Hei kaikki,

aion pian laajentaa taloa, mikä tarkoittaa, että nykyinen ulkoseinästä tulee puoleksi sisäseinä ja puoleksi ulkoseinä.

Miten minun pitäisi tehdä sen osan kanssa, josta tulee sisäseinä, eli kuinka paljon pitäisi poistaa, jotta siitä tulisi sisäseinä kipsillä, vai voiko kaiken (paneeli ym.) jättää paikoilleen...??

Ulkoseinä näyttää tältä nykyään:
rakennettu 1939 sen aikaisella tekniikalla, lisäeristetty 2001 45mm Uniskiva, 'vindtyg', tuuletusrako, koolaukset suojalistoilla.

tjingeling:cool:

Se kuulostaa vähän tarpeettomalta, että olisi eristetty sisäseinä. Olisin riisunut kaiken lisäeristyksen mukaan lukien lockläkten.

Kiitos näkemyksestäsi, mutta
onko se tarpeetonta vai ei, sillä ei ole niin suurta merkitystä, haluaisin tietää rakennusteknisestä näkökulmasta, mikä on oikein tai täysin hullua.

eTiger sanoi:
Kiitos näkemyksestä, mutta
onko tarpeetonta vai ei, ei ole niin tärkeää, haluaisin tietää rakennusteknisestä näkökulmasta, mikä on oikein tai täysin hullua.
Sillä ei ole merkitystä niin kauan kuin seinä on kuiva, ero on siinä, että saat vähemmän lattiapinta-alaa, mutta joskus se voi olla hienoa, jos se on aukko, jossa on syvä smyg.

Sen sijaan tekisin, sen kuvan perusteella, joka minulla on kysymyksestäsi, kuten JanneL kirjoitti, purkaisin pois niin paljon kuin mahdollista, koska sillä ei ole mitään hyötyä. Tietysti esteettisistä syistä.

Meillä on myös sellainen seinä ja olemme tehneet juuri kuten JanneL ehdottaa. Vanha ulkoseinä, jossa on paneeli, on jäljellä, mutta rimat olemme poistaneet. Osan seinästä peitämme kipsillä ja osan jätämme todennäköisesti puupaneelin näkyville.

Nuo vanhat seinät 30-luvulta on rakennettu puusta, tuulensuojapaperista ja sahanpurusta, joten ei pitäisi olla mitään ongelmia käyttää niitä sisäseininä juuri sellaisina kuin ne ovat. Meidän eivät ole erityisen paksuja verrattuna nykyaikaisiin seinärakenteisiin, joten ei ole mitään syytä poistaa osia seinästä sen takia.

Kiitos kaikista vastauksista, joten kosteuden kannalta ei ole ongelmaa jättää kaikkea sellaiseksi kuin se on...vain poistaa listat jos haluaa kipsata.

Yhteenveto:
Kyse on vain esteettisistä syistä?

eTiger sanoi:
Yhteenveto: Onko kyseessä vain esteettiset syyt?
No jaa, jos talo olisi minun, olisin kiinnostunut näkemään, miltä se näyttää lisäeristyksen alla. Onko lisäeristyksen alla terveitä vai naulattiinko vain mahdollisten vaurioiden päälle, joita ehkä oli? (Olen itse nähnyt tästä esimerkkejä). Näyttääkö seinä siltä, ​​kuin pinebar kuvaa, vai koostuuko se pontatuista kahden tuuman lankuista?

Kyllä, sen täytyy myös olla tiivis. Ennen kuin asensimme lisäeristyksen ulkopuolelle ja uuden julkisivupaneelin, sadevesi tunkeutui taloon vanhan julkisivun rakojen kautta tällä seinällä. Mutta jos kaikki seinän ulkopuoliset osat ovat tiiviit ja kunnossa, on lähinnä otettava huomioon esteettiset näkökohdat. Ja tietenkin lujuus. Jos se ei ole päätyseinä, niin se kantaa luultavasti kuormaa jostain katon osasta. Siinä tapauksessa ei ole järkevää poistaa mitään seinästä, joka on kuulunut alkuperäiseen rakenteeseen.

JanneL sanoi:
No, jos talo olisi minun, olisin kiinnostunut näkemään, miltä se näyttää lisäeristyksen alla. Onko se kunnossa lisäeristyksen alla vai naulasiko joku vain mahdollisten vaurioiden päälle, joita saattoi olla? (Olen itse nähnyt esimerkkejä tästä). Näyttääkö seinä siltä, ​​kuten pinebar kuvailee, vai koostuuko se pontatuista kahden tuuman laudoista?
Joo totta kai täytyy olla varma siitä, miltä tilanne alla näyttää, mutta jos on itse lisäeristänyt eikä ole ollut ongelmia, niin tuntuu aika turvalliselta kipsata päälle.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.