Minulla on dilemma.

Portaamme ei tunnu olevan täysin vakaa seinää vasten, johon se on kiinnitetty. Ongelma on, että portaita ei voi irrottaa ja se on kiinni betoniseinässä tai melko löysässä sementtiseinässä, mikä saattaa olla parempi kuvaus.

Onko olemassa mitään järkevää tapaa porata portaiden läpi, laittaa seinään tulppa ja kiristää kunnolla jälkeenpäin ilman, että portaita tarvitsee siirtää, mikä ei ole vaihtoehto?

Minulla oli myös sama ongelma uuden portaikkoni kanssa. Hankin pitkät kevytsoraharkkotulpat Fischeriltä. Lopulta vaihdoin ne läpivietävään koneruuviin, laadussa 12.9. Seinät ovat Ytong/Siporex-materiaalia, ja vaikka tulpat oli tarkoitettu sille materiaalille, ne eivät pysyneet täysin paikallaan. Jos sinulla on mahdollisuus kiinnittää takapuolelta, tee se!

Muuten on olemassa kevytsoraharkkoankkurimassa jne., mutta siitä minulla ei ole kokemusta.

Kiitos...kierretty pultti - tarkoittaako se, että sinun täytyy laittaa mutteri jonnekin taakse? Se ei ole vaihtoehto minulle vai oletko kiinnittänyt pultin jotenkin seinään portaikon sisäpuolella ja kiristät portaikon mutterilla siihen osaan pulttia, joka työntyy esiin?

Haluaisin vain porata reiän, laittaa jonkinlaisen proppua muistuttavan reikään ja kiinnittää pultin proppuun. Ongelma on se, että usein proppua varten vaadittu porausreikä on paksumpi kuin varsinainen ruuvi, mikä käytännössä tarkoittaa, että portaat voivat silti liikkua jonkin verran. Eikö tähän ole mitään järkevää ratkaisua? joku pultti, joka alkaa kierrellä vasta 3 cm alaspäin ja joka on yhtä paksu kuin proppua varten vaadittava pora siihen asti, vai?

Juuri niin, läpimenevä pultti = konekierteinen pultti, joka menee läpi portaiden, seinän ja kiristetään mutterilla toisella puolella seinää. Lisäksi takapuolelle asetettiin kompaktilaminaattilevy jakamaan kuormitusta hieman enemmän.

Kuinka itse portaat on rakennettu? Onko jännepalikka tiukasti seinää vasten vai välittimillä/vapaasti ripustettu? Mistä täsmällisesti seinä koostuu?

Katso Fischerin valikoimaa, olen nähnyt että muun muassa Beijer on alkanut ottaa yhä enemmän heidän tuotteitaan. Aloitin jollakin Fasadpluggarna FUR, SXS tai SXR, ne eivät kestäneet portaissani, missä jännepalikat ovat etäällä seinästä välittimillä.

Fasadplugg FUR:
http://www.fischersverige.se/ResourceImage.aspx?raid=24514

Injektointikiinnitys, kevytbetoni:
http://www.fischersverige.se/ResourceImage.aspx?raid=24340

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.