Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
estwing: työkalu nimeltään: clinch on. tätä tulee käyttää näiden kulmaraudoitusten asennuksessa... ystävällisin terveisin estwing
greven13: Heippa Me aiomme kivitalossamme vuodelta -78 poistaa kolme ikkunaa olohuoneesta (talon pitkältä sivulta) ja asentaa liukuovi. Se tulee olemaan noin 3,6 m leveä. Ikkunoiden välissä on tänään pieni ohut koolinki noin 2"x4" (kantava?). Ikkunoiden yläpuolella on tiiltä ulkopuolella ja jokin ohut lauta sisäpuolella. Olen irrottanut kipsin sisäpuolelta nähdäkseni, mutta en näe oikein
barajag: Ole hyvä. Keksin toisen version, jota olen myös käyttänyt, jos haluat jonkinlaista rakennetta, valitettavasti minulla ei ole kuvia jäljellä kovalevykatastrofin jälkeen. Mutta kiinnitin tavalliset 70 ovenkarmit ulkoreunaan ja liimasin kiinni pyörölistan keskelle, jonka saumasin. Tämä toi hieman elämää aukkoon, mutta haittapuolena oli se, että minun piti saumata kolme-neljä kertaa
lajsiiwan: Seinät, jotka eivät ole mukana piirustuksessa, tulivat todennäköisesti talon rakentamisen jälkeen, jolloin ne eivät todennäköisesti ole kantavia :)
MathiasS: Jos sinulla on dy och lera pohjassa, ei ole montaa tapaa, jotka toimivat hyvin pitkällä aikavälillä. Tässä on yksi tapa: [bild] ....mikä vastaa myös kysymykseen, kuinka syvälle träpinnarna tulee. Etsi vähän tietoa bryggor foorumilta, niin löydät vinkkejä.
ljjanson: Hei, nyt alkaa olla aika! Onko netissä hyviä oppaita? Olisi kiva korjata se itse!
KungAnka: Kiitos! Nyt osaan laskea. Vaikuttaa siltä, että pärjää paksuimmilla laudoilla, tulee halvemmaksi, mutta liimapuulla tulee siistimpää. Katsotaan, mitä siitä tulee, täällä laskeskellaan.
BigGitt: SINUN täytyy odottaa, kunnes joku asiantuntevampi tarkistaa sen. En aio arvailla.
Elvis69: Epäilyttävää, jos löydät tätä varastotavarana jostain. 3 m on yleensä maksimipituus. Levyt, jotka ovat pidempiä kuin tämä, ovat melko hankalia käsitellä... ;-)
fredand44: Hej! Mutta ehkä juuri sillä osalla, jossa minun pitäisi olla matalampi antaa tilaa liukuovelle, ei olekaan hullumpi idea. Loppuosa saattaa mennä nopeammin muuraten. Muuraten tulee luultavasti 3-4m ja valaminen noin 90cm. Terveisin Fredrik
barajag: Puu toimii erinomaisesti, mutta ongelmana on keikkumisriski, jos vesi roiskuu kovin paljon. Mutta jos pystyy esimerkiksi rakentamaan 2,5 X 2,5m, se on aivan eri asia. Ajoneuvot ajavat puusiltojen yli, joten puu kestää kyllä, jos se on suunniteltu siihen.
Jan-Å: [citat] Ei, se on mahdotonta, ne alan säännöt muuttuvat jatkuvasti :rolleyes:
Skier12345: Puhdista putket laastilla, jolla aiot viimeistellä myöhemmin.
Wand: Yksi vinkki on ostaa halvin pistosaha, jonka löydät esimerkiksi julasta, ja terät, leikkaa ne tarvitsemallesi pituudelle esim. 13mm, kuten kipsilevy on, niin voit työstää seiniä ilman että sahaat kiskoihin. Hyvä, jos täytyy sahata pala seinästä irti, palasta tulee suora ja siisti, ja sen voi laittaa takaisin tai käyttää mallina, tai jos tarvitsee tehdä kuten magnu, sahata pala
Mohha: Jep, siitä tulisi yksi tai kaksi askelmaa alas terassilattiaan, jos se pultattaisiin kiinni perustukseen...
barajag: [citat] Okei. Mutta aiotko laittaa kipsin kattoon? Siinä tapauksessa ei sillä ole väliä, mutta vaikka viet sen sisään, sinulla on jotain mitä seistä, kun teet katon.:)
barajag: [citat] Joo totta kai täytyy olla varma siitä, miltä tilanne alla näyttää, mutta jos on itse lisäeristänyt eikä ole ollut ongelmia, niin tuntuu aika turvalliselta kipsata päälle.
Leica: Jos laittaa kerroksen niin kutsuttua Västkustskiva:ta lankkuseinää vasten ja sitten kerros tavallista eristettä, vai pitäisikö laittaa tuulensuojapaperi lankkuseinään ja sitten eristää suoraan sitä vasten?
fiaelia: Hei! Haluamme laittaa pihalle kiveyksen tiilistä, mutta tämä on minulle täysin uusi alue ja tarvitsen vähän lisätietoa. Puutarhan ympäri on paljon erivärisiä tiiliä ja rappauksia, joten olisi hienoa löytää pihakivi, jossa on vaihtelevia värejä (punaista) sitomaan yhteen ja poimimaan sävyjä. Silloin päätyy luonnollisesti hieman kalliimpien tiilivalmistajien verkkosivuille ja
Returia: Tiedän erään, jolla on paljon ovia. Jos olette kiinnostuneita, lähettäkää PM:ssä mitat jne., niin tarkistan, löytyykö juuri teidän toivomuksenne. Kuljetuskustannukset Skånesta joudutte itse maksamaan.
guppyhane: Kiitos Alexandesrsson, theofils oli juuri sellainen kauppa, jota etsin, laajalla "hardware"-valikoimalla. Jos joku tietää samanlaisia kauppoja muilla mainitsemillasi alueilla, lähetä mielellään linkki.
westen: rakentavat taloa ja autotalli on yhdistetty taloon ja arvaan, että siellä pitää olla kaksinkertainen kipsilevy, mutta onko missään BBR-säännöissä, että taloon sisälle täytyy olla palonkestävä ovi? :S
leffeholm: ;)Hei, olen viimeistelemässä Halle-lasitettua terassia. Lattia -eristämätön- koostuu 5 cm sementtilaatoista 40x40, asetettu kuvioon. Nyt on käynyt ilmi, että rasvatahrat ja muut tulevat näkyviin, kun ruokaa tippuu lattialle, joka imee rasvan. Voiko laattoja käsitellä jollakin hylkivällä aineella niin, ettei ongelma esiinny...? vesisilikaatti tai muu? leffe:(
Fritz2: Väliseinät ovat noin 10 cm paksuja, kantavat seinät tulisi olla vähintään 20 cm sekä talossasi kantava seinä tulisi olla pitkittäin. Ollaksesi varma sinun tulisi ottaa yhteyttä rakennesuunnittelijaan, joka voi antaa sitovan vastauksen. Jos teet muutoksia ja vahingossa aiheutat vaurioita heikentämällä talon rakenteita, sinulla on ongelmia vakuutuksen kanssa.
berra77: Kun olin kiinnittämässä kipsilevyjä entisen pesuhuoneen sisäkattoon, huomasin, että katon läpiviennin, johon oli asennettu kuivausrumpu, ei ollut tiivis, ja siitä oli vuotanut lämmintä/kosteaa ilmaa sisäkattoon, niin että noin 1 m² läpiviennin ympäriltä oli lahonnut. (Huone on toisessa kerroksessa ja putki kulkee katon->ullakon->ulkokaton kautta.) Ajatukseni oli tehdä näin
sege: Se rakennetaan sääntövalli (150mm), [bild] , vanhan kylpyhuoneen laajentamiseksi yläkerrassa. Kynnyspelti kiinnitetään betonilaattaan. Nyt kysymys kuuluu, riittääkö nykyisen ovenkarmin kiinnittäminen, joka oli aiemmin kiinnitetty kevytbetonilohkoihin, voiko yläosan kiinnittää kattoristikon alapuolella olevaan puupaneeliiin? (Ovenkarmin toinen puoli on kiinnitetty nykyisiin
racer: Byggmax, olen ostanut sieltä muutama sata metriä tuota listaa..