olen asentanut kulmasuojat kaikille reunille kahdessa huoneessa, joita remontoin.
mutta nyt ne ovat haljenneet kulmasuojien kohdalta kahdessa paikassa. (en ole edes maalannut viimeistä kerrosta)
ruuvasin ne kiinni muutamalla ruuvilla ja kittasin sitten niiden päälle.
pitäisikö siihen laittaa myös paperinauha?

Näette halkeaman kulmasuojan sisäreunaa pitkin koko kuvan läpi.

• Seinässä kulmasuojan viereinen halkeama.
Jos tarkoitat metalliprofiileilla kulmasuojia, ne tulee kiinnittää erityisellä työkalulla, tunsitko, että ruuvi "otti kiinni" kun kiinnitit ne paikoilleen?

mutta onko sillä merkitystä, jos ruuvi ei vedä.
sillä luin foorumilta, että joku vain paklasi metalliprofiileja ilman mitään muuta. laittoi metalliprofiilin ja paklasi päälle. pakla piti siis toimia myös "liimana".
ruuvit, jotka laitoin, olivat pitkiä kipsiruuvia, mutta valitettavasti ne vain ruuvautuivat useiden kipsikerrosten läpi, joten ne eivät vedä kuten puuhun.
onko teillä vinkkejä, miten minun pitäisi tehdä.

ainoa, mitä keksin, on hakata pois kaikki pakla ja liimata päälle paperinauha ja paklata uudestaan.

Kuulostaa rasittavalta,
Olen kuullut myös tuosta specialverktyget. Jos on paljon aikaa, voi kiinnittää todella monta ruuvia puukoolaukseen taakse. Se on toiminut minulle.
Muistan, että minulla oli ongelmia saada kulmaprofiilien ruuvit kiinnittymään puuhun, kun olin asettanut dubbelgips, mutta se onnistui.

Luulen, että sinulle riittää pitkät ruuvit, jotka ulottuvat puukoolaukseen.
Voi yksinkertaisesti kiinnittää ne olemassa olevaan profiiliin, tekemättä sille mitään erityistä. Sitten vain tasoitat uudet ruuvinpäät.
En tiedä kuinka tiheään ruuveja pitäisi kiinnittää, mutta mitä tiheämpään, sen parempi. Luulen, että laitoin kaksi ruuvia per dm kummallekin seinälle. Varmasti voi selvitä kaksin- tai kolminkertaisella etäisyydellä, mutta en jaksanut miettiä niin paljon, kun asensin profiilin.

Oli sama ongelma yhdessä huoneessa. Nyt viimeisillä kerroilla, kun olen asentanut kulmasuojaimia, olen ruuvannut yhtä tiheästi kuin kipsilevy on ruuvattu (200-250 mm), ja se on toiminut erittäin hyvin. Tietysti olen yrittänyt osua puuhun niin paljon kuin mahdollista.

okei. kiitos kaikista vastauksista.
olisin tarvinnut ne ennen kuin tein sen :(
olen nimittäin laittanut todella monta hörnskyddia ja vain tasoittanut ne kiinni.

mutta onko sillä merkitystä, jos ruuvi vetää.
sillä luin tältä foorumilta jonkun, joka vain tasoitti metalliprofiilien päälle ilman mitään muuta. hän asetti metalliprofiilin ja tasoitti päälle. tasoite toimisi siis myös "liimana".
ruuvit jotka laitoin olivat pitkiä kipsiruuvia, mutta valitettavasti ne ruuvattiin vain useiden kipsikerrosten läpi, joten ne eivät vedä kuin puuhun.
onko teillä mitään vinkkejä siihen, mitä minun pitäisi tehdä.

ainoa mitä voin keksiä on lyödä pois kaikki tasoite ja liimata paperinauha ja tasoittaa uudelleen.
Kun tasoitetaan niitä sisään, pitää levittää tasoitetta kipsin molemmille puolille ja sen jälkeen painaa kulmasuoja paikalleen. Kipsitasoite on suositeltavaa. Sitten tasoitetaan kuten tavallisesti. Ruuvi on mielestäni huonoin vaihtoehto. Toinen kätevä tapa, jos haluaa välttää työkalun ostamisen, on laittaa raita PL400 kulmasuojaan ja painaa se paikalleen.

kokeilin itse asiassa PL400:ta. mutta minun piti koko ajan säätää kulmasuojaa ja se liima kuivui todella nopeasti, mikä johti siihen, että jouduin repimään sen uudelleen pois ja sain mukaankin kipsin :)

mikä oikeastaan on kipsitasoite. onko se jauhetta, jonka sekoittaa veteen. missä yhteydessä sitä muuten käytetään?

mitä oikeastaan on kipsitasoite. onko se jauhetta, joka sekoitetaan veteen. missä yhteydessä tätä muuten käytetään?
Ardex 828 käytetään laajojen syvennysten tasoittamiseen kipsille tai betonille, muotostabiili joten se ei painu.

B
on olemassa erilaisia tasoitteita. esimerkiksi ardex 828, gypsum, "gipsspackel" kaikki eri tarkoituksiin

voiko sitä käyttää myös kun tasoittaa paperinauhaa?

B
828 ja "gypsitasoite. mutta ei gypsum

okei. se on ehkä jopa parempi käyttää sitä kuin tavallista spackel. paperinauhalle siis.

B
on erityis tasoitetta nauhaa varten kun sitä laitetaan paikalleen. mielestäni se on tahmeampaa,

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.