1 955 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Kouluprojekti - Talo rakentaminen
- Tilanne
- Keskustelu on suljettu.
Hei! Olen saanut koulutehtävän koskien talonrakentamista. Minun pitää rakentaa talo, tässä tapauksessa 84 m² kokoinen. Meidän tulee rakentaa se myös mahdollisimman taloudellisesti ja ympäristöystävällisesti, niin ettei se hajoaisi seuraavan 30 vuoden aikana. Kysymykseni on, mitä materiaaleja suosittelisitte koskien seiniä, lattiaa, kattoa ym. Koska olen itse aivan tietämätön, tämä on minulle todella vaikeaa. Vinkkejä otetaan vastaan!
Ennen kuin teemme koulutehtäväsi puolestasi, voitko kertoa lisää itsestäsi ja itse tehtävästä. Mikä luokka/linja? Mikä aine on kyseessä? Miksi olette saaneet tehtävän rakentaa talo, kun se on ilmeisesti jotain, mihin teillä ei ole osaamista? Mitä tarkoitat "rakentaa"? Oletan, että teidän ei tarvitse oikeasti rakentaa 84m²:n taloa. Mutta pitääkö sinun tehdä piirustus, malli, laskelma?
Ur reglerna för byggahus.se
Puu on halpaa ja taloudellista. Mutta elinkaarinäkökulmasta se ei välttämättä ole parasta.
Katso olkipaalitalot, esimerkiksi. (Etsi foorumilta ja internetistä "straw-bale house").
Mutta valitettavasti teidän pitäisi sekä rakennustalon sääntöjen että todennäköisesti opettajanne mukaan löytää vastaukset itse, jollain muulla tavalla.
Kaikki talot taitavat kestää ainakin 30 vuotta.metalqvarnis sanoi:Meidän on lisäksi rakennettava talo niin taloudellisesti ja ympäristöystävällisesti kuin mahdollista ilman että se hajoaa seuraavan 30 vuoden aikana. Kysymykseni on, mitä suosittelisitte materiaaliksi seinille, lattialle, katolle jne. Koska itse olen äärimmäisen tietämätön, tämä on minulle todella vaikeaa. Vinkit olisivat arvostettavia!
Puu on halpaa ja taloudellista. Mutta elinkaarinäkökulmasta se ei välttämättä ole parasta.
Katso olkipaalitalot, esimerkiksi. (Etsi foorumilta ja internetistä "straw-bale house").
Mutta valitettavasti teidän pitäisi sekä rakennustalon sääntöjen että todennäköisesti opettajanne mukaan löytää vastaukset itse, jollain muulla tavalla.
Nyt en tiedä lainkaan tämän taustaa, mutta arvaus on, että itse "ottaa selvää miten käyttämällä niitä tietokanavia, jotka voitte löytää" on osa tehtävää ja silloinhan foorumi ei pitäisi olla väärin opettajan näkökulmasta.
Kyselyt, projektityöt, tv-ohjelmat
Foorumillamme ei ole sallittua yrityksille, organisaatioille tai opiskelijoille tehdä markkinatutkimuksia, pyytää apua koulutehtävissä tai etsiä osallistujia tv-ohjelmiin. Siksi ketju suljetaan, mutta ennen kuin teen sen, suosittelen lukemaan osia tästä foorumista. Siellä on jo paljon hyviä vinkkejä.
Oletko kokeillut kirjastoa, sieltä löytyy paljon rakennus- ja suunnittelumateriaalia, kuten esimerkiksi takstolsboken.
Jos koulussasi on rakennuslinja, keskustele myös opettajien kanssa.
/Mats_O
Moderaattori
Foorumillamme ei ole sallittua yrityksille, organisaatioille tai opiskelijoille tehdä markkinatutkimuksia, pyytää apua koulutehtävissä tai etsiä osallistujia tv-ohjelmiin. Siksi ketju suljetaan, mutta ennen kuin teen sen, suosittelen lukemaan osia tästä foorumista. Siellä on jo paljon hyviä vinkkejä.
Oletko kokeillut kirjastoa, sieltä löytyy paljon rakennus- ja suunnittelumateriaalia, kuten esimerkiksi takstolsboken.
Jos koulussasi on rakennuslinja, keskustele myös opettajien kanssa.
/Mats_O
Moderaattori