Olen sisustanut yläkerran 1 1/2 kerroksen talossamme, ostimme sen ns. sisustamattomalla ullakolla. Valmistaja oli asentanut ikkunat yläkerran päätyihin. Kun eristin seinät ja laitoin kipsilevyn jne., eristin tiivistenauhalla ikkunoiden ympäriltä, mutta olen nyt huomannut, että unohdin laittaa tiivistelistan nauhan sisäpuolelle.
Ikkunan alapuolella meillä on kivilevy ikkunakarmina. Näen nyt Beijerin oppaasta, kuinka ikkunat vaihdetaan, että karmin alaosan uraan tulee laittaa saumausmassaa. Puuseppä, jota konsultoin, sanoi, että tiivistenauha riittää eikä maininnut saumausmassaa.

Nyt kaikki on valmista, smyygit ylhäällä, pakkeloitu ympäriltä jne. Kysymykseni on, mitä mieltä olette täällä foorumilla, täytyykö minun irrottaa kaikki smyygit ja ikkunalauta ja tehdä uudelleen???

Kiitollinen vastauksesta!
 
makuasia kuinka paljon kylmävetoa on valmis sietämään, jos varpaat alkavat palella tai verhot lepattaa tuulessa, on ehkä aika tiivistää uudelleen. muuten anna olla kuten se on.
 
Ehkä ajattelet ns. bottenlist, joka joskus laitetaan diffuusiotiiviiksi. Olen itse käyttänyt vain drevremsa ilman sellaista list. Näe se mahdollisuutena talon hengittää - en olisi purkanut ja tehnyt uudelleen. Sen pitäisi toimia hyvin joka tapauksessa. Oletan, että panelen oli ulkopuolella ikkunan ympärillä foder, siinä tapauksessa voi olla remsa drevad ulkoa.

Kjell G
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.