B
baronbrodde: Minulla on tämä koko eteisessä ja olohuoneessa. Maalasimme kaiken valkoiseksi ja mielestäni se näyttää todella hyvältä. trojlee: Liitän kuvan eteisestäni...
5 vastausta · 30,1k lukukertaa
·
B
baronbrodde: Voin vahvasti suositella julkisivulautaa sisätiloihin, se tuo eloa koko taloon. Liitän mukaan kuvan eteisestämme, jossa olemme asentaneet julkisivulautaa.
4 vastausta · 20,8k lukukertaa
·
G
Grop: Ylätasanteeltamme on irronnut osa kivetystä noin 10x10 cm alueelta yhdestä askelmasta. Syynä on todennäköisesti se, että raudoitus näyttää olevan hyvin pinnassa juuri tässä askelmassa. Ei ole kyseessä mikään suuri alue, joka tarvitsee siistimistä, mutta mistä saan sopivan kivimateriaalin? En tarvitse 50 kg... Kivi on luultavasti marmori mursketta, musta/valkoinen. Olen katsellut
0 vastausta · 3,5k lukukertaa
H
Hubbe2: Mutta sinulla on kaksi päätykolmiota, joten leveys kertaa korkeus saat materiaalin molemmille puolille! ;-)
5 vastausta · 23,2k lukukertaa
v-g
v-g: Laita ylimääräinen pala pahvia/muovia tuen alle. Vaihtoehtoisesti aseta se koko kahden metallilevyn päälle, jos ne ovat sileitä, niin ne luistavat ensimmäisenä. En ole rakentaja, mutta olen nähnyt useita rakenteita, joissa on vain yksinkertaisesti nostettu portaat pahvin päälle ilman mitään ongelmia, pahvi kestää itse asiassa enemmän kuin uskoisi.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
hagaby
hagaby: sinun on oltava sama laatu kuin muissa palkkeissa!
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
A
byggare henke: on olemassa teräskiinnikkeitä sellaiseen. kipsaukseen varten
4 vastausta · 1,6k lukukertaa
B
barajag: Kokeile vetää muutama ylimääräinen pitkä ruuvi sinne, missä se pullistuu eniten ennen kuin "duttar":)
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
jeppeknaster
jeppeknaster: Aloin tasoittaa karheaa oviaukkoani eilen Byggmax Bruk B:llä ja kohtasin joitakin ongelmia. Olen kiinnittänyt kaksi lautaa sivuille, joita käytän vedinraitoina. Kuinka paksun kerroksen laastia voi laittaa pystysuorille osille? Paksuimmillaan se on noin 5-6 cm ja tuntuu, että se valuu hieman alas painonsa takia. Pitäisikö se sen sijaan jakaa kahteen ohuempaan kerrokseen? Kuinka kauan
0 vastausta · 934 lukukertaa
J
Jan-Å: Annoin karmien loppua 15 mm betonin yläpuolella ja laitoin palan kyllästettyä puutavaraa alle. En tiedä, onko se hyvä ratkaisu, joka toimii, mutta jotain oli pakko tehdä :) Olen laittanut seinälle lisärungot, koska olen lisäeristänyt autotallin myös, joten toivottavasti olen siirtänyt vedenroiskeet kauemmas. Ehkä voit tehdä jotain samanlaista teillä?
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
I
imported_hans: Hei C, olen aika varma, että piiput sekä savukanavat että ilmanvaihto menevät vain yhteen "käyttäjään" ja pysähtyvät kyseisellä kerroksella. Googlasin "murstock" kun keskustelu aloitettiin ja löysin kaksi, kolme linkkiä, jotka olivat mielenkiintoisia (liian kiireinen linkittämiseen nyt), joten valitettavasti ei ole paljon teknistä tietoa vanhoista piipuista. Etsiäkseni oikeat
12 vastausta · 10,0k lukukertaa
·
J
jakobassarsson: Olin käyttänyt runkona 45x70 puuta ja antanut ulomman palkin mennä kattoon asti kiinnittäen sen tappiin. Vakaampi se ei voi olla.
5 vastausta · 7,8k lukukertaa
J
jakobassarsson: Hei Vaihtoehto 1: Ikääntymistä kestävä teippi muovin ja karmin välillä Vaihtoehto 2: Tiivistelista raon välissä seinän ja karmin + pehmeää saumaa Vaihtoehto 3: Käytä muovitettua dreviä (sisimmäinen nauha)
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
S
sled: [citat] Ei tullut sahattua tänään.. Puoliso ei ajatellut sen sopivan tuoda esiin sahaa :@ Löysin vähän hyvää tietoa: Kikka, jolla tehdään MDF-levystä taipuva, on tehdä tasaisin välein muutama uritus siihen. Urauksen syvyyden tulisi olla noin ¾ levyn paksuudesta ja urien välin noin 12 mm, tällaisen operaation jälkeen levy on taipuva, mutta ei erityisen muotonsa pitävä. Aion
6 vastausta · 4,0k lukukertaa
H
hama65: Se näyttää olevan "listspik" Gunnebon katalogin mukaan. http://www.gunneboindustries.com/sv-se/Fastening/Produkter/Spik/Lattbetongspik/Listspik/ Klippspik on jotain aivan muuta. http://www.gunneboindustries.com/sv-se/Fastening/Produkter/Spik/Lattbetongspik/Klippspik/ Listspik löytyy K-Rautasta http://www.k-rauta.se/verktyg_3345.htm
28 vastausta · 21,3k lukukertaa
·
B
barajag: [citat] :D Okei, joo sitten olisin tehnyt sen.:)
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
M
Mrs B: Kysymys 1 Makuuhuoneessamme (joka on tarpeettoman suuri, noin 30 m²), ajattelimme rakentaa pukeutumishuoneen. Aiomme rakentaa sen huoneen kulmaan. Samassa huoneessa aiomme asentaa kipsilevyt saunan katon päälle:rolleyes: (eli valkolakattuja mäntylautoja) ja poistaa laminaattilattian ja asentaa parketin. Nyt kysymykseni; kumpi meidän pitäisi tehdä ensin? Voimmeko aloittaa
0 vastausta · 992 lukukertaa
T
Tossegubbe: Onnea! :)
11 vastausta · 4,5k lukukertaa
T
11 vastausta · 4,5k lukukertaa
magnusss
magnusss: Tältä näytti meidän K-piirustus
6 vastausta · 10,8k lukukertaa
·
F
FredrikoKarl: Lainaus Smålandsvillans kotisivuilta koskien heidän toleranssejaan: "HusAMA 83 kap 3 HUS, TOLERANSSIT koskevat soveltuvin osin. Aluslattioille ja lattioille koskee taulukko 3A. Koostetuille seinäelementeille koskee taulukko G6.13." Onko joku ystävällinen sielu, joka tietää mitä nämä toleranssit ovat ja joka haluaa kertoa siitä? :)
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
Krillew
Krillew: Kyllä, ei halua ottaa riskiä, että folioon muodostuu kondenssia.. silloin voi tulla ongelmia. Jos sisätilat ovat lämmitetyt, riski on minimaalinen, ellei laita foliota uloimmaksi. Ja vastakkainen ilmiö voi esiintyä, jos ei ole lämmitystä.
9 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
B
BigGitt: [citat] EI ONGELMAA! Voit sahata seinien vierestä ja korjata loput! Olet tyytyväinen!
17 vastausta · 6,0k lukukertaa
H
Hawkai: Hei, minulla on holvi, jonka yläkulmat ovat pyöristetty säteellä ~30cm. Holvin sisäpuolella on nykyään vaneria, ~5-6mm paksu. Olen kuitenkin joutunut poistamaan osan siitä ja haluan korvata koko uuden vanerilla. Levy/holvi on 30cm syvä. Onko vaneri muotoiltavissa 30cm säteellä vai tarvitaanko jokin käsittely ennen kuin sen voi taivuttaa tuohon säteeseen?
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
D09
D09: muutos viime hetkellä... tulee spårpanel 15x120 =) http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=40664
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
V
viktordt: Olen juuri purkanut kostean 60/70-luvun puurakenteen kellaristani. Yhden nyt puretun sisäseinän sisältä löysin kaksi pyöreää metallitankoa, 6 mm halkaisijaltaan, jotka näyttävät ruostumattomalta teräkseltä. Toinen tulee perustusliitoksesta, toinen kulkee kattopalkin läpi. Ne näyttävät olevan työnnettyjä ylhäältäpäin, ja tulevat siinä tapauksessa ulkoseinästä. Mutta
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Y
Yrrol: Olen avannut molemmat seinät portaiden luona. Mietin hieman, olisiko ollut hyvä laittaa kortlingar regelin väliin, jotta estetään tärinää, joka syntyy, kun ihmiset kulkevat portaissa. Vai tuottaisiko se vain päinvastaisen vaikutuksen kenties? ne vaaleat = kuten nykyään.... tummat+vihreät - hieman symbolisesti miten mietin; [bild]
0 vastausta · 712 lukukertaa
enflex
enflex: Kiitos kaikista vastauksista! :) Joskus sormet liukuvat hieman liian nopeasti näppäimistöllä. Kiitos huomautuksesta eristyksen suhteen, tietenkin tarkoitin kivivillaa enkä teräsvillaa. Eristäminen svinto - ei hyvä ratkaisu? ;) // Martin N.
8 vastausta · 3,2k lukukertaa
C
Chinaski: Heippa, olen löytänyt ratkaisun itse: http://katalog.essve.se/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V70&kat_bid=V70&dokid=wc396674 Metalliexpanderit kolmoiskipsille, jotka sopivat 36-45 mm, onnistui tilata paikallisen rakennusliikkeeni kautta.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
estwing
estwing: takoo siihen plyfa+gips.... terveisin estwing
18 vastausta · 10,2k lukukertaa
A
ank9: Ok, kiitos vastauksesta!
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.