Hei!
Haluamme laittaa pihalle kiveyksen tiilistä, mutta tämä on minulle täysin uusi alue ja tarvitsen vähän lisätietoa. Puutarhan ympäri on paljon erivärisiä tiiliä ja rappauksia, joten olisi hienoa löytää pihakivi, jossa on vaihtelevia värejä (punaista) sitomaan yhteen ja poimimaan sävyjä. Silloin päätyy luonnollisesti hieman kalliimpien tiilivalmistajien verkkosivuille ja löytää "täydellisen" tiilen tarkoitukseen. Mutta se ei sovi budjettiin. Olen katsonut vaihtoehtoja "halpatavarataloissa", mutta valitettavasti ne eivät miellyttäneet minua.
Joten aloin miettiä kierrätettyä tiiltä... Mutta miten se toimii maan päällä tiilen kanssa? Oletan, että pihakivet ovat kovemmin poltettuja? Ja miten toimisi kovaksi poltettu muuritiili? Tulitiili? Löysimme vähän vanhoja kiviä (noin vuodelta 1905) talon kellarista, jotka laitoimme puutarhan käytäväksi, ja ne ovat kestäneet viime talven, mutta oletan, että kuormitus pihatilassa on hieman suurempi (noin 15-20 neliömetriä). Tai tietääkö joku missä voisin löytää kierrätettyä pihakiveä Skånessa? Tai edullista pihakiveä?
Kiitollinen kaikista vastauksista!