10 788 lukukertaa ·
6 vastausta
11k lukukertaa
6 vastausta
Leikata tiiliseinää minimaalisella pölyllä
Kun rakennan uuden portaikon yläkertaan keväällä, minun on leikattava osa vanhasta punatiilisestä palomuurista.
Koska tämä tapahtuu keskellä taloa, jossa asumme, on tärkeää minimoida pölyn muodostuminen mahdollisimman paljon. Hieno, punainen tiilipöly ei ole toivottua muuten vastaremontoidussa talossa.
Leikkaus kulkee katosta lattiaan, 2,8 m.
Kysymys kuuluu, mikä menetelmä kannattaa valita?
- Suuri kulmahiomakone timanttiterällä yhdistettynä teolliseen imuriin tuntuu ensimmäiseltä vaihtoehdolta.
- Entä sitten puukkosaha kiviterällä? Toimisiko se vähemmän pölyävästi?
- Joku muu työkalu, menetelmä?
Koska tämä tapahtuu keskellä taloa, jossa asumme, on tärkeää minimoida pölyn muodostuminen mahdollisimman paljon. Hieno, punainen tiilipöly ei ole toivottua muuten vastaremontoidussa talossa.
Leikkaus kulkee katosta lattiaan, 2,8 m.
Kysymys kuuluu, mikä menetelmä kannattaa valita?
- Suuri kulmahiomakone timanttiterällä yhdistettynä teolliseen imuriin tuntuu ensimmäiseltä vaihtoehdolta.
- Entä sitten puukkosaha kiviterällä? Toimisiko se vähemmän pölyävästi?
- Joku muu työkalu, menetelmä?
Kulmahiomakone auttaa paljon, mutta sinulla on silti varmasti pölyä talossa. Timanttilevyn nopeus on yksinkertaisesti liian korkea ja ilmaa liikkuu enemmän kuin mitä imurisi pystyy käsittelemään. Usein on myös vaikeaa yhdistää tarpeeksi tiivis suojus levyn ympäri samalla kun sinun pitää pystyä näkemään, mitä tapahtuu. Foorumilla mainittu keksipurkkimalli toimii melko hyvin, mutta paljon pölyä jää huomaamatta. Jos kuitenkin käytät sitä, sinun on paras peittää tuplasti enemmän kuin mitä luulet tarpeelliseksi ja myös mahdollisesti kostuttaa tiiliä varovasti (kone JFB:n kanssa varustetussa pistorasiassa!).
Minun ääneni menee ehdottomasti tiikerisahalle kovametalliterällä. On helpompi säädellä, kuinka paljon pölyä ilmaan tulee paineen avulla, jonka asetat sahaan. Lisäksi tiilien kostuttaminen on mahdollista ilman yhtä suurta riskiä höyrystyä. Ostin hyvän terän Ax...ilta, kun minulla oli samankaltainen haaste kevytbetonissa.
Minun ääneni menee ehdottomasti tiikerisahalle kovametalliterällä. On helpompi säädellä, kuinka paljon pölyä ilmaan tulee paineen avulla, jonka asetat sahaan. Lisäksi tiilien kostuttaminen on mahdollista ilman yhtä suurta riskiä höyrystyä. Ostin hyvän terän Ax...ilta, kun minulla oli samankaltainen haaste kevytbetonissa.
En tocken häringa kanske!http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=3313
Jos haluat siistin reunan, niin tiikeri. Muuten tavallinen vasara ja taltta ovat myös täysin kelpo valinta. Kestää aikaa, mutta se pitää pölyn aika hyvin kurissa. Riippumatta siitä, mitä teet, muista muovia, muovia ja lisää muovia. Yksi vinkki on käyttää suojahaalaria ainoastaan tähän työhön ja heittää se sitten pois purkujätteiden mukana. Näin vältät suurimman osan pölystä vaatteissa.
Testasin tätä menetelmää, kun purin homehtuneen varaston, jossa oli sahanpurueristys.
Testasin tätä menetelmää, kun purin homehtuneen varaston, jossa oli sahanpurueristys.
Klikkaa tästä vastataksesi