Å
Årstakillen: Hei, Olemme juuri ostaneet 30-luvun kesämökin. Jossain vaiheessa historian aikana omistaja on poistanut helmipaneelin ja asentanut lastulevyt tilalle. Helmipaneeli on säilytetty ulkona talon alla. Kysymys on nyt, voiko helmipaneelin käyttää uudelleen ja asentaa sen takaisin taloon vai onko se tuhoutunut. Olemme tarkastelleet muutamaa palaa, eivätkä ne näytä olevan vaurioituneita
0 vastausta · 3,6k lukukertaa
spocks_beard
spocks_beard: Hei Soita Alingsås, http://www.hustillhus.se/ Heillä on paljon "bråte" pihalla, huomasin kun olin siellä. Jos heillä ei ole, he voivat ehkä antaa vinkkejä kenelle voit soittaa. Onnea matkaan. Jocke
1 vastaus · 3,8k lukukertaa
A
avendere: Ok, kiitos, tehdään näin... Terveisin: Marcus
5 vastausta · 7,9k lukukertaa
J
Joher: Meillä on talo vuodelta 1875 ja nyt tarkoitus on rakentaa lasiveranta vanhaan tyyliin. Talo seisoo tukevalla kivijalalla. Siellä missä lasiveranta nyt tulee olemaan, on jo laajennettu kivijalka ja valettu lattia. Perustan koko on noin 3 m leveä, 1,70 syvä. Korkeus olemassa olevaan räystääseen noin: 2,45 Ajattelin sijoittaa 6 tolppaa, kaksi jokaiseen kulmaan ja kaksi kaksoisovien viereen.
0 vastausta · 4,0k lukukertaa
K
Kalle_71: SketchUp. Ilmainen Googlella.
8 vastausta · 8,4k lukukertaa
jeppeknaster
jeppeknaster: Ehkä tyhmä kysymys, mutta esitän sen silti. Aion käyttää ensimmäisellä kierroksella LIPin höyrynsulkua VS20 ja purkissa/nettisivulla lukee, että jos alusta on imevä, tulee pohjustetta laimentaa 1:5 ensimmäisellä kierroksella. Kipsilevy seinässä on luultavasti imevä, mutta tasoitusmassa?
0 vastausta · 6,7k lukukertaa
M
imported_Byggaren: Repäise vanha luukku pois ja tee uusi kahdella luukulla. Yksi luukku, joka on kevyt ja avautuu ylöspäin. Yksi luukku, joka on paksu (eristyksellä) ja menee alaspäin. Paino jakautuu kahdelle luukulle ja alempi luukku on helppo vetää ylös köydellä lattian tasolta mukavasti (joka sitten voi jäädä luukun päälle). Ylempi luukku kantaa vain parketin ja kehyksen painon ja avautuu
2 vastausta · 9,0k lukukertaa
H
HemJohan: [citat] Kuulostaa tosi hyvältä idealta!
4 vastausta · 7,8k lukukertaa
G
imported_Byggaren: Sillä ei ole väliä, mihin vuodenaikaan ostat puutavaran. Laadun kannalta ratkaisevaa on, milloin se on kaadettu (mieluiten talvella), missä se on kasvanut (mieluiten kylmissä seuduissa, joissa kasvunopeus on alhainen ja puutavara siten tiheämpää kuin lämpimissä seuduissa, joissa se kasvaa nopeammin; esimerkiksi eroa on smoolantilaisessa männynpuussa ja pohjanmaan männyssä, edellinen
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
P
Pesco: Paras, jonka olen löytänyt tähän mennessä...
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
M
moddha: hmm...mielestäni niillä on hieman enemmän etuja kuin näin: "plåtsyllarna" sisältää kiinnitettynä sisäänrakennetun syllpapp (ainakin ne, jotka olen ostanut). on helpompi välttää kylmäsiltoja, jos ne ovat seinässä, joka eristetään. on nopeaa katkaista reglar ilman, että sahanpuru leviää kaikkialle. niissä on valmiit reiät putkivedoille. mutta voin itse asiassa lisätä yhden
7 vastausta · 26,2k lukukertaa
M
Micke_H: MDF ehkä?
1 vastaus · 5,8k lukukertaa
M
1 vastaus · 5,8k lukukertaa
J
JockeK: Siinä on vastaus, asetan liimapuupalkin päälle ja kiinnitän kolme kattotuolia siihen.
5 vastausta · 4,7k lukukertaa
T
Tjacko: 600 000:- niin otan työn ja takaan laiturin useaksi vuodeksi :-) Silloin voit pyytää paikalle kaivonporaajan (bergvärmepumphål) ja asentaa muutamia odex-putkia, joihin voit rakentaa lisää. Se on periaatteessa sama kuin nyt, mutta putkilla u-palkkien sijaan.
4 vastausta · 7,6k lukukertaa
K
imported_Byggaren: Yleensä seinä rakennetaan kaksinkertaiseksi, jättäen väliin ilmarako, jotta seinät eivät kosketa toisiaan. Kaksi kerrosta 13 kipsilevyä huoneiden puolella. Yksi kerros kipsilevyä ilmarakoon. Eristys mineraalivillalla (mu) molemmissa seinissä. Kivi on aina parempi ääni- ja paloneristysmateriaali kuin puu ja kipsilevy. Mutta tässäkin tapauksessa on parempi valita 2-kerroksinen seinä
1 vastaus · 6,1k lukukertaa
P
Pepparkaka: Yllä oleva tuntuu tutulta! Sen profiiliin kiinnitettiin kipsilevy. Mutta ensin muistan, että asensin http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=3859 seiniin ja kattoon.
5 vastausta · 3,3k lukukertaa
S
scenic46: Eristys maanvaraisessa laatassa on vähintään 300 mm etelä-/keskisessä Ruotsissa. Todella kaukana pohjoisessa syvässä routamaassa voi jopa 400 mm olla perusteltua plus reunakaistamuotojen 1 metrin ulottaminen talosta. Rakenteen muu osuus eli jos reunassa ei ole eristettyjä elementtejä, voi vaikuttaa siihen, miten "tulisi" tehdä muualla välttääkseen routanostoa, lämpöhävikkiä ja
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
Bastefallarn
Bastefallarn: Muutenhan on Nivellsystemet, se ratkaisee sekä kosteuden että epätasaisen lattian ongelman, lisäksi lattia lämpenee. Olen asentanut sen kellarimme huoneeseen, jota käytämme makuuhuoneena, siitä tuli todella hyvä. www.nivell.se
5 vastausta · 4,2k lukukertaa
D
dalle: En ole kokenut mitään ongelmia leikata 5x5 kaakelileikkurillani (toki hyvälaatuinen). Ainoat kerrat, kun olen käyttänyt sahaa, olivat kun minun piti leikata pois senttimetri tai vähemmän. Seinärasioiden kohdalla poistin verkosta ne laatat, joita rasia vaikutti, ja leikkasin tarvittavan osan pois joko kaakelileikkurilla tai sähkösahalla.
7 vastausta · 4,3k lukukertaa
J
jawen: Hauskaa auttaa jotakuta ja samalla levittää tietoa, toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Vinkki kylpyhuoneen lattian uudelleenrakentamiseen on laittaa sen sijaan irtonaisia lecasora 8-12mm lattiaan, se antaa hyvän äänieristyksen yleisesti ja on edullinen. Terveisin jawen
3 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
5.2 racing
5.2 racing: Maailmanluokkaa!!
7 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
B
Bonan: Olen tiilittänyt seinän keittiötason ja kaappirunkojen välissä leikatulla tiilellä. Niitä löytyy usein jälleenrakennusasemilta. Ne ovat vain muutaman millimetrin paksuja ja painavat tuskin mitään. Ne on leikattu oikeasta tiilestä, joten ne näyttävät aidoilta ja ovat paljon halvempia kuin kokonaiset levyt, joita voi muuten ostaa kaupoista. Puhtaanapidon osalta ne voi kyllästää
13 vastausta · 15,1k lukukertaa
L
LOS: Nostan aiheen esille. Onko se "cement" mitä minun pitäisi ostaa ja sekoittaa ämpäriin, jotta voin levittää sen muurauslastalla? Pitäisikö ulkopuolella olla "pust"? Vai pelkkä valkoinen maali?
1 vastaus · 3,5k lukukertaa
B
Badger: [citat] http://www.maxit.se/2223 Mahdollista käyttää useimmilla alustoilla. Mikä luulen olevan juuri sitä mitä etsit. Katso myös kuvauksesta vinkkejä, jotka löytyvät sieltä.
8 vastausta · 18,9k lukukertaa
·
M
Mats: Aion purkaa olemassa olevan seinän ja sitten vetää sähköt ja mahdollisesti veden sekä asentaa skenaarioita kaappeja varten. Sitten esimerkiksi vaneri +kipsi päälle.
8 vastausta · 6,7k lukukertaa
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Sikalla on useita tuotteita, joita mm. putkimiehet käyttävät nopeaan tiivistykseen. Luulen, että etsimäsi tuote on Sika-3.
3 vastausta · 4,3k lukukertaa
Mangan
Mangan: Emme osaa päättää, pitäisikö meidän rakentaa isoleca-, lammiblock- vai tavallisilla lecablockeilla, jotka eristetään ulkopuolelta. Olen aina uskonut, että eristyksen pitäminen mahdollisimman ulkona on edullista, mutta se on ristiriidassa isolecan ja lammiblockin lähestymistavan kanssa. En tiedä mitä lammiblock maksaa, mutta näyttää todella näppärältä vain kasata ne ja sitten
0 vastausta · 3,3k lukukertaa
magnusss
magnusss: Olen samaa mieltä Farzanin kanssa, se rakentuu hieman liikaa. Raja menee varmaan 2 metrin kohdalla, matalampaa ei halua (mielestäni). Minkälainen katto sinulla on? ehkä korkeuden voi saada sieltä.
9 vastausta · 12,0k lukukertaa
S
Styx: Kyse on juuri selkäosasta..!
4 vastausta · 6,1k lukukertaa
P
pimpelipompeli: Olen katsonut eri vaihtoehtoja melko uuden talon -03 laajennukseen. Mietin, onko luotettavasti mahdollista rakentaa kerrosta käytetyillä toimistomoduuleilla, jotka sitten lisäeristetään, laitetaan ikkunat jne. Ystävällisin terveisin Pimpelipompeli
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.