Hei,

Olen kiinnostunut uudesta asunnosta ja minun on erittäin vaikea löytää arvioituja kustannuksia kantavien seinien purkamiselle. En voi myöskään pyytää tarjousta, koska en ole ostanut mitään vielä, mutta tarvitsen samalla tiedon asunnon potentiaalin arvioimiseen. (Useimmissa vanhemmissa asunnoissa on melko tylsät pohjaratkaisut). Siksi kysynkin, onko kenelläkään foorumilla tietoa tästä!?

Olen ymmärtänyt, että operaatio sisältää seuraavat asiat:
* Seinän tarkistus/testaus rakennusinsinööriltä
* Palkkien laskenta ja rakenteen muutos rakennusinsinööriltä, sekä piirustusten ym. laatiminen
* Rakennusilmoituksen jättäminen kaupungin rakennusvirastolle
* Pura (joka ilmeisesti on paljon vaikeampaa kovassa betonissa)
* Palkin asennus
* Sähkön siirto
* Pintojen viimeistely

Ymmärrän tietenkin, että lasku voi vaihdella huomattavasti, mutta haluaisin vain tietää, missä maailmassa kustannukset liikkuvat - maksaako se:
* 10000 kr
* 50000 kr
* 100000 kr
* 300000 kr

???

Kiitos etukäteen!

Voit aloittaa kysymällä hallitukselta, miten he suhtautuvat siihen, että haluat purkaa kantavan seinän. Jos he eivät halua, että se tehdään, voit luopua projektista. Sinun ei tarvitse omistaa asuntoa tehdäksesi tarjouspyyntöjä, mutta jos he haluavat tulla paikan päälle tarkistamaan työn, se voi olla vaikeaa.

Seisoin samanlaisen "ongelman" edessä kuin sinä vuosi sitten. Nyt emme koskaan toteuttaneet sitä kokonaan, mutta minun käsitykseni mukaan se riippuu seinän kunnosta ja maksaa noin 80' sille seinälle, joka oli ajankohtainen minun tapauksessani.

Mutta kuten sanottu - amatöörin lonkalta ammuttu arvio.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.