Tämä ei ole kysymys kipsilevyjen tasoituksesta. Aion levyttää koko yläkerran/ullakon erääseen omakotitaloon. Se tulee olemaan OSB + 13 mm kipsi. Olen aiemminkin levyttänyt jonkin verran. Mietin näitä aina ilmestyviä halkeamia tällaisissa tilanteissa. Erityisesti ajattelen kulmaa seinä/katto. Kyseessä on vinot katot, kattoikkunat, smyygit ja syvennykset ja muuta asiaa, joista olen myös huolissani. Kieltäydyn laittamasta maalarin akryyliä tai lateksia tai jotain moskaa kulmaan seinä/katto jne. - sielläkin tulee oikea tasoitus nauhan kanssa näissä kulmissa. Voiko halkeamien riskin eliminoida tai vähentää jotenkin? Mietin esimerkiksi, jos laitan metallikulmat kaikkiin tällaisiin kulmiin (OSB:n ja kipsin väliin) ja liimaan ne asennusliimatipoilla sekä OSB:hen että kipsiin, sen jälkeen ruuvaan kipsin metallin läpi, OSB:n läpi ja puutukeen takana. Voisiko se olla hyödyllinen? Muita vinkkejä?

Sinun tulee käyttää kipsikattoon sovitettuja metalliprofiileja ja kiinnikkeitä. Periaate perustuu siihen, että kattopalkkien ja sisäkaton/kipsilevyjen välissä on liikuntavara. Sitten voit kiinnittää kipsilevyt metalliprofiileihin, ja muista, että levyjen lyhyet sivutkin tulee kiinnittää ruuveilla. Jos ruuvaat ruuvinvääntimellä, käytä PH2-kärkipäätä rajoittimella, jotta ruuvin kannat eivät mene kartongin läpi. Saumaa hyvälaatuisella kuituvahvistetulla tasoitteella, esim. Knauf Uniflott. Käytä lasikuituverkkoa. Älä käytä akryyliä tai muita säiliöön pakattuja tuotteita. Siirtymävaiheessa katon ja seinän välillä käytä leveämpää lasikuituverkkoa kuin 5 cm. Myös siellä, kuituvahvistettu tasoite. Tasoitus esimerkiksi Knauf Uniglattilla. Maalaa sitten. Älä unohda pohjamaalia ennen tasoittamista, ja hio K180:llä välissä.

Tässä voi nähdä alaslasketun sisäkaton, mutta sinun tapauksessasi käytetään lyhyitä kiinnikkeitä.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=K72weSQr-PM[/ame]

• PH2-kärki metallikiinnikkeellä kipsilevyjen asennukseen.
Onko olemassa perforoituja levynauhoja, jotka voi taittaa ja käyttää kulmissa, jotka asennat gyprocin ja OSB:n väliin. On kuitenkin tärkeää, että ruuvaat gyproc-kipsilevyn OSB:n läpi koolaukseen, eikä vain OSB:hen. Syy tähän on, että OSB voi liikkua gyprocin takana ilman, että gyproc halkeaa.

Kiitos. Metallirangat kuulostavat järkeviltä, en ole koskaan kokeillut, mutta aion tarkistaa sen. Mitä "perforerade plåtband" sixten88 tarkoittaa? Voiko niitä taivuttaa eri kulmiin? Minulla on vinokatto ja smygar 4 kattoluukulle, joissa 90 asteen kulmat eivät toimi.

Katsoin knauf-elokuvan. Minun tapauksessani kattoa ei voi roikuttaa alas senttiäkään, tarvitsen kaiken mahdollisen huonekorkeuden. Mistä tavallinen ihminen ostaa tällaisia tuotteita? Olen erityisesti kiinnostunut kuituvahvisteisesta tasoitteesta kipsilevyille, mistä ostaa, hinta?

Muista myös, ettei OSB-pinta tulisi olla kiinni seuraavassa tai missään muussa jäykässä, koska se liikkuu ja voi aiheuttaa halkeamia. Paperinauha sanotaan olevan vahvempi kuin lasikuitunauha. Tasoitusmassa on uusin vinkki, jonka sain, ja sen sanotaan olevan vahvempaa kuin "tavallinen" tasoite - En ole tarkistanut, millaisia muotoja tai merkkejä siitä on saatavilla. Jos haluat olla varmemmalla puolella - Levitä Microlit kangasliimalla, kun olet tyytyväinen pohjatyöhön - Vähän överiä, mutta joskus on hyvä olla sekä henkselit että vyö. Se maksaa hieman ylimääräistä, mutta tuplatyö on kaikkein tylsintä, joten on parasta tehdä se kunnolla kerralla.

Jos pitäisi ruuvata paljon, suosittelen tällaista - Olen erittäin tyytyväinen omaani ja se helpottaa sekä nopeuttaa työtä.

http://www.axminster.co.uk/makita-6843-auto-feed-screwdriver-prod656303/

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.