M
magnu: Etsi foorumilta avainsanalla öppettid, löysin mm. http://www.byggahus.se/forum/mobelsnickeri/163593-limma-stolar.html
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
gadeberg
gadeberg: Snörslå ja libelli, jonka voit ripustaa naruun. Vedä merkki seinälle, niin sinulla on jotain, josta voit aloittaa. Sitten ensimmäinen sääntö paikoilleen ja sen jälkeen jatka tavallisella vatupassilla.
5 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
A
anaitis: Se kuulostaa jonkinlaiselta prefab-rakenteelta. On ollut/on olemassa paljon erikoisia ratkaisuja sillä alalla.
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
Ola78
Ola78: Ratkaisu, joka tosin vaatii hieman ylimääräistä työtä, on että voit ensin laittaa tällaisen puukuitulevyn http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=43323 ja sitten kunnostuskipsilevyn sen päälle. Näin pääset melko lähelle 10 mm. Haittapuolena on tietysti, että on tapetoitava uudelleen. Vaihtoehtoisesti voit siirtää karmin niin, että se ulottuu 20 mm ulos toiselta
6 vastausta · 6,0k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Pitkille sivuille, joissa minulla on kattoristikot yläpuolella, olen vaihtanut pois tukipilarin kanssa, mutta lyhyillä sivuilla tätä ei tehty. Levein osio, joka minulla on, on 3 kpl 80 cm leveitä ikkunoita. Siinä on käytetty tavallista runkopuuta, 45x220, tuplana. Kymmenen vuoden jälkeen siitä ei ole vielä laskenut mitään, luultavasti kiitos heikkojen pystypuiden ikkunoiden välissä
7 vastausta · 19,1k lukukertaa
prototypen
prototypen: > Eihän siinä muuta kuin antaa heille korvapuusti ja pyytää tekemään uudestaan niin, että se toimii. Protte
8 vastausta · 4,9k lukukertaa
H
hås: Se on maa/savi, mutta kuinka h*lvetissä saan sen lakkaamaan haisemasta niin vietävästi! Ryömintätila poistetaan ja korvataan valetulla laatalla, mutta miten käy hajun sulkemiselle laatan alle? Olen yrittänyt lukea hieman MVOC:stä ja streptomycesista jne. Ozoni, toimii mutta vain tilapäisesti. Sienitappaja nestemäisessä muodossa, no ehkä olen testannut, mutta en tiedä tuloksia vielä
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
D
DarrenB: Ostin tänään eristysrullan Bauhausista. Valitettavasti seinä on jo rakennettu, joten täytyy yrittää työntää villa sisään kaiutinaukkojen kautta.
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
S
Stenper: Hei, me tarvitsemme kaksi rappusta meidän uudisrakennukseen. Yksipalkkirappuset ovat meidän ensisijainen valinta, pidän todella siististä ulkonäöstä (mutta hinta on vaikeampi niellä). En ole vielä päättänyt palkkien materiaalista, voisivatko ne olla liimapuuta, metallipalkkia tai betonia? Onko muita ideoita? Betoni vaikuttaa houkuttelevalta, ei pitäisi olla liian vaikeaa rakentaa
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
P
pbengtsson: Yritä tehdä jonkinlainen blindvägg (ilmaraolla talon julkisivua vasten) taloa vasten, jotta kosteus pysyy pumpputalossa.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
D
Daniel78: Olin soittanut nuohoojalle ja pyytänyt heitä tulemaan katsomaan, minun nuohoojani ovat erittäin mukavia ja antavat hyviä vinkkejä ja neuvoja nuohoamisen tai paloturvatarkastuksen yhteydessä, ja siitä olen saanut paljon hyötyä. En voi kuvitella, että he veloittavat erityisesti monta satalappusta hieman neuvonnasta.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
M
Mikael K.: Olen rakentanut parvekkeen. Lattia on pontattu, sen päällä on huopakatto+bitumikatto eli täysin tiivis. Parveke toimii talon sisäänkäynnin kattona. Haluaisin laittaa pontatut laudat parvekkeen alle saadakseni siistin "sisäkaton". Voiko palkiston (2"6 käsittelemätön) laittaa täysin tiiviisti? Vai voiko siitä aiheutua jonkinlaista kosteus/kondensaatio-ongelmaa? Pitäisikö olla
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Jaa, saat vastaukset ketjuun, jonka aloitit siitä ... http://www.byggahus.se/forum/loesvirke-timmerhus/180363-limma-4-stk-145-eller-eller-limtraestolpe.html
16 vastausta · 42,4k lukukertaa
pink_painter
pink_painter: Teen parvekettani, mutta olen jäänyt vähän jumiin. Olin ajatellut eristää ja talvihoitaa, jotta saisin tilasta enemmän käyttöä. Olen poistanut suuret lasiruudut ja purkanut ulkopaneelin ja pienen eristeen, joka yllätyksekseni oli ulkopuolella. Lattia koostuu harvasta lautarakenteesta, jonka päällä on kokolattiamatto. Ulkopaneeli, harva ilman suojalautaa, ulottui melkein maahan asti
0 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Minulla on vain kaksi askelmaa. Aion laittaa ne sinne parin päivän kuluttua. On seinä tai luonnollinen tuki sivuilla, joten silloin se toimii täytteen kanssa. Jos se näyttää elokuvassa olevalta, on se huono idea.
7 vastausta · 12,9k lukukertaa
slacker
slacker: Muista myös, ettei OSB-pinta tulisi olla kiinni seuraavassa tai missään muussa jäykässä, koska se liikkuu ja voi aiheuttaa halkeamia. Paperinauha sanotaan olevan vahvempi kuin lasikuitunauha. Tasoitusmassa on uusin vinkki, jonka sain, ja sen sanotaan olevan vahvempaa kuin "tavallinen" tasoite - En ole tarkistanut, millaisia muotoja tai merkkejä siitä on saatavilla. Jos haluat olla
6 vastausta · 9,4k lukukertaa
·
H
hempularen: Näyttää siltä, että tarkoitat kipsilevyä, joka on myös lyhyiltä sivuilta upotettu. En ole koskaan nähnyt sellaisia levyjä, mutta olen kuullut, että niitä on olemassa. Ne ovat luultavasti vielä melko harvinaisia uskon. Tuloksesta tulee varmaan parempi tällä uudella levytyypillä, mutta useimmat ovat luultavasti tyytyväisiä tavallisiin levyihin. Onhan väistämättä jonkin verran
2 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Pitää paikkansa. Mutta olen aina kutsunut niitä armeiksi, joten jatkan sillä...;)
18 vastausta · 5,3k lukukertaa
B
broraxel: Mange tack! Etsin käsiini järkevän porakoneen ja ryhdyn hommiin, niin katsotaan miten se päättyy!
9 vastausta · 32,9k lukukertaa
A
Anders_Nilsson: [citat] Joo, puhumme talon perustuksesta. Friggan seisoo siis laatalla, lisäkustannus on merkityksetön, kun kyseessä on näin pieni rakennus (3x4,7 metriä), ja jos se tuntuu liian kalliilta, voi aina käyttää raakapontilla muottia ja säästää hieman verrattuna muita muottielementtejä. Suurin syy, paitsi että mielestäni laatta vaikuttaa helpommalta kuin pylväiden tasapainottaminen, on
13 vastausta · 21,7k lukukertaa
H
Henrietta70: Ju - aiomme kasvattaa omia vihanneksiamme juuri siksi, että syömme niitä valtavasti =O) Ja ne viihtyvät ja säilyvät parhaiten "maassa". /Henrietta
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
E
Eddi Thomason: [citat] Ei tarvitse olla kovin vahva. Mutta sinulla pitäisi olla terä, joka on tarkoitettu kevytbetonille. Vältä sitten sähköä, vettä JA raudoitustankoa niin se sujuu nopeasti ja terä kestää. Se tuntuu siltä kuin ajaisi kuumalla veitsellä voin läpi :)
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Toinen tapa selvittää, mikä toimii, on käyttää koeteltuja rakenteita. Unohdin mainita sen aiemmin, mutta rakenne, johon lisäsin vähän kuvia yllä, on kopio tuosta vanhasta rakenteesta, joka on tehty entisen savupiipun ympärille. Olen kuitenkin rakentanut sen tukevammaksi kaikilta osin. Tämä rakenne tehtiin vuonna 1947 ja vaikuttaa edelleen toimivan. Se riittää minulle ainakin.
25 vastausta · 34,5k lukukertaa
·
L
Lawrence: Kiitos Mathias, yksinkertainen on tietysti paras!
11 vastausta · 11,0k lukukertaa
A
andreas pelz: okei, tavalliset 95x95 näyttävätkö heikoilta? minun lasiveranta liukuovilla on 7x4 metriä ja haluan ensin, että se kestää, ja sitten että se näyttää hyvältä. kantopuu katto 2 tum 8 - mikä on tolppien välinen jänneväli siellä? onko sinulla myös liukuseinämät? Kiitos vastauksista!
8 vastausta · 7,8k lukukertaa
M
mekkarn: Uskaltaako käyttää vanhoja avattuja pakkauksia laattaliiman tai saumalaastin kanssa? Tai betonin ja rappauslaastin. Kuinka suuri riski on, että ne ovat oikeasti huonontuneet?
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
C
corre: Sitä ei voi liimata 1 mm pelivaralla? voit ottaa palan kitarankieltä ja sahata liiman irti, jos tarve ilmenee.
2 vastausta · 4,4k lukukertaa
zombieboy
zombieboy: Mietin, mikä mitoitus on tarpeen hitsatulle U-profiilista tehdyssä neliömäisessä kehyksessä (selkä ulospäin nähtynä sen neliömäisestä keskuksesta), joka asetetaan leikkaamalla pois lecaharkot kellariseinästä (noin 30 cm kulmasta). Aukko tulee olemaan K=60 x L=60 cm, eli vähän pidempi kuin lecaharkon pituus. En ole havainnut mitään raudoitusta seinässä (rakennettu 80-luvulla).
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
J
jtl: Eikö kukaan halua kommentoida tätä?
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
H
Helioz: Ota se galvanoitu fasaditulppa sen sijaan, naulatulppa on vain sähkösinkitty ja se ruostuu melko nopeasti pumppausreiän ympärillä.
5 vastausta · 7,2k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.