Sisäseinieni paksuus on 70, mutta asensin uudet ovet, joissa ovikarmien paksuus on 90. Kun kiinnitän ovenkarmit, seinään jää noin 10 rako. Mikä on paras tapa täyttää tällainen rako?

(Yhdessä kohdassa liimasin lisälistoja karmien toiselle puolelle. Mutta se oli tosi hankala tapa. Ensinnäkin oli mahdotonta löytää oikean paksuista höylättyä puuta. Lisäksi jouduin halkaisemaan ne pituussuunnassa saadakseni kapeita rimoja. Oli myös hankalaa liimata, ja paljon puristimia tarvitaan, jos haluaa tehdä monta kerralla. Reunasta ei myöskään tullut terävä karmien ja liimattujen listojen välillä, vaan oli hiottava loputtomasti saadakseen "näkymättömän" sauman, joka ei kuitenkaan koskaan tullut näkymättömäksi.)

Muualla, missä olen lyönyt seinäpaneelia, minulla on päinvastainen ongelma. Tässä on rako ovenkarmien ja paneelin välillä.

Toivottavasti on olemassa yleisesti tunnettu menetelmä saada tämä siistiksi.

Hei!

Leikkaa 20 karmista... Toinen vinkki, kun asettaa pintalistoja vuorilaudan ja seinän välille, on asettaa ne hieman siirtyneenä vuorilautaan nähden, koska, kuten kirjoitit, saumakohdan "katoaminen" vaatii paljon työtä.

Terveisin, Wasa

Eikö ole olemassa valmiita rehuja, jotka näyttävät siltä? Muistaakseni olen käyttänyt samanlaisia joskus.

Osta klackfoder, niillä on 13mm korko, jonka voit kääntää haluamallasi tavalla.

Myöhään kyllä, mutta on olemassa kapeampia karmien ostettavissa!

Mutta ongelman ratkaisemiseksi kokeile klackfoder...

Viimeksi muokattu:
Matti_75 sanoi:
Osta klackfoder heillä on 13 mm klakki, jonka voit kääntää miten haluat.
Olen katsellut näitä useamman kerran. Valitettavasti, kuten tavallista, en ole minä se, joka päättää kotona. Ei, hän sanoo, että ikkunoiden ja ovien ympärillä pitäisi olla leveät sorvatut lantfoder, eikä näitä ole saatavilla klakin kanssa. Huoh!

Ja puhuttaessa leveistä foder. Valokatkaisimet ovat niin lähellä ovenaukkoja, että leveät foderit menevät niiden päälle. Näin tässä kaksi mahdollista ratkaisua. Sahata neliö seinään, mennä sisään ja siirtää sähkörasia pois ovelta kaikkine siihen liittyvine johdotuksineen jne., tai sahata foder sopimaan valokatkaisimen ympärille. Valitsin jälkimmäisen. Ruman kuin synti! Puhumattakaan paikoista joissa minun täytyy rakentaa foder koska ovikarmit ovat leveämpiä, siellä valokatkaisimet ovat reilusti takana sahan foderran.

Ola78
Ratkaisu, joka tosin vaatii hieman ylimääräistä työtä, on että voit ensin laittaa tällaisen puukuitulevyn http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=43323 ja sitten kunnostuskipsilevyn sen päälle. Näin pääset melko lähelle 10 mm. Haittapuolena on tietysti, että on tapetoitava uudelleen. Vaihtoehtoisesti voit siirtää karmin niin, että se ulottuu 20 mm ulos toiselta puolelta ja sitten laittaa kunnostuskipsilevyn + tavallinen levy, niin sen paksuus tulee olemaan 19 mm.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.