Hmm. Ensin - onko teillä yhdistyksen hyväksyntä? Voi olla joitakin mielipiteitä, kun puretaan seiniä.
Sitten - onko seinä kantava? Se voisi olla, jos katsoo pohjapiirrosta... Silloin teidän luultavasti täytyy ottaa mukaan rakennesuunnittelija/rakennusinsinööri, joka auttaa teitä.
Jos ei kantava seinä: Ei-kantavan puurunkoisen seinän purkaminen ei ole erityisen vaikeaa. Sen voi tehdä usealla tavalla, mutta minä poistaisin päällysteen ja katsoisin, miltä seinä näyttää "sisältä", erityisesti koska siellä on ilmanvaihto. Sitten - riippuen siitä, miten putket ovat, valitsisin jonkinlaisen rakenteen, joka piilottaa putket - esimerkiksi laatikko. Ja sitten purkaisin rungot. Mutta jos teillä on puulattia - raakapontti tms., se saattaa olla kulunut tai yksinkertaisesti puuttua siitä, missä seinä on ollut. Mutta sen voi ratkaista eri tavoilla, esimerkiksi uusi lattia päälle.
Huomioi, että pölyä ja likaa tulee KAIKKIALLE, kun aloittaa jotain tällaista ja että se vie PALJON enemmän aikaa kuin uskoo. Olen remontoinut keittiön talossamme ja se on kestänyt useita kuukausia eikä "viimeistelyt" ole vielä valmiita. Olen poistanut kaksi seinää, lisäeristänyt ulkoseinän, tehnyt paikan jääkaapille ja astianpesukoneelle ja asettanut alkuperäiset 50-luvun kaapit paikoilleen uuden työtason kanssa.
Kyllä, siitä tuli ehkä vähän enemmän kuin ajattelin kirjoittaa...
Toivottavasti tästä on apua!
Ystävällisin terveisin,
/Ove