julkisivuani?".
Lou: Sitten asia on selvä. Tietenkin teidän pitäisi olla torneja! Se mikä oikeastaan maksaa on ikkunat (meillä tosin on yksinkertaiset ikkunat - eli ei mikään talvisuoja) ja peltityöt. Emme käytä tornia oikeastaan koskaan. Hyvin harvoin, mutta ehkä siitä tulee enemmän nyt kun se alkaa valmistua itse asiassa. Se näyttää kuitenkin ihan hirveän mukavalta ulkopuolelta. Se oli varmaan se, joka sai minut rakastumaan tähän taloon (paitsi mahtavan sijainnin).
Jäsen
· Västmanland
· 2 229 viestiä
Leif: Että ikkunat eivät ulotu alemmaksi etupuolella johtuu siitä, että vasemmalla puolella sisäänkäynnistä on keittiö, jossa on keittiötasot, jotka ovat juuri sillä seinällä, jossa ikkunat ovat. Tämä tarkoittaa, että ikkunoita ei voi laskea niin alas, koska ne menisivät alas keittiötason taakse. Oikealla puolella on kodinhoitohuone jälleen siihen liittyvine tasoineen. Takapuoli on toinen juttu, siellä ikkunat ovat myös alempana kuin etupuolella. Yhtä leveät mutta alemmat antavat sinulle sen ulkonäön, mitä kaipailet. Jos taas ajatellaan käytännöllisesti, se ei ole mahdollista etupuolella.
Lou: Jos rakennat tornia, tee se kunnolla. Koska pidät torneista, pidät varmasti myös olla niissä. Tornin tai tornilta näyttävän ei oikeastaan tarvitse maksaa niin paljon ylimääräistä. Tietenkin se vaatii pari ylimääräistä ikkunaa, mutta ei paljoakaan lisää puukustannuksia. Se, mikä voi maksaa, on katon tekeminen torniin, veikkaisin noin 75-100 laxar.
Lou: Jos rakennat tornia, tee se kunnolla. Koska pidät torneista, pidät varmasti myös olla niissä. Tornin tai tornilta näyttävän ei oikeastaan tarvitse maksaa niin paljon ylimääräistä. Tietenkin se vaatii pari ylimääräistä ikkunaa, mutta ei paljoakaan lisää puukustannuksia. Se, mikä voi maksaa, on katon tekeminen torniin, veikkaisin noin 75-100 laxar.
Vinkki1: Jos aiot rakentaa hieman "tyylillä". Kannattaa valita kiinteät kehykset irrotettavien ruutujakojen sijaan. Kustannukset ovat korkeammat, mutta näyttää kalliimmalta ja vanhanaikaisemmalta. Tämän valinnan teimme ja olemme erittäin tyytyväisiä. Ei ole niin vaikeaa pestä ikkunoita kuin voisi luulla. Irrotettavat ruudut voivat kulua 10-15 vuoden jälkeen, muovikiinnikkeet jotka murtuvat, ym. 
Vinkki2: Antaa ikkunan ulottua 1-2dm penkin tason alapuolelle on vain kaunista. Katso, miten se on vanhoissa taloissa. Ei voi antaa ulkopuolen kärsiä tällaisen pikkuseikan takia. Meidät pakotettiin tekemään tämä sekä pesulassa että keittiössä, olemme erittäin tyytyväisiä. Tulee hieno kukkataso, sen upotetun pinnan kanssa.
/Thrax
Vinkki2: Antaa ikkunan ulottua 1-2dm penkin tason alapuolelle on vain kaunista. Katso, miten se on vanhoissa taloissa. Ei voi antaa ulkopuolen kärsiä tällaisen pikkuseikan takia. Meidät pakotettiin tekemään tämä sekä pesulassa että keittiössä, olemme erittäin tyytyväisiä. Tulee hieno kukkataso, sen upotetun pinnan kanssa.
/Thrax
Jäsen
· Västmanland
· 2 229 viestiä
Tegla ja peltiä voi hyvin sekoittaa. Jos katolla on teglaa, voi kattoikkunoissa tai vastaavissa olla peltiä.
Kiinteät tai irrotettavat ikkunaristikot ovat oikeastaan yksityiskohta, jonka valitsee omaksi osakseen. 20 metrin päästä ei huomaa eroa näiden kahden välillä, toinen vaihtoehto on, että ikkunaristikot ovat lasiruutujen välissä, mikä helpottaa pesemistä eikä MIKÄÄN kulu.
Mainitusta "ikkunalaatikosta" on myös kyse henkilökohtaisesta mausta, jotkut pitävät siitä ja toiset eivät. Jos on H-saranoituja ikkunoita, ei ole yhtä helppoa avata sellaisten "ikkunalaatikoiden" kanssa kuin mainitaan. Jos keittiössä on samalla erittäin syvät penkit, se on vielä vaikeampaa.
Kiinteät tai irrotettavat ikkunaristikot ovat oikeastaan yksityiskohta, jonka valitsee omaksi osakseen. 20 metrin päästä ei huomaa eroa näiden kahden välillä, toinen vaihtoehto on, että ikkunaristikot ovat lasiruutujen välissä, mikä helpottaa pesemistä eikä MIKÄÄN kulu.
Mainitusta "ikkunalaatikosta" on myös kyse henkilökohtaisesta mausta, jotkut pitävät siitä ja toiset eivät. Jos on H-saranoituja ikkunoita, ei ole yhtä helppoa avata sellaisten "ikkunalaatikoiden" kanssa kuin mainitaan. Jos keittiössä on samalla erittäin syvät penkit, se on vielä vaikeampaa.
Meillä on lattia ja yksi huone on puulattialla (oikeat lankut). Kuitenkin lattian ja puulattian välissä on ilmarako. Ehkä se tehdään yleensä näin, kun on lattialämmitys? Joka tapauksessa lattialämmitys toimii huonosti juuri tämän ilmaraon vuoksi.
Meillä on 34 mm kiiltoleikatut lankkulattiat suoraan laatan päällä. Vain muovia ja lumppupaperia välissä. Lattia on kelluva. Joudumme uusimaan keittiön, koska yksi lauta on kupertunut kunnolla väärään suuntaan, mikä aiheuttaa lattian paikallista kohoamista. Puu antaa eristävän vaikutuksen, ei hyvä säävaihteluissa, luulen? Siitä tulee hitaampaa lämmön tulla läpi. Meillä on melko avoin pohjaratkaisu ja kivilaatat eteisessä, kylpyhuoneessa, pesutuvassa, toimistossa. En ole vielä huomannut, että olisi mitään ongelmia.
/Thrax
/Thrax
thrax: Olen itse asiassa ajatellut tehdä niin. Mutta kuten sanot, jos puu alkaa taipua, se voi nostaa paikallisesti. Uskon kuitenkin enemmän tähän ratkaisuun, koska välttää ilmaraon betonin, lattialämmityksen ja lattialaudan välillä. Ilma eristää todella hyvin, joten kelluva asennus olisi paljon parempi lämmön kannalta. Ajattelin tasoittaa hieman ja sitten asentaa kelluvasti muovin ja paperin päälle.
Klikkaa tästä vastataksesi