2 056 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Korottaa olemassa olevaa runkoa
Hei!
Minulla on käytetty runko kattotuoleilla, jota haluan käyttää laajennukseen, jonka aiomme tehdä. Ongelma on, että runko on hieman liian matala, muuten kaikki mitat täsmäävät.
Miten nostetaan olemassa olevaa runkoa?
Ajattelin, pitäisikö lattialle laittaa pari kierrosta leka, vai pitäisikö rakentaa matala runko sen päälle.
Toivottavasti joku antaa hyvän vastauksen
Minulla on käytetty runko kattotuoleilla, jota haluan käyttää laajennukseen, jonka aiomme tehdä. Ongelma on, että runko on hieman liian matala, muuten kaikki mitat täsmäävät.
Miten nostetaan olemassa olevaa runkoa?
Ajattelin, pitäisikö lattialle laittaa pari kierrosta leka, vai pitäisikö rakentaa matala runko sen päälle.
Toivottavasti joku antaa hyvän vastauksen
Jäsen
· Västra Götaland
· 766 viestiä
Jos kaikki muut mitat täsmäävät, niin leca on helpoin, jos saat oikeat mitat kivien kanssa eli...
Se on laajennus asuinrakennukseen, joten eristys on tärkeää.
Leka-block vaikuttaa hyvältä (varsinkin jos on olemassa eristävämpi vaihtoehto), koska loput talosta on ryömintätilalla ja seinät näyttävät paremmilta, jos ne ovat yhteneväisiä.
Rungon korkeus on 2,5 m, mutta minun on laitettava sisään ikkunat, jotka ovat 2,5 m, ja tarve saada tilaa palkille yläpuolella. Ainakin 2 kerrosta leka siis.
Eikö lekablockia voi leikata? Se ei todennäköisesti pidä lainkaan paikkansa.
Leka-block vaikuttaa hyvältä (varsinkin jos on olemassa eristävämpi vaihtoehto), koska loput talosta on ryömintätilalla ja seinät näyttävät paremmilta, jos ne ovat yhteneväisiä.
Rungon korkeus on 2,5 m, mutta minun on laitettava sisään ikkunat, jotka ovat 2,5 m, ja tarve saada tilaa palkille yläpuolella. Ainakin 2 kerrosta leka siis.
Eikö lekablockia voi leikata? Se ei todennäköisesti pidä lainkaan paikkansa.
LECAn voi leikata, sahata ja porata erinomaisesti oikeilla työkaluilla.passenger sanoi:
http://www.weber.se/2156
Itse olen leikannut lohkoja kirveellä, jälki ei aina ole kovin suora.
Olen myös sahannut 4 lohkoa sablalasahalla ja halvalla terällä Biltemasta (eli ilman kovametallihampaita) terä oli täysin kulunut kahden leikkauksen jälkeen. Jos sahassa on kierrosnopeudensäädin, se voi parantaa tulosta, epäilen että terät olisivat kestäneet pidempään alhaisemmilla kierroksilla.
Sahata voi myös kuluneella vannesahalla, mutta se tuskin on enää montaa hammasta jäljellä parin leikkauksen jälkeen.
Olen tutkinut asiaa hieman lisää. "Normaalit" leca-blokit eivät ole hyviä, koska u-arvo on merkittävästi huonompi kuin muun rakennuksen. Isoleca on liian leveä. Täytyy varmaan tehdä kokonaan uusi puurakenteinen runko ja käyttää kattotuolit uudelleen. Se on vain 40 neliömetriä, joten ei se ole koko maailmanloppu. Vanha runko voi toimia poikkipuut, erilaiset väliaikaiset tuet ja polttopuut. 
Toivottavasti tästä tulee aika mukava ketju, kun rakennusprojektit alkavat.
Kiitos!
Toivottavasti tästä tulee aika mukava ketju, kun rakennusprojektit alkavat.
Kiitos!
Klikkaa tästä vastataksesi