Ajattelin rakentaa graniittiraput lohkareista talomme sisäänkäynniksi. Korkeus on 100 cm, joten ajattelen, että 6-7 porrasta tarvitaan. Leveys on 150 cm. Lisäksi 100 cm eteistasanne juuri ennen ovea. Miten tekisitte perustukset tälle? Ajattelin joko muurata kaksi kantavaa linjaa lecaharkoista, joiden päällä kivenlohkareet ovat, tai valaa massiivisen betoniperustuksen, jonka päällä lohkareet ovat. Itse graniittilohkareiden paino on 1,6 tonnia.

Miten järjestäisitte rappujen perustuksen? Rakennuksen ympärillä ei ole rinnettä, meillä on kellariperustus, siitä johtuu korkeus.
 
Normaalisti täytetään 0-32:lla ja tiivistetään padda takana/alla portaiden.

Oletko miettinyt, miltä sen pitäisi näyttää portaiden sivuilla?
 
Sivuille ajattelin laittaa verhousgranittia.
Olen ymmärtänyt, että yleensä käytetään sepeliä portaiden alla, mutta eikö voisi olla ilman sitä? Eräällä tutulla rappaus julkisivunsa on värjääntynyt kosteudesta, joka kulkeutui betonirappujen kautta. Kiven jännevälin ei pitäisi olla ongelma.
Kiitos vastauksesta.
Leca vai valaa?
 
Juuri luin Bendersin lohkoaskelmien asennusohjeen, jossa suositellaan 0-32 kalliomurskaa.

Miten olet ajatellut käyttää lecaa? Jos jonkun alla on tarkoitus olla jotain merkitystä, sen on oltava paljon suurempi pinta-ala kuin itse lohkoaskelmilla.... Tukevan perustuksen valaminen ei ole koskaan väärin.
 
Ajattelin valaa levyn ja sen jälkeen muurata tai valaa kaksi kantolinjaa, joilla portaat lepäävät.
Leca-lohkotiilet olen jättänyt, koska niitä ei ole samassa korkeudessa kuin portaat.
Youtube:lla on video, joka näyttää suurin piirtein, kuinka kantolinjat asetetaan, minun täytyy siirtää niitä 2 cm päästäkseni verhoilukivi paikalleen.
http://www.youtube.com/swensongranite#p/u/0/mP4L-w2yw9o
 
Ok, nyt ymmärrän miten ajattelet.

Ensin valaa pohjalevy, sitten rakentaa seinät leca:lla. Että lecablokit eivät ole samassa korkeudessa, onko se todella ongelma? Onhan helppoa käyttää tiikerisahaa leikkaamaan paloiksi lohkotasojen kohdalla.

EDIT: Huijausta kuin mikä käyttää nosturiautoa tätä tehdessä. Minun piti purkaa 150kg askelmani käsivoimin.
 
Onneksi meillä tulee olemaan 500 kg:n entreplan, joka vaatii nosturiauton. Laitoitko askeleesi 0-32 rinteessä vai?
Kysymys on, kuinka syvälle pitäisi jaksaa kaivaa tätä varten, jos kuten minä ei oikeastaan pidä työnteosta.
 
Minulla on vain kaksi askelmaa. Aion laittaa ne sinne parin päivän kuluttua. On seinä tai luonnollinen tuki sivuilla, joten silloin se toimii täytteen kanssa. Jos se näyttää elokuvassa olevalta, on se huono idea.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.