Toimiiko parveketason liittäminen seinään piirrokseni mukaisesti alla?
Vaaleanpunainen edustaa ilmarakoa

• Balkongkattopiirros pappipinnoitteella, liitettynä seinään. Pinkki kuvaa ilmarakoa, keltainen osoittaa seinää.
Tässä on toinen versio, se voi olla parempi?

• Kulmaleikkauksen rakennuspiirros eristysmateriaalilla.
Variantti 2 on parempi. Muistaakseni pellin pitäisi ulottua 200 mm pohjasta ylöspäin. Anna paneelin loppua noin 50 mm pellin pohjan yläpuolelle. Älä unohda maalata/öljytä päätypuuta.

Ola78
Olen samaa mieltä vojman kanssa siitä, että vaihtoehto 2 on parempi. Kun itse tein meidän parvekkeen, nostin ensin paperin runkoa vasten, sitten tuli peltiseppä ja asensi pellin, ja siinä oli noin 200 mm ylöskäänne. Sen jälkeen naulasin tuuletusraon ja paneelin tämän päälle. Tiukka ja hyvä ja tehty peltimiehen suosituksen mukaan. Jos haluat nähdä periaatteellisen kaavion, voit katsoa täältä: http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=5321 Tämä koskee nyt kattolyhtyä, mutta se toimii myös parvekkeella. Sen sijaan, että laittaisit kattolevyn, laitat raakapontin ja sitten paperin. Onnea matkaan.

Kiitos vastauksista!

Vojma, tarkoitatko pahvia etkä peltiä?

Ola: miten teit aukon ilmarakoa varten parvekekaton alle?

Olen siis ajatellut peittää katon pahvilla, jotta voin myöhemmin rakentaa terassin sen päälle.

Oletin, että piirustuksessasi oleva musta oli peltiä, ehkä olin väärässä.

Ola78:n lähestymistapa kuulostaa oikealta. Varmista vain, ettet puhkaise pahvia pellillä, jos pellin kulma on liian terävä. Varmista siis, että pellin kulmassa on pehmeä pyöristys tai että se asennetaan hieman pahvin yläpuolelle.

Ei, musta symboloisi pappen.

Samaa mieltä siitä, että Olan tapa kuulostaa oikealta, mutta olen tehnyt hieman eri tavalla. Minun täytyy laittaa pappen ilmanvälin ulkopuolelle eikä Olan sisäpuolelle, koska muuten katon ilmanväli ei pääse nousemaan seinään.

Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Ola78
Hei chrille! Tein niin, että otin ilman sisään parvekkeen räystäältä ja sitten se meni ulos sivujen takaosasta. Katso kuvaa, niin ehkä on helpompi ymmärtää. Työskentelen talotehtaassa, joten tiesin, miten teimme taloissamme, ja se oli se ratkaisu. Jos sinulla on jotain kysyttävää, voit kysyä lisää.

Ola78
Anteeksi, unohdin kuvan :) Olen joskus vähän hajamielinen. Tässä se on

• Pohjapiirros katon rakenteesta, jossa on nimetty osa reuna- ja rakennusmateriaalit, kuten bläkt-låt, rökt-papp och fd-sutrim.
  • Tykkään
Alexandra59
  • Laddar…
Kiitos Ola!! Se on täydellistä, nyt tiedän tarkalleen, miten minun pitää tehdä.

Ola78
Ei kestä, autan mielelläni jos voin. Seuraavalla kerralla olen ehkä itse se, joka tarvitsee apua jonkin kanssa. Onnea matkaan!

Hei,
Olen pohtinut samaa kuin te tässä ketjussa. Mietin vesikaton ja ilmanvaihdon ratkaisuja, mutta yllä näyttää hyvältä. Toinen ongelmani on ollut kuinka rakentaa turvallinen kaide/aidoitus parvekkeen ympärille, koska kattoon ei saisi tehdä läpivientejä. Miten olette ratkaisseet tai ajatelleet tämän?

Terveisin,
//H

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.