Hei,

olen remontoimassa taloa, joka on rakennettu vuonna 1923. Siellä on muurattu savupiippu, jota ei ole käytetty muutamaan vuoteen ja siinä on (luulisin) 4 piippua. Vintillä rappaus on pudonnut ja kivet ovat paljastuneet. Kun sorkkii kivien välistä laastia, on melko helppo raaputtaa pois hiekkaa, mutta kantavuus vaikuttaa hyvältä. Mitä pitäisi tehdä? Pitäisikö purkaa ja muurata uudelleen vai voiko laittaa uutta rappausta vintin sisäpuolelle?

Katso kuvat.

Kiitos etukäteen!
 
  • Vanha vatiotiilinen savupiippu ullakolla, osittain rapautunut laasti ja näkyviä tiiliä. Puu- ja metallirakenteita ympärillä.
  • Vanhan talon 1923 rakennettu muurattu tiiliseinä, josta rappaus on poistunut ullakolla. Tiilet näkyvät ja laasti on osittain murentunut.
Olin soittanut nuohoojalle ja pyytänyt heitä tulemaan katsomaan, minun nuohoojani ovat erittäin mukavia ja antavat hyviä vinkkejä ja neuvoja nuohoamisen tai paloturvatarkastuksen yhteydessä, ja siitä olen saanut paljon hyötyä.

En voi kuvitella, että he veloittavat erityisesti monta satalappusta hieman neuvonnasta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.